ג'רארד באטלר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:
'''ג'רארד ג'יימס באטלר''' (ב[[אנגלית]]: '''Gerard James Butler'''; נולד ב-[[13 בנובמבר]] [[1969]]), הוא [[שחקן קולנוע]] ותיאטרון [[סקוטי]].
'''ג'רארד ג'יימס באטלר''' (ב[[אנגלית]]: '''Gerard James Butler'''; נולד ב-[[13 בנובמבר]] [[1969]]), הוא [[שחקן קולנוע]] ותיאטרון [[סקוטי]].


באטלר התפרסם לראשונה בתפקידו הראשי בסרט "[[פנטום האופרה (סרט)|פנטום האופרה]]" שמבוסס על המחזמר המפורסם שהביא לו הצלחה רבה, אבל תפקידו הבולט מכולם היה בסרט שובר הקופות, "[[300 (סרט)|300]]" שבמבוסס על [[רומן גרפי]] המפורסם של [[פרנק מילר]]. בנוסף, באטלר מוכר בתפקידו בסרטים מצליחים כמו: "דרקולה 2000", "נ.ב אני אוהב אותך", "רוקנרולה" ו"האמת המכוערת".
באטלר התפרסם לראשונה בתפקידו הראשי בסרט "[[פנטום האופרה (סרט)|פנטום האופרה]]" שמבוסס על המחזמר המפורסם שהביא לו הצלחה רבה, אבל תפקידו הבולט מכולם היה בסרט שובר הקופות, "[[300 (סרט)|300]]" שבמבוסס על [[רומן גרפי]] המפורסם של [[פרנק מילר]]. בנוסף, באטלר מוכר בתפקידו בסרטים מצליחים כמו: "נ.ב אני אוהב אותך", "האמת המכוערת", "[[אזרח שומר חוק]]" ו"[[המטרה: הבית הלבן]].


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
שורה 30: שורה 30:


==פילמוגרפיה==
==פילמוגרפיה==
* 2013: [[המטרה: הבית הלבן]]
*2013: [[המטרה: הבית הלבן]]
*2013: [[סרט 43]]
*2013: [[סרט 43]]
* 2012: [[לשחק עם הלב]]
*2012: [[לשחק עם הלב]]
* 2012: [[הגלישה הגדולה במאווריקס]]
*2012: [[הגלישה הגדולה במאווריקס]]
*2011: נשק של תקווה
*2011: נשק של תקווה
*2011: קוריולאנוס
*2011: קוריולאנוס

גרסה מ־15:49, 28 במאי 2013

תבנית:שחקנים

ג'רארד ג'יימס באטלראנגלית: Gerard James Butler; נולד ב-13 בנובמבר 1969), הוא שחקן קולנוע ותיאטרון סקוטי.

באטלר התפרסם לראשונה בתפקידו הראשי בסרט "פנטום האופרה" שמבוסס על המחזמר המפורסם שהביא לו הצלחה רבה, אבל תפקידו הבולט מכולם היה בסרט שובר הקופות, "300" שבמבוסס על רומן גרפי המפורסם של פרנק מילר. בנוסף, באטלר מוכר בתפקידו בסרטים מצליחים כמו: "נ.ב אני אוהב אותך", "האמת המכוערת", "אזרח שומר חוק" ו"המטרה: הבית הלבן.

ביוגרפיה

באטלר נולד בגלזגו שבסקוטלנד למרגרט ואדוארד בטלר, שניהם ממוצא אירי. ג'ררד באטלר הוא קתולי.[1] הוא הצעיר מבין שלושה אחים, אח ואחות. בגיל צעיר עבר יחד עם משפחתו להתגורר בקנדה, אך הוריו התגרשו כאשר היה בן שנתיים והוא חזר יחד עם אמו, אחיו ואחותו לפייזלי בסקוטלנד. אמו נישאה מחדש מאוחר יותר והוא לא היה בקשר עם אביו עד גיל 16. אביו נפטר כאשר ג'ררד היה בשנות העשרים לחייו.

קריירה

קריירת המשחק של באטלר החלה בזכות השחקן והבמאי סטיבן ברקוף שניגש אליו בבית קפה לונדוני והציע לו תפקיד במחזות "קוריולנוס" וטריינספוטינג.

תפקידו הקולנועי הראשון היה בסרט "הוד מעלתה, הגברת בראון" לצד ג'ודי דנץ', פריצת הדרך שלו בקולנוע הייתה בתפקיד הראשי בסרט טלוויזיה "אטילה". משחקו בסרטו של ג'ואל שומכר, המבוסס על המחזמר המצליח של אנדרו לויד וובר, "פנטום האופרה", נחשב לתפקידו הראשון הגדול ביותר. למרות היעדר רקע אופראי, הוא שר בעצמו בסרט, ולדברי אנדרו לויד וובר, יש לבאטלר הקול ה"רוקנרולי" שהוא רצה תמיד שיהיה לפנטום. בשנת 2007, יצא הסרט "300" בכיכובו של באטלר. הסרט, שנחשב לאחד הסרטים המצליחים ביותר בסוגי האקשן, מבחינה רווחית (הכניס למעלה מ-456 מיליון דולר), וזיכה על כך בפרס "שחקן האקשן של השנה" בטקס פרסי הטאורוס לפעלולנים, מכיוון שהוא ביצע את כל הפעלולים בעצמו.

חיים אישיים

באטלר למד משפטים באוניברסיטת גלזגו והיה נשיא אגודת בית-הספר למשפטים של האוניברסיטה. הוא סיים את לימודיו לתואר ראשון אך לא סיים את ההתמחות שלו כי פוטר לאחר שבוע מחברת עורכי הדין שבה הועסק. במהלך התקופה שבה עבד כעורך דין, היה מדוכדך ושתה לשוכרה. כשהתחיל לשחק, נגמל מהשתייה, ומאז הפסיק לשתות.

באטלר מתגורר כיום רוב הזמן בלונדון אך מעביר חלק מזמנו בניו יורק ובלוס אנג'לס.

פילמוגרפיה

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ "Gerard Butler". Hello magazine. נבדק ב-11 במאי 2010. As a youngster the star grew up in a strict Catholic household where a good education was considered paramount to success, however, he failed horribly. {{cite news}}: (עזרה)