ג'ין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Addbot (שיחה | תרומות)
מ בוט: מעביר קישורי בינויקי לויקינתונים - d:q959362
Lamariposa (שיחה | תרומות)
שורה 48: שורה 48:
* גיא גיסר, [http://specials.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=item&id=455879&sid=34&c=0 ותודה לדוקטור], מתוך וואלה!
* גיא גיסר, [http://specials.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=item&id=455879&sid=34&c=0 ותודה לדוקטור], מתוך וואלה!
* דף המוצר של [http://www.diageo.com/en-row/OurBrands/Ourglobalbrands/Tanqueray/ טנקירי ]באתר הבית של ה[[תאגיד]] [[דיאג'ו]]
* דף המוצר של [http://www.diageo.com/en-row/OurBrands/Ourglobalbrands/Tanqueray/ טנקירי ]באתר הבית של ה[[תאגיד]] [[דיאג'ו]]
* [http://www.lamariposa.co.il/gin-tonic/ ג'ין וטוניק] מאת פליקס פיכמן

{{משקאות חריפים}}
{{משקאות חריפים}}



גרסה מ־15:06, 12 ביוני 2013

בקבוק ג'ין מסוג בומביי ספייר

ג'ין (אנגלית: Gin) הוא משקה אלכוהולי חסר צבע ממשפחת המשקאות הלבנים המופק באמצעות התססה וזיקוק של דגנים.

אין יודעים בוודאות מי יצר לראשונה את הג'ין (בדומה למרבית המשקאות האלכוהוליים), אך יש המשערים כי נוצר לראשונה על ידי הרופא והמדען (כימאי, פיזיולוג ואנטומאי) פרנסיסקוס סילביוס מהולנד. הג'ין הוא פיתוח של משקה ההולנדי עתיק יומין בשם "חנייבר" או "ינייבר" (ערער), אשר טעמו העיקרי הוא כטעם הערער, ממנו מופק המשקה. עדיין ניתן להשיג חנייבר בבקבוקי חרס מסורתיים, כולל בישראל. השם "ג'ין" הוא שיבוש אנגלי של השם ההולנדי "חנייבר".

הג'ין נחשב משקה "קשה" לשתייה, מתוקף היותו בעל חוזק אלכוהולי גבוה מאוד מחד ובעל טעם יבש מאוד מאידך, ולכן נדיר מאוד לראות אנשים השותים אותו "נקי" (כלומר לא מעורבב עם אף נוזל אחר), בניגוד למשקאות חריפים אחרים דוגמת טקילה ווודקה.

יצור המשקה

ג'ין מבוסס על דגנים, ומזוקק בזיקוק דודי כפול. לאחר מכן בגלל טעמו התפל של המשקה המתקבל מוסיפים תבלינים: בראשם הערער, אשר מעניק למשקה את טעמו הייחודי, ובנוסף גם כוסברה, לענה, אירוס פלורנטיני, קינמון ועוד.

לאחר מכן מדולל הג'ין במים ומבוקבק לבקבוקים.

ג'ין וטוניק

קובץ:Gin and Tonic.jpg
ג'ין מסוג ביפיטר וטוניק

מקובל ברחבי תבל לשתות ג'ין עם טוניק, על פי המנהג הבריטי. מקורו של המנהג בחיילי האימפריה הבריטית במאות הקודמות. הצבאות הבריטים זכו להכיר את הג'ין (אז חנייבר) מידי הצבאות ההולנדים, והמשקה הפך חיש מהר לחביב החיילים הבריטים, ונקשר ישירות לחיילות (מותג הג'ין Beefeater מציג חייל בריטי על הבקבוק, וזכה לשמו מכינוים של החיילים באותו שם). הקשר בין ג'ין וטוניק נעשה על ידי חיילים בריטים באסיה, אשר נדרשו לצרוך כינין כתרופת מנע למלריה. את הכינין, אשר לו טעם מריר מאוד ערבבו עם מים וכינו "טוניק" (Tonic פירושו המילולי "תרופה" באנגלית). את מי הטוניק הוסיפו החיילים למשקם האהוב, וכך נוצר הצמד. כיום נוהגים רבים לערבבו עם מעט לימון - דבר אשר, לפי דעת רבים, משפר את טעמו של הקוקטייל.

קוקטיילים

מרטיני וגיבסון הם קוקטיילים מבוססי ג'ין בתוספת ורמוט.

מותגים

  • סטרלינג
  • פינסבורי
  • פליישמנס
  • הנדריקס

קישורים חיצוניים