הישרדות (תוכנית טלוויזיה ישראלית) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏שידורי התוכנית: תיקון פורמט התאריך
תגית: חשד למילים בעייתיות
שורה 758: שורה 758:


====אירועים בולטים====
====אירועים בולטים====
בעונה זו הייתה רוויה באירועים שקרו לראשונה בתולדות הישרדות בגרסתה הישראלית, למשל:
עונה זו הייתה רוויה באירועים שקרו לראשונה בתולדות הישרדות בגרסתה הישראלית, וביניהם:
*היו שני השבטים במועצת שבט אחת.
*הייתה פעם שבה שני השבטים השתתפו יחדיו במועצת שבט אחת.
*היה שוויון בשתי מועצות שבט שונות.
*היה שוויון בשתי מועצות שבט שונות.
*היו שתי משימות הדחה.
*היו שתי משימות הדחה.
*היו שלוש שרשראות חסינות במועצת שבט אחת ואורך המשימה נשבר פעמיים בעונה זו.
*היו שלוש שרשראות חסינות במועצת שבט אחת.
*שיא אורך המשימה נשבר פעמיים במהלך העונה.


==== מתמודדי עונת האולסטארס====
==== מתמודדי עונת האולסטארס====

גרסה מ־15:05, 15 ביוני 2013

תבנית:שכתוב תבנית:סדרת טלוויזיה הישרדות (נקראה בתחילה הישרדות 10) היא תוכנית מציאות המהווה גרסה ישראלית לתוכנית הטלוויזיה האמריקאית "הישרדות". התוכנית זכתה לרייטינג גבוה,[1] ובמסגרתה צולמו שש עונות עד כה.

הסדרה הופקה על ידי חברת אבוט רייפ המאירי עבור ערוץ 10. באוגוסט 2012, זכיינית ערוץ 2 רשת קנתה את זכויות התוכנית והודיע שמהעונה הבאה תשדר את הסדרה בערוץ 2. ערוץ 10 הודיע שייאבק משפטית על הזכות לשידור הפורמט.[2] המאבק המשפטי על זכויות השידור טרם הוכרע. בקשה לסעדים זמניים שהגיש ערוץ 10 לבית המשפט המחוזי בתל אביב נתקבלה, אך בית המשפט העליון צמצם את הצו הזמני שניתן. כיום, נמצא ההליך העיקרי לבירור חוקיות רכישת הפורמט בעיצומו ומתנהל בפני השופט גדעון גינת.

מהות המשחק

פורמט התוכנית מבוסס על התוכנית הישרדות שמשודרת בארצות הברית בערוץ CBS וכן במדינות רבות נוספות.

חברת ההפקה אוספת קבוצת אנשים שמספרם, מוצאם, גזעם ומינם משתנה מעונה לעונה, ולכאורה אין בינם קשר מוקדם. קבוצה זו נשלחת לאתר קשה למחיה, כגון אי בודד, והם נדרשים לחיות שם תקופת זמן, להתמודד במשימות שונות ועל פי תוצאות המשימות לקבל תגמולים ולקבוע מי ממשיך במשחק ומי מודח.

שיטת המשחק

פסקה זו מתייחסת רק למאפייני המשחק המשותפים לכל העונות. השינויים בשיטת המשחק בכל אחת מהעונות מתוארים תחת הפסקאות המתאימות לעונה.

בשלב הראשון - המתמודדים מחולקים לשני שבטים, בכל שבט ישנם אותה כמות מתמודדים. השבטים חיים על שני איים שונים, ומתחרים זה בזה במשימות אתגריות:

  • משימת הפרס - השבט המנצח במשימה זוכה בפרס, כגון ציוד דיג, ציוד צלילה, מיטה, אבן אש או מזון.
  • משימת החסינות - תחרות בין השבטים שבסופה השבט המנצח במשימה זוכה ב"חסינות שבטית", משמע, השבט לא ידיח מישהו מחבריו. השבט המפסיד, לעומת זאת, נאלץ ללכת ל"מועצת השבט", בה נערכת הצבעה חשאית לבחירת מתמודד מתוכו שיודח מהתוכנית.
  • משימת החסינות האישית - הזוכה במשימה זו מקבל חסינות אישית מהדחה במועצת השבט הקרובה.
  • מועצת השבט - כל 3 ימים מגיע שבט אחד למועצת שבט כ"עונש" על זה שהפסיד במשימת החסינות וז"א שהוא ידיח את אחד מחבריו במועצת השבט. במועצת השבט המנחה מנהל תחילה שיחה עם המתמודדים על החיים בשבט ועל דברים נוספים במשחק, לאחר מכן המתמודדים נדרשים להצביע על המתמודד שלפי דעתם צריך להיות מחוץ למשחק.

לאחר ההצבעה וספירת הקולות המנחה מכריז על המודח שמכובה לו הלפיד והוא יוצא ממסגרת המשחק או מועבר למסגרות משחק אחרות כגון: "אי המתים", "אי התקווה", "וילת השורדים" וכו'. שם יכולה להינתן לו הזדמנות לחזור למשחק. במועצת השבט הראשונה כל מתמודד נדרש להדליק את לפידו באש. האש מסמלת את ה"חיים" של השורד במשחק וכאשר הוא יוצא ממסגרת המשחק מכובה לו האש, כלומר ה"חיים".


בשלב השני - אחרי מספר הדחות, שני השבטים מתאחדים לשבט אחד, וההתמודדות הקבוצתית הופכת להתמודדות אישית. המתמודדים ממשיכים להתחרות זה בזה במשימות הבאות:

  • משימת הפרס - הזוכה במשימה זו מקבל פרס אישי (למשל ארוחה או לילה בבית מלון).
  • משימת השכר והעונש - הזוכה מקבל צמיד וטו (צמיד לבן), המפסיד שמקבל צמיד שחור מקבל פתק אחד נגדו בתיבה. (משימה זו נראתה לראשונה בעונה 6)
  • משימת הוטו- הזוכה מקבל צמיד וטו שאותו אח"כ יוכל לענוד על אחד מחברי השבט במועצת השבט ואותו חבר לא יוכל להצביע באותה מועצת שבט.
  • משימת החסינות - הזוכה במשימה זו מקבל חסינות אישית מהדחה במועצת השבט הקרובה.
  • מועצת השבט - כל 3 ימים מגיע השבט למועצת שבט והוא ידיח את אחד מחבריו במועצת השבט. במועצת השבט המנחה מנהל תחילה שיחה עם המתמודדים על החיים בשבט ועל דברים נוספים במשחק, לאחר מכן המתמודדים נדרשים להצביע על המתמודד שלפי דעתם צריך להיות מחוץ למשחק.

לאחר ההצבעה וספירת הקולות המנחה מכריז על המודח שמכובה לו הלפיד והוא יוצא ממסגרת המשחק או מועבר למסגרות משחק אחרות כגון: "אי המתים", "אי התקווה", "וילת השורדים" וכו'. שם יכולה להינתן לו הזדמנות לחזור למשחק. בשלב השני של המשחק כל מודח מגיע למסגרת משחק אחרת וזוכה להיות מושבע במשחק. למושבעים יש חלק חשוב בהחלטה של מי יהיה ה"שורד האחרון".

  • חבר המושבעים - החל משלב האיחוד כל מתמודד שמודח מהתוכנית הופך להיות חלק מחבר מושבעים, שמטרתו העיקרית היא לקבוע מי הוא "השורד האחרון" באמצעות הצבעה שנערכת בסוף התוכנית. חבר המושבעים נוכח בכל הצבעות המועצה השבטית, ובכך אוסף מידע ונתונים רלוונטיים אשר יסייעו לכל אחד מחברי השבט המודחים להגיע להחלטה עבור איזה מתמודד להצביע בהצבעה הסופית.

בפרק הסיום של התוכנית, מתמודדים שניים או שלושה שורדים אשר הגיעו לשלב הסופי, על תואר "השורד האחרון" אשר מקנה את הפרס הראשון שמוצע בתוכנית. חבר המושבעים שואל את המתמודדים הסופיים מספר שאלות שעוזרות לכל אחד מהם להגיע להחלטה עבור מי להצביע. כמו כן, רשאים המתמודדים הסופיים, לבצע נאום סיום, על מנת לנסות לשכנע את חבר המושבעים שהם ראויים לזכות בתואר "השורד האחרון". בסיום סדרת השאלות, ניגש כל אחד מחבר המושבעים להצביע בהצבעה חשאית עבור האדם שלדעתו זכאי לתואר ה"שורד האחרון".

עונות התוכנית

הישרדות האיים הקריביים

הלוגו של הישרדות האיים הקריביים

בעונה הראשונה, צילומיה החלו ביוני 2007, המתמודדים שהו 52 ימים באי בודד בפארק הלאומי "לוס האיטיסס" (Los Haitises) שברפובליקה הדומיניקנית. הפרס בו זכתה המנצחת בעונה הראשונה, נעמה קסרי, הוא 645,000 שקלים במזומן, ורכב שטח מתוצרת לנד רובר.

בעונה זו חולקו המתמודדים לשני שבטים - "סבאנה" (על שם אנשי העמק באיים הקאריביים) ו"ג'יבארו" (על שם אנשי היערות).

בעונה זו צולמו 36 פרקים, בתקציב משוער של כ-5 מיליון דולר. הפרק הראשון בתוכנית שודר ב-15 בדצמבר 2007, והגמר שודר בשידור חי מהיכל נוקיה שבתל אביב ב-17 במאי.

לגמר הגיעו המתמודדים דן מנו, נעמה קסרי ונועם טור. לאחר הצבעת חבר המושבעים זכתה נעמה קסרי במקום הראשון (5 קולות[3]), במקום השני נועם טור (4 קולות[4]) ובמקום השלישי דן מנו (בלי אף קול).

שינויים באופן המשחק בעונה הראשונה

  • משימת הכוח הכפול / חסינות אישית - בשלב הראשון של המשחק, השבט המפסיד במשימת החסינות התמודד במשימה נוספת, בה יכול היה כל אחד מהמתמודדים לזכות בזכות הצבעה כפולה, כלומר, המתמודד יכול היה להצביע בעד הדחת שני מתמודדים שונים משבטו. בשלב השני של המשחק, המנצח במשימה זו היה זוכה באחד משלושת התגמולים הבאים, בהתאם למה שנאמר בתחילת המשימה:
  1. זכות בחירה של שני מתמודדים שלא יצביעו במועצת השבט.
  2. זכות הצבעה לשני מתמודדים שונים.
  3. זכות הצבעה כפולה לשני מתמודדים שונים או למתמודד אחד, לפי בחירתו.
  • משימת אי המתים - כל מתמודד שהודח מהמשחק נשלח ל"אי המתים", אי שלישי ונפרד מהאיים שעליהם חיו שני השבטים. המתמודדים במשחק ה"שוטף" לא היו מודעים לקיומו של אי זה. המתמודדים שהודחו מהמשחק, נשלחו לאי במטרה לקבל הזדמנות לחזור למשחק. על המתמודדים המודחים באי היה לשהות לבדם במשך שלושה ימים. לאחר שלושה ימים היה מגיע המודח הבא לאי, והשניים היו מתחרים במשימת אתגר האחד נגד השני. המפסיד במשימה יצא מהמשחק באופן סופי ואילו המנצח היה מחכה למודח הבא וחוזר חלילה. בשלב מתקדם יותר של המשחק, המתמודד ששרד על האי, נועם טור, חזר למשחק.

הפרס

הפרס שהובטח תחילה למנצח בתוכנית היה רכב שטח ודירה בפרויקט "מצפה בראשית" שבגליל. הפרסום הרב שקיבל פרויקט "מצפה בראשית" בשידור התוכנית גרם למאות צופים להתעניין בדירות המוצעות בו. אלו גילו עד מהרה שיזם הבנייה, "חברת מיישבי הגליל", נקלע לקשיים כלכליים כבדים, והקרקע שעליה היה אמור לקום הפרויקט נמצאת תחת חסותו של כונס נכסים.

בעקבות תחקיר "כלבוטק" בפרשה, הוסרו הפרסומים לפרויקט "מצפה בראשית" מפרקי התוכנית, ולאחר הבטחתה של הפקת ערוץ 10 שונתה ההודעה בפרקי התוכנית, כי הפרס המובטח לזוכה כעת הוא פרס כספי בשווי כולל של מיליון שקלים (כשוויה של הדירה), כאשר רכב השטח שהובטח עוד בפרסומים המקוריים הוא חלק ממיליון השקלים.

שידורי התוכנית

בתוכנית לא צפו הרבה אנשים בהתחלה, וימי השידור עברו שינויים מדי שבוע. לאחר כחודש, החלה התוכנית לצבור תאוצה ולעקוף את התוכניות של ערוץ 2, שהיו עד אז הנצפות ביותר. למרות הביקורת עליה, לא ירד המדרוג של התוכנית מ-20% עד 25% במדד הצפייה. לשיא הגיעה התוכנית במשדר הגמר, בו צפו 36% ממשקי הבית היהודיים, ו-42.2% בשיא, שהם כ-1,206,000 צופים בממוצע. נכון לזמנו, זה היה המשדר הנצפה ביותר בטלוויזיה בישראל[5], מאז החלו במדידת המדרוג בשנת 1995, לתוכנית טלוויזיה שאינה חד-פעמית (בינתיים, שיא זה נשבר כבר מספר פעמים, ובתור דוגמה, תוכנית הגמר של מאסטר שף 3 הגיעה לרייטינג ממוצע של 46.6% ורייטינג שיא של 52.3%[6]).

מונחים ששימשו בסדרה הוזכרו גם בשיח המדיני בישראל. כך למשל התייחס חבר הכנסת אופיר פינס משורות האופוזיציה לממשלת אולמרט: "האסטרטגיה היחידה שיש היום לממשלה היא הישרדות", כאשר גם המילה "אסטרטגיה" הייתה מילה שהוזכרה רבות בהקשר של אסטרטגיית המשחק של המתמודדים בתוכנית. ב-3 באפריל 2008, בעיצומה של העונה, פרסם אתר nrg מעריב כתבה תחת הכותרת "אולמרט ב'הישרדות' ובניזרי זקוק לחסינות" ‏‏[7]. תושבת אשקלון ליה גיל, בשבתה כמתמודדת בתוכנית, רואיינה מספר פעמים בכלי התקשורת בנושא ירי הקסאמים על עירה מרצועת עזה.

נטען כי בעקבות תוכנית המציאות נמכרו היטב תחפושות לפורים בדמויות המשתתפים, וכן חלה עלייה במכירות האננס והקוקוס בישראל ‏‏[8], אך מגדלי האננס העידו כי הביקוש לפרי לא השתנה‏‏[9].

אמינותה של העונה הראשונה

לאורך שידורה של התוכנית, עלו טענות רבות לגבי ההבדלים בין הגרסה הישראלית לגרסה האמריקאית של התוכנית, לרבות התערבות של ההפקה על מנת לתת העדפה למתמודדים "צבעוניים", הצפויים למשוך יותר רייטינג. באפריל 2008 התפרסמה כתבה ב"ידיעות אחרונות", בה פורטו טענות לפיהן הסדרה צולמה בחופים מיושבים וארוחות שחלק מהמתמודדים קיבלו בסתר (בניגוד להצגת הדברים לצופים), טענות בדבר התערבות אנשי ההפקה לטובת המתמודד דן מנו, יצירה של תחרויות חסרות אמצעי שיפוט אובייקטיבי, והטיית המשחקים לטובת מתמודד או שבט מסוים. בנוסף, נטען כי התחרות המתוקשרת בין מושיק ליפץ לנועם טור באי המתים הייתה מבוימת, כיוון שליפץ, שטען שהודח כדי שחברי שבט ג'יבארו לשעבר יישארו עד סוף המשחק, החליט לא להתמודד מול טור. בסופו של דבר ההפקה שכנעה אותו לשחק ולהפסיד לטור, ובתמורה לכך יקבל את תפקיד יושב ראש חבר המושבעים, כך שיוכל להפנות בכל מועצת שבט שאלה אחת כלפי אחד המתמודדים שנותרו.

חברת אבוט-רייפ-המאירי הכחישה את הטענות וטענה כי "כל טענה אחרת משקפת חוסר הבנה בעשייה טלוויזיונית בכלל ובהפקת ריאליטי בפרט".

המתמודדים לאחר העונה הראשונה

בעקבות זכייתה הפכה נעמה קסרי לידוענית. מדורי הרכילות בעיתונים החלו לדווח על מעשיה, ובחודש יוני 2008 הופיעה תמונתה בשער השבועון "לאשה". בדצמבר 2008 החלה קסרי להנחות, יחד עם ליה גיל, תוכנית אירוח בשם "שורדות בבית". כאשר גיל יצאה לחופשת לידה, החליפה אותה מירית וקנין מהעונה השנייה של הישרדות. כיום קסרי מנחה את תוכנית הבוקר "איזה יופי - עם נעמה".

דן מנו השתתף לאחר התוכנית במספר תוכניות ואף הנחה תוכנית בוקר. לאחר מכן חבר לצוות האסטרטגי של בנימין נתניהו בקמפיין הבחירות בשנת 2009, ואף נבחר על ידי העיתון מעריב לאחד מעשרת אנשי הטלוויזיה המשפיעים ביותר בעשור (אנשי העשור). העיתון דה מרקר דירג את מנו במקום הרביעי בהשפעתו על תעשיית המדיה בישראל בשנת 2008 (רשימת 100 המשפיעים) ועיתון הארץ דירג אותו במקום העשירי בהשפעתו על חינוך (רשימת 50 המשפיעים בחינוך).

נועם טור ניצל את הפופולריות שלו וחתם על חוזה דוגמנות בפוקס-ויזל. משתתף מ-2008 בקמפיינים עונתיים לפוקס-דיזל, יחד עם בר רפאלי.

מושיק ליפץ, שהיה אחד המתמודדים הבולטים, רכב על המומנטום מהסדרה. באפריל 2008, לאחר פטירתו של ראש המועצה המקומית סביון רוממיה הלוי-סגל, בחרו בו חברי המועצה לממלא מקומו. בבחירות שנערכו בסוף 2008 זכה בכ-75% מקולות הבוחרים ונבחר לראש המועצה הקבוע.

ויקה פינקלשטיין ומרינה קבישר הפכו לאחר התוכנית לדוגמניות. פינקלשטיין השתתפה בתוכנית הריאליטי רוקדים עם כוכבים עם הרקדן דני יוכטמן, ואף העפילה לגמר והגיעה למקום השני.

מתמודדי העונה הראשונה

הישרדות איי הפנינה

קובץ:Survivor10PearlIslands.jpg
הלוגו של הישרדות איי הפנינה

עונה זו, אשר צילומיה החלו ביוני 2008 ושידורה החל ב-24 בדצמבר 2008, צולמה באיי הפנינה שבפנמה. לפני תחילת הצילומים, נדרשו המתמודדים להפקיד בידי ההפקה צ'ק ביטחון בסך 50,000 ש"ח, שייפדה אם יפרו את החוזה. זאת במטרה למנוע במהלך שידורי העונה השנייה טענות מצד המתמודדים על התערבות ההפקה, או הדלפת פרטים לגבי התקדמות המשחק. שמות השבטים בעונה זו הם "קניבה", על שם שוכני איי הפנינה המקוריים, שהיו ידועים כאוכלי אדם ו"בארו", על שמו של הר הגעש היחיד בפנמה, בארו, המתנשא לגובה של 3,474 מטר. השבט המאוחד נקרא "קסאיה" על שם אחד מאיי הפנינה. הגמר התקיים ב-23 במאי 2009 בתיאטרון בקיסריה. לגמר עלו אריק אלפר, מירית וקנין, ונטע-לי זלצרמן (שהודחה בגמר באמצעות הצבעות במסרונים), בין מירית לאריק נעשתה הצבעה של המושבעים, בסופה ניצח אריק (6 קולות‏‏[11]) ובמקום השני זכתה מירית (3 קולות[12])

שינויים באופן המשחק בעונה השנייה

  • משימת חסינות אישית - בשלב הראשון של התוכנית המתמודד שהיה זוכה במשימה זו קיבל חסינות אישית מהדחה במועצת השבט הקרובה.
  • אי הגלות - מתמודד מכל שבט היה נשלח בסיום משימת החסינות השבטית לאי הגלות. באי זה התמודדו השניים במשימה שהמנצח בה היה מקבל רמז על פסלון חסינות הטמון באי השבט שלו. בשבט המאוחד, הזוכה בחסינות האישית מחליט איזה מתמודד ילך לאי הגלות ומתמודד זה בוחר חבר שבט נוסף שיצטרף אליו. בניגוד לשלב בו היו שני שבטים ושני פסלוני חסינות על האיים, לאחר איחוד השבטים, פסלון החסינות נמצא באי הגלות.
  • מתמודדים אורחים מהעונה הראשונה - בפרק החמישה עשר הצטרפו למשחק משה דן ונועם טור לקניבה ולבארו בהתאמה ולמשך פרק אחד.
  • אי המודחים (שבט סנטיאגו) - לאחר כל הדחה, המתמודד נשאל על ידי המנחה אם הוא רוצה לחזור למשחק בשלב מאוחר יותר או לחזור הביתה. המתמודדים שהשיבו שברצונם לחזור למשחק, נשלחו לאי בודד. כל שאר המתמודדים אינם יודעים על "אי המודחים". על אי המודחים שהו נתן בשבקין, מעיין פורטר, דיוה חתמי-גולדוסר, מיכל סיאני ומירית וקנין, שחזרה לשבט קסאיה לאחר משימת החזרה למשחק.
  • משימת הוטו - משימה שהונהגה לאחר איחוד השבטים. הזוכה במשימה זו, יכול למנוע את זכות ההצבעה לאחד מחברי השבט במועצת השבט.
  • הדחה על ידי הקהל - בגמר העונה, כאשר נשארו שלושה מתמודדים, הקהל הצביע על ידי מסרונים ובאתר האינטרנט של התוכנית מי הם השניים שיעלו לשלב הבא, בו יכריעו המושבעים את זהות השורד האחרון.
  • אריק שזכה במקום הראשון זכה במיליון שקלים, ומירית, שזכתה במקום השני זכתה ב-100,000 ש"ח על תואר "מקום שני".

אירועים בולטים

  • המתמודד גל ארז פונה לבית חולים לאחר שנעקץ על ידי דג טריגון ופרש מהמשחק כתוצאה מכך.
  • המתמודד מאיר צרפתי הפר את חוקי המשחק והודח על ידי ההפקה. פרטי ההפרה לא פורסמו על מנת לשמור על פרטיות המתמודד.
  • המתמודד איתי האפרתי זכה באופנוע ים בשווי 100,000 ש"ח במשימת פרס.
  • המתמודד יואב כספי זכה ברכב שטח חדש במשימת פרס, ופרש כאשר ניתנה לו האפשרות לבחור אם לקחת את הרכב ולפרוש מהמשחק או להישאר במשחק ולוותר על הרכב.

מתמודדי העונה השנייה

הישרדות הפיליפינים

קובץ:Hisardut 3.jpg
הלוגו של הישרדות הפיליפינים

ב-29 באוגוסט 2009 עלתה העונה השלישית לשידור ‏‏[18]. צילומי העונה השלישית החלו בפברואר 2009 בפיליפינים [19] והסתיימו בחודש אפריל 2009 ‏‏[20]. שמות השבטים בעונה זו הם "טינאגו", על שם מפלי המים טינאגו, אתר תיירותי בפיליפינים ו"קאראו", על שם שבט פיליפיני עתיק. ‏‏[21]. בדומה לעונה הקודמת, גם בעונה זאת ניתנה האפשרות להצביע במסרונים בתוכנית הגמר. טל כהן הודח בשלב המסרונים, שי אראל זכה במקום הראשון (6 קולות[22]), במקום השני זכה טום אלטגר (3 קולות[23]) ובמקום השלישי זכתה ליאורה גולדברג (בלי אף קול), שי אראל גם מחזיק במספר שיאים שלא נשברו עד היום - הוא השתתף ב13 מועצות שבט, הכי הרבה מכל עונות הישרדות ישראל. שיא נוסף שטרם נשבר הוא מתוך שלוש עשרה מועצות שבט השם שלו נכתב להדחה רק פעמיים במהלך כל העונה. בעונה זו זכה המתמודד טל אנגלנדר בתואר "חביב הקהל".

שינויים באופן המשחק בעונה השלישית

  • מספר מתמודדים - בעונה זו השתתפו 25 מתמודדים לעומת 20 בעונות הקודמות, וכל שבט כלל 9 מתמודדים לעומת 10 בעונות הקודמות.
  • האי הנעלם - אי שבו נמצאים 7 מתמודדים שהודחו בפרק הראשון ולא נכנסו למשחק באופן ישיר, אך ניתנה להם הזדמנות להיכנס למשחק בהמשך. בכל פעם שהודח מישהו מהמשחק, הוא הצטרף לאי הנעלם ובמקומו מודח מישהו מהאי הנעלם. בסופו של דבר מי שהוחזרו למשחק אלו ריקי שמש, טל כהן, ליעד פרקש ואביטל אייסמן.
  • חלוקה לשבטים נעשתה על ידי המתמודדים בשונה מהעונות הקודמות בהם ההפקה בחרה את חלוקת השבטים.
  • דו-קרב - בשלב השבטים הנפרדים, כל שבט בחר מתמודד אחד שיצא למשימה מול המתמודד של השבט השני, המתמודדים שנבחרו מתמודדים על פרס והמתמודד שזוכה מביא לשבטו את הפרס. בשלב השבט המאוחד, נבחרו שני מתמודדים לשחק בדו-קרב כאשר המנצח זוכה בחצי פסלון חסינות. הוא יכול להשתמש בו אם ינצח גם במשימת הדו-קרב הבאה או אם ישתף פעולה עם מחזיק חצי הפסלון השני כאשר כל חצי פסלון תקף לשתי מועצות בלבד.
  • משימת וטו - בדומה לעונה השנייה, הזוכה במשימה זו, יכל למנוע את זכות ההצבעה לאחד מחברי השבט במועצת השבט.

אירועים בולטים

  • בעונה זו השתתפו 25 מתמודדים, בשונה מהעונות הקודמות בהן השתתפו 20.
  • בעונה זו, שלושה מתמודדים פרשו מיוזמתם בעקבות התנאים הקשים, ומתמודדת אחת נאלצה לפרוש עקב פציעה ‏‏[24].
  • בעונה זו התמודדה אינה בקלמן בת ה-19, שהיא המתמודדת הצעירה ביותר בתולדות הישרדות 10.
  • בעונה זו, נוצר לראשונה שוויון במועצת השבט השישית (של "טינאגו") בין טל בן-דוד לטל כהן, ההכרעה הייתה אמורה להיות במבחן האש אך לבסוף המתמודדת נטלי פרשה ברגע שהשוויון הוכרז ולכן לא היה צורך במבחן האש.
  • בעונה זו אף מתארח רופרט בונהם, אחד המתמודדים הפופולריים ביותר בתוכנית המקור האמריקאית.
  • זיו גלברט זכה ב-50,000 ש"ח בגירוד כרטיס חישגד במשימת פרס.

מתמודדי העונה השלישית

הישרדות אולסטארס

קובץ:הישרדות אולסטארס.jpg
הלוגו של הישרדות אולסטארס

ערוץ 10 בחר בהחלטה פרובוקטיבית על ידי הובלת הקמפיין לעונת האולסטארס עם הסיסמה: "דן מנו חוזר לשחק". הקמפיין בעלות של מליון ש"ח בשילוט חוצות ופרומואים בערוץ קיבל ביקורת מצד משתתפים אחרים, מאוחר יותר התגלה בחשיפת בלוגר טלוויזיה כי שולם לדן מנו למעלה מחצי מליון ש"ח על השתתפותו בתכנית [25]. חקירת משטרה מצאה שחשבונות רבים של חברת ההפקה ומשתתפים נפרצו בידי אדם העונה לכינוי הרשת "אגוז צרפתי" וכך נחשף חוזה ההעסקה של דן מנו ומשתתפים אחרים[26][27][28]. העונה הרביעית צולמה בפיליפינים, ובתחילתה היו שני שבטים, שבט של מתמודדים מהעונות הקודמות אשר נקרא "מאיון", על שם הר געש באזור לוזון שבפיליפינים ושבט אוהדים של המשחק הנקרא "קלינגה", גם כן על שם פרובינציה העונה לאותו שם בלוזון. כמו כן גם בעונה זאת ניתנה האפשרות להצביע במסרונים בתוכנית הגמר. מקס לבקובסקי (שפקס) הודח בשלב המסרונים, במקום הראשון זכה נתן בשבקין (5 קולות[29]), במקום השני זכה עידן קפון (3 קולות[30]) ובמקום השלישי זכתה שרון רפאלי (2 קולות[31]). בעונה זו זכה המתמודד דן מנו בתואר "חביב הקהל".

שינויים באופן המשחק בעונה הרביעית

  • מספר מתמודדים - בעונה זו השתתפו 16 מתמודדים.
  • משך התוכנית - צילומי עונה זו נערכו במשך 32 ימים ולא 52 כמו בעונות הקודמות.
  • אי המתים - בעונה זאת מתקיימות תחרויות על אי המתים בדומה לעונה הראשונה.

אירועים בולטים

עונה זו הייתה רוויה באירועים שקרו לראשונה בתולדות הישרדות בגרסתה הישראלית, וביניהם:

  • הייתה פעם שבה שני השבטים השתתפו יחדיו במועצת שבט אחת.
  • היה שוויון בשתי מועצות שבט שונות.
  • היו שתי משימות הדחה.
  • היו שלוש שרשראות חסינות במועצת שבט אחת.
  • שיא אורך המשימה נשבר פעמיים במהלך העונה.

מתמודדי עונת האולסטארס

הישרדות איי קמרינס

הלוגו של הישרדות איי קמרינס

העונה החמישית, שעלתה לשידור ב-14 בפברואר 2011, צולמה באי קרמואן שבקמרינס-סור (Caramoan Camarines Sur) שבפיליפינים, מיד אחרי צילומה של העונה הרביעית. בעונה זו ניצחה אירית רחמים בסיס (6 קולות[32]), במקום השני זכה גב פשטי (3 קולות[33]) ובמקום השלישי זכתה נטלי כבסה (בלי אף קול). בעונה זו זכה המתמודד יניב רוחן בתואר "חביב הקהל".

שינויים באופן המשחק בעונה החמישית

  • משך התוכנית - צילומי עונה זו נערכו במשך 40 ימים ולא 52 כמו בעונות הקודמות (חוץ מעונת האולסטאר).
  • מספר מתמודדים - בעונה זו השתתפו 20 מתמודדים.
  • אי הגלות - בעונה זאת מתקיימות תחרויות על אי הגלות בדומה לעונה השנייה.
  • בחירת מנהיגים בהתחלה - ישר כשהמתמודדים נכנסו למשחק, בלי שהם הכירו אחד את השני גיא זוארץ (מנחה התוכנית) אמר להם לבחור מנהיגים, וגם בשבטים החדשים הם היו צריכים לבחור מנהיגים.
  • משימת מבחן - בפרק ה-8 התקיים מבחן אמון השבט, אשר בסופו המתמודד שקיבל אמון נמוך משל השאר הודח מהמשחק.
  • משימת הוטו - בדומה לעונה השנייה, השלישית והרביעית, הזוכה במשימה זו, יכל למנוע את זכות ההצבעה לאחד מחברי השבט במועצת השבט.


אירועים בולטים

  • בתחילת העונה היו שני שבטים, שבט "באנאו" השבט האדום ושבט "מריקודו" השבט הצהוב. שבט "באנאו" ניצח במשימת הפרס הראשונה וזכה במחנה מאובזר, ואילו "מריקודו" נאלץ להתמודד עם תנאי מחיה קשים יותר.
  • ביום השישי הם החליפו איים ובכך גם את תנאי המחיה.
  • כבר בתחילת העונה נבחרו 2 מנהיגים לשני השבטים, במטרה לנסות להנהיגם. מנהיג שבט "מריקודו", לירון שטראוס, הצליח בתפקיד ואף המשיך לכהונה שנייה, אך היה הראשון מבין המודחים לאחר האיחוד. לעומתו מנהיג "באנאו", אביב בסיס, כשל מבחינה חברתית כבר בשלבים הראשונים של המשחק והודח חמישי, לאחר מרד אשר יצר אויבו: בן מלכא.
  • סמוך לפני האיחוד התמודדו יולה קרביץ ויניב רוחן במשימת חזרה למשחק, בה ניצח יניב וחזר למשחק.
  • גיורא נפל מהקורה במשימת החסינות של פרק 13, נאנק מכאבים אך חזר למשימה ולבסוף יונתן ניצח במשימה.
  • בפעם הראשונה בתולדות הישרדות זכתה אתי ב"טריפל" - זכייה במשימת פרס, משימת חסינות ומשימת וטו, כולן רצופות.

מתמודדי העונה החמישית

הישרדות VIP

קובץ:HISARDOTVIP1.jpg
הלוגו של הישרדות V.I.P

הסדרה צולמה בתאילנד, באי Koh Pu, או בשמו היותר ידוע Koh Jum, הנמצא דרומית לקרבי. בעונה זו משתתפים 16 ידוענים ישראלים. העונה הייתה אמורה לעלות לשידור בסוף ינואר 2012, אך היא עוכבה עקב איומי סגירת ערוץ 10[34], והחלה רק ב-2 במאי 2012. גמר התוכנית התקיים בבריכת הסולטאן בירושלים ביום רביעי, 29 באוגוסט 2012. אל הגמר העפילו המתמודדים אנה ארונוב, ענת הראל ואיתי שגב. אנה ארונוב הודחה בשלב המסרונים מהצופים. בסופו של דבר, ניצח איתי שגב (5 קולות[35]), ובמקום השני זכתה ענת הראל (3 קולות[36]). כמו כן, בגמר הוכרז כי יוליה פלוטקין זכתה בתואר "חביבת הקהל". הגמר גרף למעלה מ-32% צפייה ופיק שלמעלה מ38%, צפו בו למעלה ממיליון איש ברגע השיא, והוא נחשב לגמר הנצפה ביותר במקום השני. עונה זו נחשבת לאחת מהעונות הנצפות ביותר של הישרדות ובעקבות הצלחתה של העונה, נבחרה גם העונה הבאה, העונה השביעית של הישרדות, להיות עונת VIP.

שינויים מאופן המשחק בעונה השישית

  • משימת הדחה - בהתחלה נדרשו 16 המתמודדים לחפש פסלון חסינות מתוך 14 פסלוני חסינות והשניים שלא מצאו הודחו (נטלי דדון ואיריס בר-און). בסוף, לאחר שכל הפסלונים נמצאו, היה לכל אחד פסלון אחד, חוץ מהראל מויאל שהיו לו 2 פסלוני חסינות, והוא נדרש לתת אחד מהם לאחד מהמתמודדים שלא מצאו; לבסוף הוא נתן את הפסלון לנטלי דדון, ואיריס בר-און הודחה.
  • משך התוכנית - משך התוכנית הוא 40 יום ולא 52 כמו בעונות הקודמות (למעט העונה הרביעית והחמישית).
  • מיקום התוכנית - לראשונה צולמה התוכנית באיי תאילנד ולא בפיליפינים או במרכז אמריקה.
  • חלוקה לאיים - לראשונה בעונה זו השבטים אינם מבודדים זה מזה, אלא ממוקמים על אי אחד, סמוכים אחד לשני כשגדר מפרידה ביניהם.
  • משא ומתן - בעונה זו נוסף חלק חדש במשחק, משא ומתן שמתקיים בבקתה שממוקמת באי המשותף, על הגבול בין השבטים. לאחר כל משימת פרס כל שבט שולח נציג לבקתה, כדי לנהל משא ומתן על פריטים שונים אשר מביאה ההפקה. הנציגים מנהלים משא ומתן, שמוקצב בזמן שנמדד בשעון חול, על חלוקת הפריטים, כשיש באפשרותם לתת פריטים מהשבט שלהם. אם לא יגיעו להסכמה לפני סיום הזמן, הפריטים יישארו בבקתה. באחת הפעמים, במהלך המשא ומתן, נדרשו השבטים לבחור מתמודד שיעבור לשבט השני; המתמודדים שנבחרו היו מיכל זוארץ (לשבט טניום), ומשה פרסטר (לשבט דאנג).
  • החלפה זמנית - לראשונה הוחלפו, לפרק זמן מוגדר מראש, מתמודדים בין שני השבטים. המתמודד שעבר מתחייב לפעול לטובת השבט שאליו עבר זמנית ולא לטובת השבט המקורי שלו.
  • אי התקווה - לראשונה בתוכנית מתמודדים שטרם הודחו מתמודדים ביניהם בשם אלו שהודחו לצורך הכרעה מי יישאר באי התקווה. המודחים הם אלו שבוחרים מראש את המתמודדים שיילחמו עבורם.
  • משימת שכר ועונש - לראשונה במשחק לאחר האיחוד המנצח במשימה זוכה בצמיד הווטו ולמפסיד (זה שמסיים אחרון את המשימה) נרשם קול אחד מראש במועצת השבט ללא קשר להצבעה .

אירועים בולטים

  • לפני תחילת צילומי עונת ה-VIP, אורן זריף, שהיה אמור להשתתף בה, ביטל את השתתפותו.
  • עם תחילת הצילומים ביולי 2011, ופרסום שמות המתמודדים, התעוררה ביקורת ציבורית כנגד הליהוק בשל העובדה כי שלושה ממשתתפי התוכנית (מייקל לואיס, איתי תורג'מן ואושרי כהן) לא שירתו בצה"ל בגין סיבות רפואיות, אך בכל זאת משתתפים בתוכנית.
  • המשימה הראשונה נקטעה באמצע, מאחר שהמתמודד מייקל לואיס חש ברע ופונה מהמקום על ידי צוות רפואי; הוא פרש מהמשחק כתוצאה מכך.
  • באחד מאירועי הבקתה, המתמודדים משה פרסטר (דאנג) ומיכל זוארץ (טניום), הוחלפו, וכל מתמודד הועבר לשבט השני.
  • באחד מפרקי התוכנית, אחד מפרסי משימת הפרס התגלה כחסינות, מה שהפך את משימת הפרס למשימת חסינות. שבט דאנג, שהפסיד במשימה, נשלח באותו יום למועצת השבט במטרה להדיח את אחד מחבריו. אך לאותה מועצת שבט הגיע גם השבט המתחרה. תפקידם היה לקבוע למי מחברי השבט המתחרה הם מעניקים חסינות אישית. באותה הדחה נוצר שוויון בין המתמודדים בוקי נאה ומשה פרסטר. מבחן האש שנערך מיד לאחר מכן הכריע את הדחתו של פרסטר מהמשחק. לאחר הדחתו של פרסטר הודיע המנחה גיא זו-ארץ על איחודם של שני השבטים.
  • באחד מפרקי התוכנית, לקח בחשאי בוקי נאה מהתיק של ענת הראל את פסלון החסינות שמצאה בעבר לפני איחוד השבטים. על אף שחברי השבט חשדו בו, הצליח נאה להביא את הפסלון למועצת השבט, ולפני שנקראו הקולות חשף את הפסלון, מה שגרם לסערה במועצת השבט ולוויכוח קולני בין המתמודדים. לבסוף המנחה גיא זו-ארץ קיבל את הפסלון של נאה שהגן עליו מפני הדחה. מנאה נשללה זכות ההצבעה קודם לכן על ידי צמיד וטו, אך איתי שגב הצביע להדחת המתמודד איתי תורג'מן, ובשאר הפתקים ההצבעה הייתה להדחת נאה, וכך הודח תורג'מן, למעשה, על סמך פתק בודד. קבלת פסלון החסינות של בוקי הייתה שנויה במחלוקת, מחד גיסא ע"פ הפורמט האמריקאי אין לגנוב פסלון חסינות[37] אך מאידך גיסא ע"פ הפורמט האמריקאי אין איסור על גניבת פריטים אישיים(כמו נעליים וגרביים)[38].
  • במשימת הפרס האחרונה היה הפרס מכונית שברולט חדשה, שבה אנה זכתה.

מתמודדי עונת ה-VIP

קישורים חיצוניים

סמדר שילוני, "הישרדות VIP": פנטזיות נטולות סיפוק, באתר ynet, 3 ביוני 2012‬

הערות שוליים


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים [ טורים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

  1. ^ ‫רועי ברק, ‏"הטריק המלוכלך" של בוקי הזניק את "הישרדות" לרייטינג שיא, באתר גלובס, 5 באוגוסט 2012‬
  2. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    יערה יעקב, ערוץ 10: "הישרדות עדיין שלנו, נפעל משפטית", באתר ynet, 5 באוגוסט 2012‬
  3. ^ מושיק, גיא, עידן, משה ומרינה
  4. ^ ורה, ליה, שחר ויעל
  5. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    מירב קריסטל, "הישרדות": הכי נצפה מאז הקמת ערוץ 2, באתר ynet, 18 במאי 2008
  6. ^ ‏הערך מאסטר שף, מתוך ויקיפדיה - האנציקלופדיה החופשית.
    מערכת ערוץ התרבות, ‏גמר "מאסטר שף": התכנית הכי נצפית ב-13 השנים האחרונות, באתר ‏מאקו‏, 30 בינואר 2013
  7. ^ ‏nrg מעריב, אולמרט ב"הישרדות" ובניזרי זקוק לחסינות, אתר nrg מעריב, 3 באפריל 2008
  8. ^ ‏רינה רוזנברג, בעקבות החשיפה ב"הישרדות" - מכירות האננס עלו, אתר וואלה!, 26 בפברואר 2008]
  9. ^ רוני שני, ספין האננס, גלובס, 18 במרץ 2008
  10. ^ היה תחילה בשבט הגברים, אך הועבר לשבט הנשים.
  11. ^ ‏נטע-לי, יואב, אופיר, אפרת איגור ועידן‏
  12. ^ גיא, איתי ואנסטסיה
  13. ^ ‏ פרש מיוזמתו במסר מוקלט במועצת השבט לאחר שנעקץ על ידי דג חתול
  14. ^ ‏הודח על ידי ההפקה עקב הפרת חוקי המשחק‏
  15. ^ ‏חזרה לשבט קסאיה המאוחד לאחר שניצחה במשימה החזרה למשחק את שאר חברי שבט סנטיאגו ששהו באי המודחים
  16. ^ ‏זכה ברכב שטח חדש במשימת פרס, ופרש כאשר הוכרח לבחור בין הרכב שזכה בו לבין המשך המשחק
  17. ^ הודחה בעקבות הצבעת הצופים בגמר והגיעה למקום השלישי ונהפכה למושבעת התשיעית והאחרונה
  18. ^ יוני פרת, "הישרדות 3" תעלה ב-29 באוגוסט, מקו (קשת), 11 ביוני‏ 2009
  19. ^ יפעת הללי, נשבענו זה לזו ברגע של פרידה, מקו (קשת), 25 בפברואר 2009‏
  20. ^ ערן סויסה, ‏‏הסתיימו צילומי העונה השלישית של "הישרדות", nrg מעריב, 2 במאי 2009
  21. ^ ‏מערכת הישרדות, הכירו את השבטים, נענע 10, 20 באוגוסט 2009‏
  22. ^ טל אנגלנדר, חנוך, זיו, ריקי, ליעד, טל כהן
  23. ^ אביגיל, אוהד, הדס
  24. ^ ‏גיא גולד, החיים קשים בפיליפינים, nrg מעריב, 22 ביוני 2009
  25. ^ דן מנו יקבל כחצי מיליון שקלים בתמורה להשתתפותו בעונה החדשה של "הישרדות"
  26. ^ - כך נתפסו הפורצים למחשבי "הישרדות", אתר mako, 2 בספטמבר 2010
  27. ^ נעם גיל, [[1]] אגוז צרפתי: הבלוגר שמטריף את הריאליטי] - ריאיון שפורסם ב- mynet, 5 ביולי 2010
  28. ^ אמילי גרינצווייג, [[2]] כתב אישום נגד הפורצים למחשבי הפקת "הישרדות"], אתר וואלה!, 11 במאי 2011
  29. ^ טל, מרינה, מעיין, דן ומירית
  30. ^ גיא, איתי ואביגיל
  31. ^ לידר ושפקס
  32. ^ לירון, רועי, אוהד, גיורא, שונית ואתי
  33. ^ יונתן, יאנה ויניב
  34. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    דוד אברהם‏, ערוץ 10 לא ייסגר בשנה הקרובה, באתר וואלה!‏, 23 בינואר 2012‬
  35. ^ עזאם, יוליה, נטלי, משה, בוקי
  36. ^ אושרי, איתי תורג'מן, אנה
  37. ^ ‫נטע חוטר, ‏נאה גונב, נאה מקיים, באתר ‏מאקו‏, 5 באוגוסט 2012‬
  38. ^ ‏בן זגגי, הישרדות VIP: הגונב משקרן - פטור, nrg מעריב, 5 באוגוסט‏ 2012


הקודם:
2007 - נולד לרקוד
פרס האקדמיה לטלוויזיה - תוכנית מציאות
2008 - הישרדות 10
הבא:
2009 - האח הגדול