האי השחור – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הגהה
הרחבת העלילה על פי הספר המקורי
שורה 22: שורה 22:
תוך כדי טיול רגלי באזור כפרי בבלגיה, טינטין מבחין במטוס שמבצע נחיתת חירום. טינטין מבחין שהמטוס הוא מטוס פרטי ושאין לו סימני זיהוי. כאשר הוא מתקרב למטוס יורה עליו הטייס. טינטין מתאושש בבית החולים כאשר צמד הבלשים תומסון ותומפסון מודיעים ​לו כי מטוס בעל תיאור דומה התרסק כעת בשדה במחוז [[סאסקס]] שבאנגליה. טינטין מחליט לחקור את התעלומה בעצמו.
תוך כדי טיול רגלי באזור כפרי בבלגיה, טינטין מבחין במטוס שמבצע נחיתת חירום. טינטין מבחין שהמטוס הוא מטוס פרטי ושאין לו סימני זיהוי. כאשר הוא מתקרב למטוס יורה עליו הטייס. טינטין מתאושש בבית החולים כאשר צמד הבלשים תומסון ותומפסון מודיעים ​לו כי מטוס בעל תיאור דומה התרסק כעת בשדה במחוז [[סאסקס]] שבאנגליה. טינטין מחליט לחקור את התעלומה בעצמו.


בעקבות כך, טינטין לוקח רכבת מ[[בריסל]] לכיוון החוף ומשם הוא עולה על [[מעבורת]] שמובילה אותו מ[[אוסטנדה]] ל[[דובר (אנגליה)|דובר]] שב[[אנגליה]]. במהלך המסע טינטין מופלל בתקיפה ושוד של נוסע (אשר למעשה חבר בכנופיית פושעים מסתורית בהם טינטין נתקל במקרה). טינטין נעצר על ידי צמד הבלשים תומסון ותומפסון, אך הוא מצליח להימלט מהם לאחר שהוא אוזק אותם אחד לשני בעת שהם ישנים.
בעקבות כך, טינטין לוקח רכבת מ[[בריסל]] לכיוון החוף ומשם הוא עולה על [[מעבורת]] שמובילה אותו מ[[אוסטנדה]] ל[[דובר (אנגליה)|דובר]] שב[[אנגליה]]. במהלך המסע טינטין מופלל בתקיפה ושוד של נוסע. זו למעשה תחבולה של כנופיית פושעים מסתורית, שחוששת מהימצאותו של טינטין בסביבתם. טינטין נעצר על ידי צמד הבלשים תומסון ותומפסון, אך הוא מצליח להימלט מהם לאחר שהוא אוזק אותם אחד לשני בעת שהם ישנים.


כאשר טינטין מגיע ל[[אנגליה]] הוא נחטף על ידי הכנופיה שהפלילה אותו. הם לוקחים אותו ל[[צוק]] על מנת לגרום לו לקפוץ ממנו, אך טינטין מצליח להימלט בעזרתו של שלגי. טינטין מגיע לאזור ההתרסקות של המטוס, שם הוא מוצא - בסיועו של שלגי - חליפת טייס מוחבאת בגזע עץ. בפתק קרוע שבכיס החליפה מופיע השם "מולר", וכן סימנים נוספים בלתי מובנים. כשטינטין חוזר לדרך הראשית, הוא מבחין בצד הדרך בחצר מגודרת, שבשער הכניסה שלה מופיע השם "ד"ר מולר". טינטין חודר לחצר, ונלכד על ידי מולר, המלווה בנהג בשם איוואן, ששימש גם כנהגו של מנהיג חבורת הפושעים, פוסצ'וב (הוא זה שניסה לגרום לטינטין לקפוץ מהצוק). הדוקטור מסביר לטינטין שהוא מומחה למחלות נפש, אבל - לא כל הפציינטים שלו היו בלתי שפויים לפני שהוא טיפל בהם. בעת שהוא מזמין בטלפון "טיפול" לטינטין, זה האחרון מצליח להשתחרר, נאבק במולר ובאיוואן, ונועל את עצמו בחדר אחר. כמה כדורים שנורו לעברו מבעד לדלת, פוגעים בבקבוקי [[כלורופורם]] המונחים בחדר, ואדי החומר מתחילים להתפשט. בינתיים, גזיר עץ בוער שמולר השליך על טינטין, מצית את הבית. מולר ואיוואן נמלטים החוצה, אבל טינטין מאבד את הכרתו בחדר הנעול, בעוד האש מתחילה ללחוך את הדלת.
כאשר טינטין מגיע ל[[אנגליה]] הוא נחטף על ידי הכנופיה שהפלילה אותו. הם לוקחים אותו ל[[צוק]] על מנת לגרום לו לקפוץ ממנו, אך טינטין מצליח להימלט בעזרתו של שלגי. החקירה של טינטין מובילה אותו אל רופא בשם מולר, אשר באמצעות הנהג שלו,הם חלק מחבורה של זייפני כספים, אשר מונהגת על ידי פוסצ'וב, הקורבן לכאורה של התקיפה והשוד ברכבת.


מכבי האש שמוזעקים למקום, שומעים מפיהם של מולר ואיוואן שאין אדם נוסף בבית. הם מנסים לכבות את האש, ומולר, שחושש שמא טינטין ימצא על ידם, חותך את הצינור של כיבוי המים. אחד הכבאים מבחין בנעשה, ומולר ואיוואן נמלטים. שלגי גורר את הכבאים לכיוון הבית, ולאחר שהם מבינים את כוונתו, הם חודרים פנימה ומחלצים את טינטין.
המרדף של טינטין אחר מולר ואיוואן מתסיים בהתרסקות מטוס באזור כפרי ב[[סקוטלנד]], שם טינטין פוגש בחקלאי ידידותי אשר נותן לו במתנה חצאית סקוטית. טינטין מבקר ב[[פאב]] בכפר קילתוח (Kiltoch), שם הוא שומע סיפורים מוזרים על מקום בשם "האי השחור", בו נאמר כי משוטטת חיה אימתנית אשר הורגת בני אדם. טינטין רוכש סירה מהכפר ומפליג לכיוון האי שם הוא כמעט נהרג על ידי [[גורילה]] בשם ראנקו. לאחר מכן טינטין מגלה כי הסירה שלו נסחפה מהאי. טינטין מגלה במהרה כי זהו מקום המסתור של כנופיית זייפני הכספים בהנהגתם של פוסצ'וב ומולר.


מאוחר יותר, טינטין חוזר למקום כדי לנסות למצוא רמז שיסייע בידו ללכוד את הפושעים. הוא מוצא שם שלושה פנסים המורכבים על עצים, באופן שיוצר צורת משולש. טינטין מבין עכשיו את הסימנים אותם ראה בפתק שבכיס חליפת הטייס: המשולש הוא מקום סימון למטוס. בינתיים, הפושעים שיודעים על מטוס נוסף האמור להגיע, חוזרים גם הם למקום כדי להפעיל את הפנסים. כשהם מגיעים הם מגלים את הפנסים מופעלים כבר, וזאת על ידי טינטין המעוניין להבין את מטרת המטוס. המטוס מופיע ומתחיל להשליך שקים ללמטה, כאשר השק השלישי פוגע במולר, שכמעט הצליח לפגוע בטינטין. טינטין מצליח ללכוד אותו ואת איוואן, והוא פותח את השקים, ומגלה שהם מכילים שטרות מזוייפים. אך שני הפושעים מצליחים להמלט ממנו, וכשהוא רודף אחריהם הוא נלכד שוב על ידי תומסון ותומפסון, העוצרים אותו בגלל התקרית ברכבת.
טינטין מצליח באופן זמני להכניע את חברי הכנופיה (הם מצליחים להשתחרר זמן קצר לאחר מכן) וקורא לכוחות המשטרה באמצעות מכשיר רדיו. לבסוף כוחות המשטרה תופסים את חברי הכנופיה.

טינטין מצליח לשכנע את זוג בלשים, בנחיצות המרדף אחרי הפושעים. הם מתלווים אליו במרדף אחריהם. הפושעים נמלטים באמצעות מטוס, טינטין עולה על מטוס אחר בעקבותיהם, והבלשים עולים על מטוס שלישי, לאחר שהם מכריחים את האיש שטיפל בו לקחת אותם. אחרי ההמראה מתברר שהאיש אינו אלא מכונאי, ואין לו כל ידע בהטסת מטוס. בינתיים, מטוסו של טינטין מתרסק באזור כפרי ב[[סקוטלנד]], ובגדיו נהרסים כליל במהלך הנפילה. חקלאי ידידותי נותן לו במקומם לבוש סקוטי.

טינטין מבקר ב[[פאב]] בכפר קילתוח (Kiltoch), שם הוא שומע סיפורים מוזרים על מקום בשם "האי השחור". לפי השמועות משוטטת באי חיה אימתנית אשר הורגת בני אדם. טינטין רוכש סירה מהכפר ומפליג לכיוון האי שם הוא כמעט נהרג על ידי [[גורילה]] בשם ראנקו. לאחר מכן טינטין מגלה כי הסירה שלו נסחפה מהאי. אז מתברר שהגורילה מונהגת על ידי אדם, המכווין אותה למצוא את הפולשים. כאשר טינטין מסתתר בתוך מערה על החוף, מודיע לו האיש המחפש אחריו, שמקום מסתורו הוא מתחת לקו ה[[גיאות]]. המים אכן עולים, אבל האיש אורב מבחוץ ויורה לעבר טינטין כשהוא מנסה לצאת. באמצעות שלגי טינטין מוצא יציאה אחורית של המנהרה, שם מתברר לו כי זהו מקום המסתור של כנופיית זייפני הכספים בהנהגתם של פוסצ'וב ומולר.

טינטין מצליח באופן זמני להכניע את חברי הכנופיה (הם מצליחים להשתחרר זמן קצר לאחר מכן) וקורא לכוחות המשטרה באמצעות מכשיר רדיו. בינתיים, הוא צופה בתכנית טלוויזיה בה רואים את מטוסם של הבלשים, הזוכה בתחרות של ביצועי [[אקרובטיקה]] (הם לא התכוונו לזה). חברי הכנופיה המשתחררים מנסים ללכוד את טינטין, ללא הצלחה, ובמהלך הנסיונות האלה נשברת ידו של הגורילה. לבסוף כוחות המשטרה תופסים את חברי הכנופיה, והגורילה הפצועה מובלת אל גן החיות. בסוף הספר, טינטין עולה על מטוס בדרכו חזרה, כאשר תומסון ותומפסון אומרים שהם אינם מסוגלים לטוס עוד.


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==

גרסה מ־13:23, 23 ביולי 2013


שגיאות פרמטריות בתבנית:ספר

פרמטרים [ מחבר, שנת הוצאה, ספר הבא, ספר קודם, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

האי השחור
L'Île Noire
מידע כללי
מאת הרז'ה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור צרפתית
סוגה קומיקס
הוצאה
הוצאה Casterman
הוצאה בשפת המקור Casterman
תאריך הוצאה 1938 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עמודים 64 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
סדרת ספרים טינטין
ספר קודם האוזן השבורה עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא שרביטו של המלך אוטוקר עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-1-906587-08-6
הספרייה הלאומית 002561058
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האי השחורצרפתית: L'Île Noire) הוא הספר השביעי בסדרת הקומיקס "טינטין" אשר נכתב ואוייר על ידי הסופר והצייר הבלגי הרז'ה. רצועות הקומיקס של עלילת הספר הוצגו לראשונה במהלך שנת 1938 בשחור לבן. לספר יצא עיבוד קולנועי ב-1959 (סרט אנימציה שכלל את הדמויות קפטן האדוק ופרופסור קלקולוס אשר הופיעו רק בעיבוד הקולנועי).

בישראל יצא הספר בגרסה עברית בשנת 2006 על ידי הוצאת הספרים מ. מזרחי. הקומיקסאי הישראלי אורי פינק יצר את התרגום לעברית של גרסה זו.

עלילת הספר

תוך כדי טיול רגלי באזור כפרי בבלגיה, טינטין מבחין במטוס שמבצע נחיתת חירום. טינטין מבחין שהמטוס הוא מטוס פרטי ושאין לו סימני זיהוי. כאשר הוא מתקרב למטוס יורה עליו הטייס. טינטין מתאושש בבית החולים כאשר צמד הבלשים תומסון ותומפסון מודיעים ​לו כי מטוס בעל תיאור דומה התרסק כעת בשדה במחוז סאסקס שבאנגליה. טינטין מחליט לחקור את התעלומה בעצמו.

בעקבות כך, טינטין לוקח רכבת מבריסל לכיוון החוף ומשם הוא עולה על מעבורת שמובילה אותו מאוסטנדה לדובר שבאנגליה. במהלך המסע טינטין מופלל בתקיפה ושוד של נוסע. זו למעשה תחבולה של כנופיית פושעים מסתורית, שחוששת מהימצאותו של טינטין בסביבתם. טינטין נעצר על ידי צמד הבלשים תומסון ותומפסון, אך הוא מצליח להימלט מהם לאחר שהוא אוזק אותם אחד לשני בעת שהם ישנים.

כאשר טינטין מגיע לאנגליה הוא נחטף על ידי הכנופיה שהפלילה אותו. הם לוקחים אותו לצוק על מנת לגרום לו לקפוץ ממנו, אך טינטין מצליח להימלט בעזרתו של שלגי. טינטין מגיע לאזור ההתרסקות של המטוס, שם הוא מוצא - בסיועו של שלגי - חליפת טייס מוחבאת בגזע עץ. בפתק קרוע שבכיס החליפה מופיע השם "מולר", וכן סימנים נוספים בלתי מובנים. כשטינטין חוזר לדרך הראשית, הוא מבחין בצד הדרך בחצר מגודרת, שבשער הכניסה שלה מופיע השם "ד"ר מולר". טינטין חודר לחצר, ונלכד על ידי מולר, המלווה בנהג בשם איוואן, ששימש גם כנהגו של מנהיג חבורת הפושעים, פוסצ'וב (הוא זה שניסה לגרום לטינטין לקפוץ מהצוק). הדוקטור מסביר לטינטין שהוא מומחה למחלות נפש, אבל - לא כל הפציינטים שלו היו בלתי שפויים לפני שהוא טיפל בהם. בעת שהוא מזמין בטלפון "טיפול" לטינטין, זה האחרון מצליח להשתחרר, נאבק במולר ובאיוואן, ונועל את עצמו בחדר אחר. כמה כדורים שנורו לעברו מבעד לדלת, פוגעים בבקבוקי כלורופורם המונחים בחדר, ואדי החומר מתחילים להתפשט. בינתיים, גזיר עץ בוער שמולר השליך על טינטין, מצית את הבית. מולר ואיוואן נמלטים החוצה, אבל טינטין מאבד את הכרתו בחדר הנעול, בעוד האש מתחילה ללחוך את הדלת.

מכבי האש שמוזעקים למקום, שומעים מפיהם של מולר ואיוואן שאין אדם נוסף בבית. הם מנסים לכבות את האש, ומולר, שחושש שמא טינטין ימצא על ידם, חותך את הצינור של כיבוי המים. אחד הכבאים מבחין בנעשה, ומולר ואיוואן נמלטים. שלגי גורר את הכבאים לכיוון הבית, ולאחר שהם מבינים את כוונתו, הם חודרים פנימה ומחלצים את טינטין.

מאוחר יותר, טינטין חוזר למקום כדי לנסות למצוא רמז שיסייע בידו ללכוד את הפושעים. הוא מוצא שם שלושה פנסים המורכבים על עצים, באופן שיוצר צורת משולש. טינטין מבין עכשיו את הסימנים אותם ראה בפתק שבכיס חליפת הטייס: המשולש הוא מקום סימון למטוס. בינתיים, הפושעים שיודעים על מטוס נוסף האמור להגיע, חוזרים גם הם למקום כדי להפעיל את הפנסים. כשהם מגיעים הם מגלים את הפנסים מופעלים כבר, וזאת על ידי טינטין המעוניין להבין את מטרת המטוס. המטוס מופיע ומתחיל להשליך שקים ללמטה, כאשר השק השלישי פוגע במולר, שכמעט הצליח לפגוע בטינטין. טינטין מצליח ללכוד אותו ואת איוואן, והוא פותח את השקים, ומגלה שהם מכילים שטרות מזוייפים. אך שני הפושעים מצליחים להמלט ממנו, וכשהוא רודף אחריהם הוא נלכד שוב על ידי תומסון ותומפסון, העוצרים אותו בגלל התקרית ברכבת.

טינטין מצליח לשכנע את זוג בלשים, בנחיצות המרדף אחרי הפושעים. הם מתלווים אליו במרדף אחריהם. הפושעים נמלטים באמצעות מטוס, טינטין עולה על מטוס אחר בעקבותיהם, והבלשים עולים על מטוס שלישי, לאחר שהם מכריחים את האיש שטיפל בו לקחת אותם. אחרי ההמראה מתברר שהאיש אינו אלא מכונאי, ואין לו כל ידע בהטסת מטוס. בינתיים, מטוסו של טינטין מתרסק באזור כפרי בסקוטלנד, ובגדיו נהרסים כליל במהלך הנפילה. חקלאי ידידותי נותן לו במקומם לבוש סקוטי.

טינטין מבקר בפאב בכפר קילתוח (Kiltoch), שם הוא שומע סיפורים מוזרים על מקום בשם "האי השחור". לפי השמועות משוטטת באי חיה אימתנית אשר הורגת בני אדם. טינטין רוכש סירה מהכפר ומפליג לכיוון האי שם הוא כמעט נהרג על ידי גורילה בשם ראנקו. לאחר מכן טינטין מגלה כי הסירה שלו נסחפה מהאי. אז מתברר שהגורילה מונהגת על ידי אדם, המכווין אותה למצוא את הפולשים. כאשר טינטין מסתתר בתוך מערה על החוף, מודיע לו האיש המחפש אחריו, שמקום מסתורו הוא מתחת לקו הגיאות. המים אכן עולים, אבל האיש אורב מבחוץ ויורה לעבר טינטין כשהוא מנסה לצאת. באמצעות שלגי טינטין מוצא יציאה אחורית של המנהרה, שם מתברר לו כי זהו מקום המסתור של כנופיית זייפני הכספים בהנהגתם של פוסצ'וב ומולר.

טינטין מצליח באופן זמני להכניע את חברי הכנופיה (הם מצליחים להשתחרר זמן קצר לאחר מכן) וקורא לכוחות המשטרה באמצעות מכשיר רדיו. בינתיים, הוא צופה בתכנית טלוויזיה בה רואים את מטוסם של הבלשים, הזוכה בתחרות של ביצועי אקרובטיקה (הם לא התכוונו לזה). חברי הכנופיה המשתחררים מנסים ללכוד את טינטין, ללא הצלחה, ובמהלך הנסיונות האלה נשברת ידו של הגורילה. לבסוף כוחות המשטרה תופסים את חברי הכנופיה, והגורילה הפצועה מובלת אל גן החיות. בסוף הספר, טינטין עולה על מטוס בדרכו חזרה, כאשר תומסון ותומפסון אומרים שהם אינם מסוגלים לטוס עוד.

לקריאה נוספת

  • האי השחור, 2006, הרז'ה, תרגום של אורי פינק, הוצאת ספרים מ. מזרחי

קישורים חיצוניים