משתמש:ROSENMAN424/טיוטה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
יצירת דף עם התוכן "{{טיוטה פרטית}} אמפיתיאטרון גברעם הוא מבנה פתוח שימש להופעות תרבותיות לאוכלוסיית מועצה א..."
(אין הבדלים)

גרסה מ־16:27, 1 באוגוסט 2013

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ROSENMAN424.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ROSENMAN424.

אמפיתיאטרון גברעם הוא מבנה פתוח שימש להופעות תרבותיות לאוכלוסיית מועצה אזורית חוף אשקלון. המבנה הוקם בתחילת שנות החמישים סמוך לכביש הראשי שמוליך לקיבוץ גבר עם במרחק של פחות מקילומטר אחד ממערב לקיבוץ.

האמפיטיאתרון הוקם על ידי ד"ר אברהם בר מנחם ראש המועצה האזורית הראשון של חוף אשקלון וחבר קיבוץ גבר עם. אברהם בר מנחם כיהן בימי עלייתו של קיבוץ גבר עם כמוכתר הקיבוץ ובהמשך כמזכיר ועד הגוש שכלל אז 5 מועצות אזוריות.

גלי העלייה הגדולים שהגיעו לארץ בתחילת שנות החמישים הביאו לגידול עצום בתושבי המועצה מ- 5 ל- 16 יישובים ביניהם 8 מושבי עולים. הקמת האמפיתיאטרון נועדה להביא ולספק לתרבות במחירים נמוכים לאוכלוסייה הכפרית וכן לעירוב שלה ולשיתוף פעולה עם האוכלוסייה הוותיקה באזור. רוב המופעים המפורסמים של אותן שנים הגיעו לאמפיתיאטרון הזה. כך הופיעו בו שמעון ישראלי, יוסי בנאי, התרנגולים, להקת בצל ירוק, הצגות של התיאטרונים המרכזיים ועוד. התיאטרון כלל במה מרכזית עם גג גבוהה, תאי שחקנים. וחלל פתוח בו הוקמו בסיסי בטון עליהם הותקנו ספסלי עץ בצורה קשתית. משני צידי הבמה היה מצד מזרח ומערב קיר בלוקים ומדרום השטח נסגר על ידי גדר תייל.