הפרש הבודד (סרט, 2013) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: כנופיה, אשתו
מאין תקציר עריכה
שורה 14: שורה 14:
|משך הקרנה=149 דקות
|משך הקרנה=149 דקות
|שפת הסרט=[[אנגלית]]
|שפת הסרט=[[אנגלית]]
|תקציב=215-250 מיליון [[דולר אמריקני|דולר]]
|תקציב=215 מיליון [[דולר אמריקני|דולר]]
|הכנסות=231,789,692 דולר
|הכנסות=244,577,083 דולר
|סרט קודם=
|סרט קודם=
|סרט הבא=
|סרט הבא=

גרסה מ־07:35, 15 בספטמבר 2013


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ שם מקורי, מפיץ, מפיק, שם הסרט, עורך, במאי, תסריטאי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הפרש הבודד
The Lone Ranger
מבוסס על Lone Ranger עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי גור ורבינסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גור ורבינסקי, ג'רי ברוקהיימר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט טד אליוט, טרי רוסיו, ג'סטין הייט' עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'יימס הייגוד, קריג ווד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'וני דפ
ארמי האמר
טום וילקינסון
ויליאם פיכטנר
הלנה בונהם קרטר
רות וילסון
מוזיקה האנס צימר
צילום בוז'אן בזלי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי וולט דיסני, סרטי ג'רי ברוקהיימר, Infinitum Nihil, Blind Wink Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אולפני וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 3 ביולי 2013
משך הקרנה 149 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, מערבון, סרט קומדיה, סרט חבר'ה, סרט חיפוש מטמון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 215 מיליון דולר
הכנסות 244,577,083 דולר
הכנסות באתר מוג'ו loneranger
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפרש הבודדאנגלית: The Lone Ranger) הוא סרט הרפתקאות אמריקאי מז'אנר המערבון שיצא לאקרנים ב-3 ביולי 2013, בבימויו של גור ורבינסקי, בהפקת ג'רי ברוקהיימר ובכיכובם של ג'וני דפ, ארמי האמר וטום ווילקינסון. הסרט מבוסס על סדרת טלוויזיה אמריקאית משנות החמישים, בעלת שם דומה וסרט שיצא ב-1956[1]. הסרט נעשה בהפקת ובהפצת חברת וולט דיסני, אף שבתחילה חברת קולומביה החזיקה בזכויות ההפקה. תחילה תוכנן להוציא את הסרט לאקרנים ב-21 בדצמבר 2012, אך בשל עלייה חדה בתקציב ובמימון הסרט, ההפקה הוקפאה והתאריך נדחה למאי 2013 ואחר כך פורסמה כרזת הסרט ועליה תאריך חדש, ה-3 ביולי 2013 ובאותו יום הוקרן לבסוף בהקרנת בכורה בארצות הברית.

סיפורו של ג'ון ריד, "הפרש הבודד", נפתח בקבוצת פרשים, ריינג'רס, שהם כוח משטרה מיוחד שרוכבים על סוסים ורודפים אחר כנופיית פורעי חוק ומנהיגם בוטש קאוונדיש. הכנופיה טומנת מארב לריינג'רס, והורגת אותם. ניצול אחד נמצא על ידי אינדיאני בשם טונטו (ג'וני דפ), שמטפל בו עד שהוא מחלים. אותו פרש שניצל, עוטה מסכה ורוכב על גבי סוס לבן בשם סילבר, מחליט לחבור לטונטו במטרה להביא את אותה כנופיה חסרת מצפון ודומים לה לצדק.

עלילת הסרט

ב-1933, במהלך יריד קאנטרי בסן פרנסיסקו, ילד בשם ווילי, שמעריץ את אגדת "הפרש הבודד", מוצא בובת שעווה של אינדיאני זקן. להפתעתו, הבובה מביטה עליו, ומזדהה בשם טונטו. וויל אינו מאמין לו, ולכן, במטרה לשכנע אותו שהוא טונטו האמיתי, טונטו מספר לוויל את חוויותיו לצידו של לוחם החופש, ג'ון ריד, "הפרש הבודד".

קולבי, טקסס, 1869. איל ההון, לייתהאם קול, פותח לרשות הציבור את המסילה הבין-יבשתית. בנוסף, באותו מעמד, הוא מודיע על הגעתו של פורע החוק הקניבלי, בוטש קאוונדיש. בין קהל השומעים, רואים את רד הרינגטון, מאדאם במקצועה.

ריד שב לביתו דרך מסילת הברזל הבין-יבשתית הראשונה בארצות הברית, שבנייתה טרם הושלמה ומנוהלת על ידי איל ההון, לייתהאם קול. ריד מגיע לקולבי, טקסס כדי לפגוש את אחיו דן ריד, החבר בטקסס ריינג'רס. הרכבת נושאת עמה גם אינדיאני מוזר שנקרא טונטו וגם את פורע החוק בוטש קאוונדיש, שמועבר למעצר לאחר שעוכב על ידי דן. כנופייתו של קאוונדיש חוטפת את הרכבת ומורידה אותה מהפסים, תוך ניסיונה של הכנופיה לסייע לבוטש להימלט, טונטו נעצר בידי ג'ון ודן, כאשר דן מגייס את ג'ון כפרש בסוכנות אכיפת החוק טקסס ריינג'רס. השניים יוצאים בעקבות כנופייתו של קאוונדיש עם קבוצה של חמישה פרשים.

ימים מספר לאחר מכן, הקבוצה נופלת למארב בערוץ בידי אנשיו של קאוונדיש, שהורגים את כל הפרשים, בזמן שליבו של דן נאכל על ידי בוטש קאוונדיש עצמו. ג'ון נפצע במתקפה ומת, אך נמצא על ידי רוח הסוס הלבן ושב לחיים. טונטו, שמצליח להימלט מהכלא, מרפא את ג'ון. בזמן הריפוי, ג'ון סובל מחזיונות על רבקה, אותן הוא חושב להזיות. כאשר הוא מתעורר, טונטו מספר לו שהוא נידון להיות רוח מהלכת, אחד מאלה שעברו לצד השני, וכי בשל מצבו החדש, הוא לא יכול להיהרג בקרב. טונטו אף מאשר באוזניו שאחד מהסיירים, אדם בשם קולינס, בגד בדן ועבר לצד של הכנופיה של בוטש.

טונטו וריד יוצאים לצוד את בוטש וכנופייתו ויוצאים דרך המדבר, עם סוס לבן. מאחר שג'ון אמור להיות מת, טונטו משכנע אותו לעטות מסיכה כדי להגן על זהותו, מאחר שאם בוטש יידע שהוא חי, הלה ינסה להרוג אותו שוב. הם מגיעים לבית שבו קולינס היה ומוצאים שם את רד הרינגטון, מאדאם בבית בושת מקומי שמגרשת אותם, אך משתכנעת לשתף אותם במה שידוע לה כשטונטו אומר לה שהם מנסים להשיג את בוטש. רד מספרת להם כי דן וקולינס רבו על סלע כסוף. ג'ון מנסה לגעת בסלע, וחווה התקף חזיון. טונטו אומר לו כי הסלע מקולל. רד מסבירה להם שהיא מוכנה לעזור להם היות שהיא נחושה לנקום בבוטש על שכרת את רגלה, והותיר אותה עם רגל משנהב.

אנשיו של בוטש מגיעים לגבול אחת המושבות האינדיאניות, כשג'ון וטונטו מגיעים מיד לאחר מכן ומגלים כי אנשיו של בוטש חטפו את רבקה ובנה דני ריד, אלמנתו ובנו של דן ריד, שבעבר חשה רגשות לג'ון ריד. ג'ון נמלט לאחר שנאבק באנשיו של בוטש אך מגלה כי הפשיטה הייתה מזויפת. ג'ון וטונטו עוקבים אחר סוסיהם של אנשיו של בוטש ומגלים לאן לקחו אנשיו של בוטש את רבקה ודני. בינתיים, איש הצבא, הקפט ג'יי פולר, מנהל מבצע נרחב נגד האינדיאנים המקומיים, בני שבט קומאנצ'י, שבטו של טונטו.

השבט לוכד את ג'ון וטונטו והם מגלים עקבות של מסילות ברזל, בשטחי השבט. מנהיג השבט מספר לג'ון אודות עברו של טונטו: שני אחים חולצו ממוות על ידי טונטו הצעיר. הם מצאו סלע כסוף בנהר ומכרו לטונטו שעון כסף כדי להראות להם מאין מגיע הכסף, ומראה להם את מכרה הכסף הגדול ביותר שקיים. בשלב זה האחים רוצחים את שאר השבט ושומרים על הסוד. מחוסר בושה לשאת את חלקו בטבח, טונטו מספר לעצמו כי הכסף היטה את לבם של האחים לרעה, והוא שומר לעצמו את שעון הכיס כסימן למעשהו הרע וכסימן נוסף הוא שומר על גופת ציפור מתה קשורה לראשו בתקווה כי ישוב לחיים ויכפר על עוונותיו.

השניים נמלטים משבי הקומאנצ'י ותוקפים שיירת חיילים. טונטו מוביל את ג'ון למכרה הכסף, היכן שהם הורגים את אנשיו של בוטש ולוקחים בשבי את בוטש עצמו. טונטו מנסה להרוג את בוטש, אך ג'ון מונע ממנו את זה. ג'ון, יחד עם בוטש, מגיע ללייתהאם קול ולקפטן ג'יי פולר והם מגלים את חלקו של קול במזימה, שמתגלה כאחיו החורג של בוטש. קול חושש מכך שיואשם כפושע משיתברר חלקו בטבח האינדיאנים במכרה הכסף, רבקה, ששוחררה על ידי קול מידי אנשיו של בוטש, מוחזקת ברכבת של קול. הרכבת מגיעה אל מכרה הכסף וג'ון שמוחזק בידי חייליו של פולר מחולץ מידיהם בעזרתו של טונטו ולוחמים משבט הקומאנצ'י, שעד מהרה נופלים קורבן לטבח מצד אנשיו של פולר.

ג'ון מגלה שעליו להפוך לפורע חוק. יחד עם טונטו הוא שודד בנק ומפוצץ את כספות הבנק ובכך מצליח להרוס גשר המקשר בין מסילות רכבת בשטחי השליטה של שבט קומאנצ'י. עם השלמת מסילות הברזל של הרכבת הבין-יבשתית, קול מכריז כי הוא קונה את השליטה על החברה שבנתה את הרכבת באמצעות רווחים ממכרה הכסף. בסיוע של רד, ג'ון וטונטו מצליחים להשתלט על הרכבת של קול ומנהלים קרב מול פולר ואנשיו, קאוונדיש ופולר נפגעים בהתנגשות הקרונות, לאחר שטונטו שינה את כיוון אחת המסילות. וג'ון מצליח לחלץ את רבקה, כשהיא קופצת על גבו של הסוס הלבן של ג'ון. בינתיים הרכבת של קול והגשר שעליה היא נוסעת מושמדים בידי ג'ון וטונטו. ואלו האחרונים צופים בלייתאם טובע כשטונטו חושף כי לייתהאם ובוטש הם האחים שהוא הציל בילדותו. העיירה מכירה בג'ון כגיבור ומציעה לו תפקיד מפתח באכיפת החוק, ג'ון מסרב ויחד עם טונטו עוזב את המקום.

סן פרנסיסקו, 1933. וויל, הילד מבטיח לעצמו לעולם לא להסיר את המסיכה, והציפור של טונטו מתעופפת לה. בסצנה שלאחר הקרדיטים, נראה טונטו כשהוא מתרחק לעבר המדבר.

צוות השחקנים

עורך דין לשעבר שחוזר לביתו שבמערב הפרוע ומצטרף לקבוצת הריינג'רס של אחיו. לאחר שאחיו מת במארב שבוטש טמן לקבוצה, הוא נשבע להשיג צדק בכך שחובר לטונטו שעוזר לו להשיג את רוצחי אחיו.

אינדיאני מוזר, שמגייס את ג'ון שיעזור לו למצוא את מי שהשמיד את השבט שלו, בתמורה לעזרתו במציאת רוצחי אחיו של ג'ון. המשמעות של השם טונטו בספרדית היא טיפש - כנראה בשל ההתנהגות המוזרה שלו הוא זכה לשם הזה. מופיע בסוף הסרט כבדיחה על חשבונו.

מאדאם בעלת רגל מכנית. עוזרת לג'ון ולטונטו למצוא את בוטש מפני שהיא נחושה לנקום בו על שכרת את רגלה.

קצין בדרגת קפטן בחיל הפרשים של צבא ארצות הברית, שהופך למושחת ומנסה להכשיל את ג'ון במסעו למציאת צדק.

אשתו של דן, ומושא אהבתו של ג'ון. לפני אירועי הסרט, רבקה הייתה נתונה במשולש אהבה הרסני בין ג'ון ודן ריד.

איל הון שמניח מסילות רכבת בכל המערב, ובכך חוצה את גבול הטריטוריות של האינדיאנים. מתגלה בסוף כאחיו החורג של בוטש והמוח מאחורי כל המזימה.

פושע אכזרי וקניבלי, שטונטו מתעקש ללא הרף שהוא וינדיגו, שד מרושע זולל אדם.

  • ג'ייסון .א. היל - שיימוס

חבר בכנופיה של בוטש.

  • מייסון קוק - ויל

נער צעיר, ששומע מטונטו הזקן את סיפור המרדף של ג'ון למציאת צדק.

  • ג'יימס טייל טלאי - דן ריד

אחיו של ג'ון, שנרצח על ידי בוטש. בעלה של רבקה. ריינג'ר מהולל.

  • הארי טרידאייה - פרנק

חבר בכנופיה של בוטש.

  • בריינט פרינס - דני

בנם של דן ורבקה. אחיינו של ג'ון.

הפקה

ג'וני דפ מגלם בסרט את טונטו האינדיאני[2], שנרתם לסייע לפרש טקסני (ארמי האמר) כדי לאכוף את החוק במערב הפרוע. צילומי הסרט נערכו בטקסס, ניו מקסיקו, יוטה וקולורדו. הצילומים החלו במרץ 2012, ותקציב הסרט תפח ל-250 מיליון דולר, מה שהביא את חברת דיסני הפקות להכריז באוגוסט 2012 על הקפאת צילומי הסרט[3].

אחד מהפוסטרים ששוחררו לסרט

מוזיקה

פסקול הסרט הולחן על ידי הנס צימר והופק על ידי אולפני וולט דיסני. אלבום הפסקול שוחרר ב-2 ביולי 2013 והיה נגיש להורדה דיגיטאלית.

פסקול נפרד בשם "הפרש הבודד - מוזיקה בהשפעת הסרט" הכיל רשימת שירים של אמנים שונים ושוחרר אף הוא ב-2 ביולי.

רשימת שירי פסקול הסרט

  1. Never Take Off The Mask (1:08)
  2. Absurdity (4:58)
  3. Silver (4:00)
  4. Ride (4:17)
  5. You've Looked Better (3:09)
  6. Red's Theater Of The Absurd - Pokey LaFarge & The South City Three (3:02)
  7. The Railroad Waits For No One (3:09)
  8. You're Just A Man In A Mask (4:14)
  9. For God And For Country (4:53)
  10. Finale (9:51)
  11. Home (6:55)

שיווק

תמונה ראשונה מהסרט פורסמה באינטרנט באוגוסט 2012 ובה נראים ג'וני דפ וארמי האמר כטונטו והפרש הבודד[4] [5]. הקדימון הראשון לסרט יצא באוקטובר 2012[6] [7].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים