מירה אברך – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{אין תמונה|אישה}}
{{אין תמונה|אישה}}
'''מירה אברך''' (נולדה ב-[[6 ביוני]] [[1925]] - ספטמבר [[2013]]) היא [[עיתונאי|עיתונאית]] [[ישראל|ישראלית]].
'''מירה אברך''' ([[6 ביוני]] [[1925]] - ספטמבר [[2013]]) הייתה [[עיתונאי]]ת [[ישראלי]]ת.


מירה אברך נולדה בעיר [[קיל]] שב[[גרמניה]]. בשנת [[1933]] עלתה לישראל במסגרת [[העלייה החמישית]]. ב[[מלחמת העולם השנייה]] שירתה בצבא הבריטי ולאחר המלחמה הצטרפה ל[[אצ"ל]] והשתתפה ב[[התקפת האצ"ל על יפו]]. בשנת [[1950]] החלה לעסוק בעיתונות. כתבה טור בעיתון [[ידיעות אחרונות]] במשך שנים רבות.
מירה אברך נולדה בעיר [[קיל]] שב[[גרמניה]]. בשנת [[1933]] עלתה לישראל במסגרת [[העלייה החמישית]]. ב[[מלחמת העולם השנייה]] שירתה בצבא הבריטי ולאחר המלחמה הצטרפה ל[[אצ"ל]] והשתתפה ב[[התקפת האצ"ל על יפו]]. בשנת [[1950]] החלה לעסוק בעיתונות. כתבה טור בעיתון "[[ידיעות אחרונות]]" במשך שנים רבות.


אברך פרסמה מספר ספרים, ביניהם "פולה" על אשת ראש הממשלה [[דוד בן-גוריון]], "עולמם הקטן של גדולי עולם" והרומן "שש שעות-שנה". [[מחזה]] שכתבה בשם "תקרית גבול" הועלה ב[[לונדון]]. בביוגרפיה של המחזאי הדגול סמואל בקט(חתן פרס נובל לספרות) מוזכר רומן קצרצר שהיה לו עם אברך.
פרסמה מספר ספרים, בהם "פולה" על אשת ראש הממשלה [[דוד בן-גוריון]], "עולמם הקטן של גדולי עולם" והרומן "שש שעות-שנה". [[מחזה]] שכתבה בשם "תקרית גבול" הועלה ב[[לונדון]]. בביוגרפיה של המחזאי [[סמואל בקט]] (חתן [[פרס נובל לספרות]]) מוזכר רומן קצרצר שהיה לו עם אברך.


אברך נישאה ל[[מקס רייס]]. נפטרה בספטמבר 2013.
אברך נישאה ל[[מקס רייס]]. נפטרה בספטמבר 2013.

גרסה מ־09:24, 18 בספטמבר 2013

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

מירה אברך (6 ביוני 1925 - ספטמבר 2013) הייתה עיתונאית ישראלית.

מירה אברך נולדה בעיר קיל שבגרמניה. בשנת 1933 עלתה לישראל במסגרת העלייה החמישית. במלחמת העולם השנייה שירתה בצבא הבריטי ולאחר המלחמה הצטרפה לאצ"ל והשתתפה בהתקפת האצ"ל על יפו. בשנת 1950 החלה לעסוק בעיתונות. כתבה טור בעיתון "ידיעות אחרונות" במשך שנים רבות.

פרסמה מספר ספרים, בהם "פולה" על אשת ראש הממשלה דוד בן-גוריון, "עולמם הקטן של גדולי עולם" והרומן "שש שעות-שנה". מחזה שכתבה בשם "תקרית גבול" הועלה בלונדון. בביוגרפיה של המחזאי סמואל בקט (חתן פרס נובל לספרות) מוזכר רומן קצרצר שהיה לו עם אברך.

אברך נישאה למקס רייס. נפטרה בספטמבר 2013.

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.