ג'ק קירבי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט: קישור לערך מומלץ עבור fr:Jack Kirby
שורה 38: שורה 38:
[[קטגוריה:קומיקסאים אמריקאים]]
[[קטגוריה:קומיקסאים אמריקאים]]
[[קטגוריה:סופרים יהודים אמריקאים]]
[[קטגוריה:סופרים יהודים אמריקאים]]
{{Link FA|fr}}

גרסה מ־16:10, 18 בנובמבר 2013

תבנית:מחבר ג'ק קירביאנגלית: Jack Kirby;‏ 28 באוגוסט 1917 - 6 בפברואר 1994) היה כותב, אמן ועורך קומיקס אמריקני יהודי אשר נחשב בעיני היסטוריוני קומיקס ומעריצים רבים לאחד מהיוצרים החלוציים והמשפיעים ביותר במדיום הקומיקס. מתואר בידי הכותב גראנט מוריסון כ"ויליאם בלייק של הקומיקס"[1].

קירבי נולד כג'ייקוב קורצברג בלואר איסט סייד של מנהטן, ניו יורק, שם גדל והתחנך. הוריו, רוז ובנג'מין קורצברג, היו מהגרים ממוצא אוסטרי-יהודי, ואביו הרוויח כסף למחיה מממכר בדים. עוד בנעוריו, קירבי שאף לברוח מהשכונה בה גדל. הוא אהב לצייר, וחיפש מקומות בהם יוכל ללמוד יותר על אמנות. בהיותו אוטודידקט, קירבי ציין שהשראתו הייתה אמני רצועות קומיקס כמילטון קאניף, האל פוסטר, אלכס ריימונד ודינג דרלינג.

כניסתו של קירבי לתעשיית הקומיקס החלה בסינדיקט העיתונות לינקולן בשנת 1936, שם עבד על רצועות קומיקס וקריקטורות עד לשנת 1939 תחת שם העט ג'ק קרטיס. בהמשך עבד עבור אולפני ההנפשה פליישר סטודיוס בסרטוני פופאי המלח. בתקופה זו, תעשיית הקומיקס פרחה, וקירבי החל לכתוב ולאייר עבור חברת קומיקס בבעלותו של ויל אייזנר תחת שמות העט קורט דייוויס, פרד סאנד וטד גריי. הוא החל להשתמש בשם המשפחה "קירבי" כלאנס קירבי בסיפורי מערבונים (אוקטובר-נובמבר 1939), לפני שהחליט על שם העט ג'ק קירבי, משום ששם זה הזכיר לו את השחקן ג'יימס קאגני. אולם, הוא נעלב מאלה אשר רמזו שהוא בחר בשמות אחרים כדי להסתיר את מוצאו היהודי[2].

עם מעברו של קירבי לברוקלין בקיץ של שנת 1940, הוא הכיר את אשתו לעתיד רוזלינד גולדשטיין והחל לעבוד עבור פוקס הוצאה לאור. חקר נרטיב גיבורי-העל הוביל אותו להיכרות עם הכותב ג'ו סיימון, שגם עבד כעצמאי. בהמשך, קירבי החל לעבוד בטיימלי קומיקס (לימים מארוול קומיקס), הוצאה לאור של עורך הספרות הזולה מרטין גודמן. סיימון וקירבי יצרו את דמותו הפטריוטית של קפטן אמריקה, והצלחת המכירות הביאה ליצירתה של שותפות משפיעה ורבת שנים.

הונצח בהיכל התהילה ע"ש ויל אייזנר בשנת 1987.

קישורים חיצוניים

  • ג'ק קירבי, במסד הנתונים Comic Books DB (באנגלית)

הערות שוליים

  1. ^ Grant Morrison: my Supergods from the age of the superhero, Grant Morrison, July 23rd 2011
  2. ^ Jones, Gerard (2004). Men of Tomorrow: Geeks, Gangsters, and the Birth of the Comic Book. Basic Books. p. 197. ISBN 978-0-465-03657-8
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

תבנית:Link FA