סולאריס (מערכת הפעלה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
ויקיזציה
שורה 2: שורה 2:
'''סולאריס''' היא [[מערכת הפעלה]], ממשפחת ה[[יוניקס]], שנכתבה במקור על ידי חברת [[סאן מיקרוסיסטמס]] וכיום היא מוצר של חברת [[אורקל (חברה)|אורקל]].
'''סולאריס''' היא [[מערכת הפעלה]], ממשפחת ה[[יוניקס]], שנכתבה במקור על ידי חברת [[סאן מיקרוסיסטמס]] וכיום היא מוצר של חברת [[אורקל (חברה)|אורקל]].


סולאריס, המבוססת על גרסת [[System V]] של חברת [[AT&T]] החליפה את מערכת ההפעלה [[SunOS]] שהייתה מבוססת על גירסת היוניקס החופשית של [[אוניברסיטת ברקלי]], [[BSD]].
סולאריס, המבוססת על גרסת [[System V]] של חברת [[AT&T]] החליפה את מערכת ההפעלה [[SunOS]] שהייתה מבוססת על גירסת היוניקס החופשית של [[אוניברסיטת ברקלי]], [[BSD]]. סולאריס עושה שימוש במערכת קבצים ייחודית לה בשם ZFS.


מערכת הפעלה זו נכתבה בעיקר עבור [[מחשב]]ים המבוססים על מעבדי [[SPARC]] של חברת סאן, אך קיימת גם גירסת סולאריס-x86 שנועדה לשימוש ב[[מחשב אישי]].
מערכת הפעלה זו נכתבה בעיקר עבור [[מחשב]]ים המבוססים על מעבדי [[SPARC]] של חברת סאן, אך קיימת גם גירסת סולאריס-x86 שנועדה לשימוש ב[[מחשב אישי]].


ב-[[30 באפריל]] [[2004]], ג'ונתן שולץ, נשיא חברת [[סאן מיקרוסיסטמס]], ציין בראיון לאתר Infoworld.com{{הערה|Robert McMillan,{{כ}} [http://www.infoworld.com/t/platforms/sun-considers-gpl-license-solaris-192 Sun considers GPL license for Solaris], באתר InfoWorld,{{כ}} 30 באפריל 2004}} כי ייתכן והחברה תשחרר את סולאריס תחת רישיון [[קוד פתוח]]. בתחילת [[2005]] שיחררה סאן חלקים ניכרים מקוד המקור של מערכת ההפעלה, תחת השם [[OpenSolaris]] (עם שם קוד פנימי "אינדיאנה"). הקוד שוחרר תחת רישיון ייחודי, שאושר על ידי ארגון Open Source Initiative, ונקרא Common Development and Distribution License. רישיון זה לא היה תואם לרישיוןן ה[[GPL]]{{הערה|[ https://www.gnu.org/philosophy/license-list.html#CDDL CDDL] ברשימת הרישיונות של [[קרן התוכנה החופשית]]}} ולכן אין אפשרות להשתמש בקטעי קוד של [[לינוקס (ליבה)|לינוקס]] בסולאריס ולהפך.
ב-[[30 באפריל]] [[2004]], ג'ונתן שולץ, נשיא חברת [[סאן מיקרוסיסטמס]], ציין בראיון לאתר Infoworld.com{{הערה|Robert McMillan,{{כ}} [http://www.infoworld.com/t/platforms/sun-considers-gpl-license-solaris-192 Sun considers GPL license for Solaris], באתר InfoWorld,{{כ}} 30 באפריל 2004}} כי ייתכן והחברה תשחרר את סולאריס תחת רישיון [[קוד פתוח]]. בתחילת [[2005]] שיחררה סאן חלקים ניכרים מ[[קוד מקור|קוד המקור]] של מערכת ההפעלה, תחת השם [[OpenSolaris]] (עם שם קוד פנימי "אינדיאנה"). הקוד שוחרר תחת רישיון ייחודי, שאושר על ידי ארגון Open Source Initiative, ונקרא Common Development and Distribution License. רישיון זה לא היה תואם לרישיוןן ה[[GPL]]{{הערה|[ https://www.gnu.org/philosophy/license-list.html#CDDL CDDL] ברשימת הרישיונות של [[קרן התוכנה החופשית]]}} ולכן אין אפשרות להשתמש בקטעי קוד של [[לינוקס (ליבה)|לינוקס]] בסולאריס ולהפך. לאחר מכירת סאן לאורקל הופסק בהדרגה הפיתוח המקביל של OpenSolaris ומפתחים חיצוניים יסדו מיזם חיצוני מקביל בשם OpenIndiana.


{{קצרמר|מחשבים = }}
==OpenSolaris==
OpenSolaris היא הגרסה החופשית של מערכת ההפעלה סולאריס. לאחר מכירת סאן לאורקל הופסק בהדרגה הפיתוח המקביל של OpenSolaris ומפתחים חיצוניים יצרו מיזם חיצוני מקביל בשם OpenIndiana.

==ZFS==
'''ZFS''' היא מערכת הקבצים החדשנית של סולאריס.

==DTrace==
DTrace (קיצור של Dynamic Trace) היא מערכת לקבלת מידע על התנהגות תהליכים במערכת ההפעלה.


== ראו גם ==
== ראו גם ==

גרסה מ־16:30, 5 בדצמבר 2013

קובץ:Solaris10.png
סולאריס 10

סולאריס היא מערכת הפעלה, ממשפחת היוניקס, שנכתבה במקור על ידי חברת סאן מיקרוסיסטמס וכיום היא מוצר של חברת אורקל.

סולאריס, המבוססת על גרסת System V של חברת AT&T החליפה את מערכת ההפעלה SunOS שהייתה מבוססת על גירסת היוניקס החופשית של אוניברסיטת ברקלי, BSD. סולאריס עושה שימוש במערכת קבצים ייחודית לה בשם ZFS.

מערכת הפעלה זו נכתבה בעיקר עבור מחשבים המבוססים על מעבדי SPARC של חברת סאן, אך קיימת גם גירסת סולאריס-x86 שנועדה לשימוש במחשב אישי.

ב-30 באפריל 2004, ג'ונתן שולץ, נשיא חברת סאן מיקרוסיסטמס, ציין בראיון לאתר Infoworld.com[1] כי ייתכן והחברה תשחרר את סולאריס תחת רישיון קוד פתוח. בתחילת 2005 שיחררה סאן חלקים ניכרים מקוד המקור של מערכת ההפעלה, תחת השם OpenSolaris (עם שם קוד פנימי "אינדיאנה"). הקוד שוחרר תחת רישיון ייחודי, שאושר על ידי ארגון Open Source Initiative, ונקרא Common Development and Distribution License. רישיון זה לא היה תואם לרישיוןן הGPL[2] ולכן אין אפשרות להשתמש בקטעי קוד של לינוקס בסולאריס ולהפך. לאחר מכירת סאן לאורקל הופסק בהדרגה הפיתוח המקביל של OpenSolaris ומפתחים חיצוניים יסדו מיזם חיצוני מקביל בשם OpenIndiana.


שגיאות פרמטריות בתבנית:קצרמר

פרמטרים ריקים [ מחשבים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ 1 ] חסרים

ערך זה הוא קצרמר. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

ראו גם

הערות שוליים

  1. ^ Robert McMillan,‏ Sun considers GPL license for Solaris, באתר InfoWorld,‏ 30 באפריל 2004
  2. ^ [ https://www.gnu.org/philosophy/license-list.html#CDDL CDDL] ברשימת הרישיונות של קרן התוכנה החופשית