ישיבת נחלת שלמה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:
{{ישיבות גבוהות}}
{{ישיבות גבוהות}}


[[קטגוריה:ישיבות גדולות|נחלת שלמה]]
[[קטגוריה:ישיבות גדולות בישראל|נחלת שלמה]]
[[קטגוריה:ישיבות ליטאיות|נחלת שלמה]]
[[קטגוריה:ישיבות ליטאיות|נחלת שלמה]]
[[קטגוריה:בני ברק: ישיבות|נחלת שלמה]]
[[קטגוריה:בני ברק: ישיבות|נחלת שלמה]]

גרסה מ־20:07, 24 בדצמבר 2013

ישיבת נחלת שלמה היא ישיבה חרדית ליטאית השוכנת בשכונת קריית הרצוג בבני ברק. ראש הישיבה ומקימה הוא הרב אברהם ארלנגר.

הקמת הישיבה

תחילת דרכה של הישיבה כמסגרת פרטית של שיעורים שמסר הרב ארלנגר בביתו לנוער חרדי אשר לא מצא את דרכו במסגרות המקובלות של עולם הישיבות. באותה תקופה התפתחה תופעת הנשירה של בחורי ישיבות וגבר הצורך למציאת מסגרות מתאימות עבורם. נוסדו ישיבות חדשות לבחורים שנפלטו מהמסגרות הקיימות, כגון ישיבת שערי יושר. הרב ארלנגר גיבש קבוצה של בני נוער חרדים ועימם הקים את הישיבה. בתחילת דרכה היו הלימודים בישיבה במסגרת של חצי יום, אולם עם התרחבות הישיבה הורחבו שעות הלימודים למסגרת של יום שלם ואף נוספה פנימיה לצעירים הגרים מחוץ לעיר.

הישיבה כיום

כיום מונה הישיבה כ- 100 בני נוער אשר חלק מהם ישן בפנימיה שבישיבה. הישיבה מתאפיינת בסגנון שונה מעט מישיבות חרדיות אחרות, בניגוד לישיבות אחרות ראש הישיבה מתיר בהגבלות מסוימות לבחורים לצאת לעבוד חלקית. סדר היום בישיבה הינו יותר קליל ופחות לוחץ וקפדני מבשאר הישיבות, ואף איסור הרבנים על הכנסת טלפון סלולרי אינו נוהג בישיבה. בני הישיבה מחזיקים ברשותם סלולרי כשר.

הישיבה מתאפיינת בלכידות חברתית גבוהה ובביטול הדיסטנס בין הבוגרים לצעירים. הישיבה מדרבנת את התלמידים לשקוד על לימוד התלמוד שעות נוספות, ובמסגרת זו יוזמת הישיבה מדי שנה את "מבצע אירופה" שבסופו תלמידים העוברים סף נקודות מסוים נוסעים לטיול באירופה במימון הישיבה.

סביב בניין הישיבה בקריית הרצוג התגבשה קהילה קטנה של בוגרי הישיבה. חלק ניכר מהבוגרים לומדים לאחר החתונה בכולל.

הבחורים משתכנים בפנימייה בתנאים נמוכים. עיריית בני ברק הקצתה שטח סמוך לצורך אכלוס הישיבה. הכניסה לבניין מתוכננת לראש השנה תש"ע.

קישורים חיצוניים

תבנית:ישיבות גבוהות

תבנית:אין בינוויקי