ויקיפדיה:אודות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מ שוחזר מעריכה של 83.130.181.110 (שיחה) לעריכה האחרונה של טרול רפאים
מ הפעיל הגנה על ויקיפדיה:אודות: השחתות חוזרות. (הגנה מפני משתמשים אנונימיים בלבד) [edit=autoconfirmed:move=autoconfirmed]
(אין הבדלים)

גרסה מ־15:47, 8 ביוני 2006

ויקיפדיה היא אנציקלופדיית אינטרנט רב לשונית חופשית - הכול יכולים לערוך בה, הכול יכולים להשתמש בכתוב בה על פי רשיון GNU FDL, רשיון הקוד הפתוח[1] .

אף שוויקיפדיה פתוחה לכל כותב, מטרתה היא להיצמד לסטנדרטים מחמירים של אמינות, נייטרליות ורהיטות לשונית. מספר רב של גולשים מבקרים את אשר כתוב בה, משנים או מעירים. גם אתם - אם איתרתם מקום שבו לדעתכם אין ויקיפדיה עומדת בסטנדרטים הראויים, שפרו אותה!

1. ^

חלק מהתמונות בוויקיפדיה מוגנות בזכויות יוצרים רגילות והועלו בהתאם לזכויות "שימוש הוגן".

איך הרעיון הוויקיפדי עובד?

מבקרים באתר בוודאי תוהים כיצד ייתכן שמידע שנערך ללא הרף על ידי אנשים כה רבים יכול להיות יותר מאשר גיבוב של שטויות. ובכן התשובה היא פשוטה:

קל מאוד להוסיף ולשנות מידע בוויקיפדיה אבל גם קל לבטל שינויים שנעשו ו-"לחזור אחורה". לכן אם יוכנס לוויקיפדיה (בזדון או בשוגג) מידע שאינו נכון, עד מהרה יהיה מי שישים לב לכך ויתקן את המעוות. לעומת זאת, אם הוסף מידע נכון, או שופרה מהימנותו של מידע קיים, הסיכוי שיהיה מי שירצה לשנות את התוספות החדשות קטן הרבה יותר. כתוצאה מכך המידע שבוויקיפדיה הולך ומשתפר עם הזמן.

ראו גם