יד טבנקין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:PikiWiki Israel 15355 Tabenkin Institute in Ramat Efal.JPG|250px|ממוזער|שמאל|בית יד טבנקין]]
[[קובץ:PikiWiki Israel 15355 Tabenkin Institute in Ramat Efal.JPG|250px|ממוזער|שמאל|בית יד טבנקין]]


'''יד טבנקין''' (ע"ש [[יצחק טבנקין]]) הוא [[עמותה]] רשומה, הפועלת כמרכז המחקרי, הרעיוני והתיעודי של [[התנועה הקיבוצית]]. מטרתו היא לשמר את הזיכרון ההיסטורי של התנועה הקיבוצית ולחקור את קורותיה בעבר ובהווה. המרכז עוסק במחקר ובהוצאה לאור ומקיים ימי עיון, כנסים וסמינרים. בית יד טבנקין ממוקם ב[[רמת אפעל]]. במקום נמצאת גם מצבתו המקורית של [[בר בורוכוב]].
'''יד טבנקין''' (ע"ש [[יצחק טבנקין]]) הוא [[עמותה]] רשומה, הפועלת כמרכז המחקרי, הרעיוני והתיעודי של [[התנועה הקיבוצית]]. מטרתו היא לשמר את הזיכרון ההיסטורי של התנועה הקיבוצית ולחקור את קורותיה בעבר ובהווה. המרכז עוסק במחקר ובהוצאה לאור ומקיים ימי עיון, כנסים וסמינרים. בית יד טבנקין ממוקם בקמפוס [[סמינר אפעל]] ב[[רמת אפעל]]. במקום נמצאת גם מצבתו המקורית של [[בר בורוכוב]].


== היסטוריה ==
== היסטוריה ==

גרסה מ־19:08, 24 בינואר 2014

בית יד טבנקין

יד טבנקין (ע"ש יצחק טבנקין) הוא עמותה רשומה, הפועלת כמרכז המחקרי, הרעיוני והתיעודי של התנועה הקיבוצית. מטרתו היא לשמר את הזיכרון ההיסטורי של התנועה הקיבוצית ולחקור את קורותיה בעבר ובהווה. המרכז עוסק במחקר ובהוצאה לאור ומקיים ימי עיון, כנסים וסמינרים. בית יד טבנקין ממוקם בקמפוס סמינר אפעל ברמת אפעל. במקום נמצאת גם מצבתו המקורית של בר בורוכוב.

היסטוריה

יד טבנקין נוסד ב-1971 על ידי קבוצת חברים מתוך הקיבוץ המאוחד. ב-1979 נבנה הבית שבו מתקיימת פעילות המוסד, וב-1981 נרשם כעמותה. כמו כן הוקמה קרן המבטיחה את קיומו של המוסד. בין חבריה הראשונים של העמותה נמנו יעקב זק, משה אולניק, פטר גלבוע, ישראל גלילי, זאב כץ, אליעזר לוין, זאב צור, יעקב צור, יוסקה רבינוביץ, דני רוזוליו, יצחק תמיר (סטופה), צבילי בן משה.

ב-2011 עומד בראש הוועד המנהל אהרון ידלין.

פעילות המוסד

יד טבנקין מחזיק ארכיון היסטורי ועכשוי של התנועות הקיבוציות השונות, כמו כן ארכיון של תנועות נוער רבות בארץ ובחו"ל. בארכיון נמצאות אף אסופות של אנשי ציבור רבים, אוספי עלונים של הקיבוצים, כרזות ומוצגים נוספים. בנוסף מקיים המרכז ספריה בעלת אוסף ייחודי בהיקפו בנושא הקיבוץ והקומונות בעולם, הכוללת ספרי עיון, ספרי קריאה ועיתונים.

יד טבנקין מקיים מחקר מקיף בנושאי התנועה הקיבוצית ומדעי החברה, הן היסטורי והן עכשוי. כמו כן, הוא מחזיק הוצאה לאור שפרסמה מעל 80 ספרים ומוציאה עלון רבעוני. המרכז מעניק מלגות עידוד לעבודות מחקר ועיון.

בסמינר אפעל מתקיימים ימי עיון, סדנאת וכנסים בנושא האגודה השיתופית. הסמינר אף מסייע לארגונים קואופרטיבים ולקבוצות המעוניינות להקים אגודה שיתופית.

קישורים חיצוניים