לופו בניו יורק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 22: שורה 22:
}}
}}
'''לופו בניו יורק''' הוא [[סרט ישראלי]] [[קומדיה|קומי]], השייך ל[[סוגה|סוגת]] "[[סרט בורקס|סרטי הבורקס]]", בכיכובם של [[יהודה ברקן]] ו[[גבי עמרני]] שיצא לאקרנים בשנת [[1976]]. זהו [[סרט המשך]] לסרט "[[לופו]]" משנת 1970.
'''לופו בניו יורק''' הוא [[סרט ישראלי]] [[קומדיה|קומי]], השייך ל[[סוגה|סוגת]] "[[סרט בורקס|סרטי הבורקס]]", בכיכובם של [[יהודה ברקן]] ו[[גבי עמרני]] שיצא לאקרנים בשנת [[1976]]. זהו [[סרט המשך]] לסרט "[[לופו]]" משנת 1970.
זכורה לטובה אחת מסצנות הסרט, שהראתה את יחס האוהב, הטוב והתמים כל-כך, שהיה בין הסב לנכד, גם אם צולמה בבית הספר של הנכד של לופו בזמן בוחן בחשבון לנכד וכיתתו.
זכורה לטובה אחת מסצנות הסרט, שהראתה את היחס האוהב, הטוב והתם כל-כך שישראל של שנות ה-70 התאפיינה בו רבות, שהיה בין הסב [[לופו]] לנכד[[אשר נקרא בסרט רמי]],גם אם צולמה בזמן בוחן בחשבון לילדי כיתתו של הנכד בבית הספר שאמור היה להיות בדרומה של תל-אביב.
סצנה זו, שצולמה בחלקו העורפי של בית הספר הממלכתי "בבלי" שבשכונת בבלי שבתל-אביב, הראתה איך אדון לופו[[יהודה ברקן]] עוזר לנכדו בכל דרך אפשרית במסירת הפתרון לשאלת ההכתבה של המורה לחשבון, בדרך שכיום מעשים מעין אלה אינם נראים בעין יפה כלל, בעוד גבי עמרני, שותפו לסצנה הנ"ל, ישוב על אחת מחלקות גן הירק של בית-הספר, בשטח בו נערכו גם שיעורי החקלאות של בית-הספר כשרק הבניין המרכזי, אותו בנה הקבלן צבי נייר היה קיים. סצנה מרגשת נוספת בין לופו והילד צולמה בגן ההרפתקאות הנמצא בפראק גני-יהושוע לאורך גדת הירקון אשר ממול לרחוב בני-דן בחלק הקרוב ליציאה מהשכונה בואכה שבט הצופים "החורש" והנמצא בקצה רחוב ויצמן קרוב לרחוב ועידת קטוביץ, ושבין היתר שימש כמה שנים לאחר מכן, גם כאתר צילום בסרטי המתיחות של יהודה ברקן.
סצנה זו, שצולמה בחלקו העורפי של בית הספר הממלכתי "בבלי" שבשכונת בבלי, הראתה איך אדון לופו [[יהודה ברקן]] עוזר לנכדו בכל דרך אפשרית במסירת הפתרון לשאלת ההכתבה של המורה לחשבון שנעשתה באופן קולני, בדרך שכיום מעשים מעין אלה נחשבים כלא מוסריים ולא חינוכיים, בו בזמן ששותפו של לופו ,ששוחק ע"י גבי עמרני שותפו לסצנה הנ"ל, ישוב על רצפת אחת מחלקות גן הירק של בית-הספר, בשטח בו נערכו גם שיעורי החקלאות של בית-הספר כשרק הבניין המרכזי, אותו בנה הקבלן צבי נייר היה קיים.
סצנה מרגשת נוספת בין לופו והילד צולמה בגן ההרפתקאות הנמצא בפראק גני-יהושוע לאורך גדת הירקון אשר ממול לרחוב בני-דן בחלק הקרוב ליציאה מהשכונה בואכה שבט הצופים "החורש" והנמצא בקצה רחוב ויצמן קרוב לרחוב ועידת קטוביץ, ושבין היתר שימש כמה שנים לאחר מכן, גם כאתר צילום בסרטי המתיחות של יהודה ברקן.
שיר הנושא של הסרט "ענן לבן" נכתב על ידי [[אהוד מנור]] ומבוצע על ידי [[סוזי מילר]] ו[[חנן יובל]] על פי לחן של [[יאיר רוזנבלום]].
שיר הנושא של הסרט "ענן לבן" נכתב על ידי [[אהוד מנור]] ומבוצע על ידי [[סוזי מילר]] ו[[חנן יובל]] על פי לחן של [[יאיר רוזנבלום]].



גרסה מ־19:58, 1 במרץ 2014


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים ריקים [ שם מקורי, מפיץ, צלם, תסריטאי, עורך, מפיק, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ קישור, במאי, שם הסרט ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

לופו בניו יורק
בימוי בועז דוידזון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט שמעון ישראלי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים יהודה ברקן
גבי עמרני
חן לוטקין
מוטי גלעדי
ליא קניג
מוזיקה יאיר רוזנבלום
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1976
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם לופו (1970)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לופו בניו יורק הוא סרט ישראלי קומי, השייך לסוגת "סרטי הבורקס", בכיכובם של יהודה ברקן וגבי עמרני שיצא לאקרנים בשנת 1976. זהו סרט המשך לסרט "לופו" משנת 1970. זכורה לטובה אחת מסצנות הסרט, שהראתה את היחס האוהב, הטוב והתם כל-כך שישראל של שנות ה-70 התאפיינה בו רבות, שהיה בין הסב לופו לנכדאשר נקרא בסרט רמי,גם אם צולמה בזמן בוחן בחשבון לילדי כיתתו של הנכד בבית הספר שאמור היה להיות בדרומה של תל-אביב. סצנה זו, שצולמה בחלקו העורפי של בית הספר הממלכתי "בבלי" שבשכונת בבלי, הראתה איך אדון לופו יהודה ברקן עוזר לנכדו בכל דרך אפשרית במסירת הפתרון לשאלת ההכתבה של המורה לחשבון שנעשתה באופן קולני, בדרך שכיום מעשים מעין אלה נחשבים כלא מוסריים ולא חינוכיים, בו בזמן ששותפו של לופו ,ששוחק ע"י גבי עמרני שותפו לסצנה הנ"ל, ישוב על רצפת אחת מחלקות גן הירק של בית-הספר, בשטח בו נערכו גם שיעורי החקלאות של בית-הספר כשרק הבניין המרכזי, אותו בנה הקבלן צבי נייר היה קיים. סצנה מרגשת נוספת בין לופו והילד צולמה בגן ההרפתקאות הנמצא בפראק גני-יהושוע לאורך גדת הירקון אשר ממול לרחוב בני-דן בחלק הקרוב ליציאה מהשכונה בואכה שבט הצופים "החורש" והנמצא בקצה רחוב ויצמן קרוב לרחוב ועידת קטוביץ, ושבין היתר שימש כמה שנים לאחר מכן, גם כאתר צילום בסרטי המתיחות של יהודה ברקן. שיר הנושא של הסרט "ענן לבן" נכתב על ידי אהוד מנור ומבוצע על ידי סוזי מילר וחנן יובל על פי לחן של יאיר רוזנבלום.

עלילה

עלילת הסרט מתמקדת בלופו אברמוביץ (יהודה ברקן), עגלון מזדקן ועני אשר מתגורר בשכונת צריפים בדרום תל אביב ומתפרנס מעסקי אלטע זאכן. ללופו בת אחת בשם רחל אשר נשואה לעמוס ואם לילד צעיר בשם רוני.

לאחר שרחל ורוני עוברים לארצות הברית במסגרת שליחות דיפלומטית של עמוס, לופו מתקשה להתגבר על הפרידה מרוני. בעקבות כך, חבריו משוק הפשפשים ביפו אוספים כספים ובכך מאפשרים ללופו לרכוש כרטיס טיסה לארצות הברית על מנת שיוכל לפגוש את רוני. אל לופו מצטרף גם חברו הטוב מזרחי (גבי עמרני).

במהלך הביקור בניו יורק לופו מצטרף למשפחתו לכנס בו אמור לנאום הסנאטור של ניו יורק. להפתעתו של לופו, הסנאטור הוא למעשה מנדל יעקובוביץ, חבר ילדות של לופו. הפגישה בין השנים מובילה לכך שיעקובוביץ מחליט לאשר מענק סיוע למדינת ישראל.

קישורים חיצוניים