בנק דיסקונט לישראל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Superzohar (שיחה | תרומות)
Superzohar (שיחה | תרומות)
שורה 38: שורה 38:


בסוף שנות ה-90 החליט בנק דיסקונט על ביצוע שדרוג מערכות המחשוב באמצעות רכישת תוכנת מדף במסגרת פרויקט "אופק", שהתבסס על תוכנת אלטמירה של אקסנצ'ר. הפרוייקט הושלם בשנת 2006.<ref>[http://www.pc.co.il/?p=152083 חילופים בדיסקונט: לוי הלוי מונה לסמנכ"ל וראש חטיבת טכנולוגיות במקומו של שי ורדי]</ref>
בסוף שנות ה-90 החליט בנק דיסקונט על ביצוע שדרוג מערכות המחשוב באמצעות רכישת תוכנת מדף במסגרת פרויקט "אופק", שהתבסס על תוכנת אלטמירה של אקסנצ'ר. הפרוייקט הושלם בשנת 2006.<ref>[http://www.pc.co.il/?p=152083 חילופים בדיסקונט: לוי הלוי מונה לסמנכ"ל וראש חטיבת טכנולוגיות במקומו של שי ורדי]</ref>

בשנת 2006 עבר הבנק מיתוג מחדש שבו חידש את הלוגו לצבע ירוק רענן בפונט מעוגל עם קו חיוך מתחתיו, בסיסמא "לוקחים אותך אישית".<ref>[http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000061528 מיתוג מחדש בבנק דיסקונט; היעד - גיוס 70 אלף לקוחות חדשים ב-2006]</ref>


בשנת 2012 נאלץ הבנק למכור את החברה לחברת [[דש בית השקעות]] לאחר שהמפקח על הבנקים הורה לו למכור את האחזקות שלו בחברה (20%) עד 2013{{הערה|{{כלכליסט|רחלי בינדמן|דש אייפקס חוטפת למגדל את תכלית מבין הידיים|3409971|30 ביוני 2010|}}}}.
בשנת 2012 נאלץ הבנק למכור את החברה לחברת [[דש בית השקעות]] לאחר שהמפקח על הבנקים הורה לו למכור את האחזקות שלו בחברה (20%) עד 2013{{הערה|{{כלכליסט|רחלי בינדמן|דש אייפקס חוטפת למגדל את תכלית מבין הידיים|3409971|30 ביוני 2010|}}}}.

גרסה מ־22:08, 13 באפריל 2014


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

פרמטרים [ לוגו, מספר בנק, שנת הקמה, דף הבית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בנק דיסקונט לישראל בע"מ
נתונים כלליים
סוג בנק
בורסה הבורסה לניירות ערך בתל אביב (DSCT) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים ליאון רקנאטי, יוסף אלבו, משה קרסו
תקופת הפעילות 1935–הווה (כ־89 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה ראשון לציון עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי מגדל בנק דיסקונט, רחוב יהודה הלוי, תל אביב
ענפי תעשייה מימון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים שרותי בנקאות
הכנסות 7.5 מיליארד ש"ח (2011)
אנשי מפתח

ראובן שפיגל, מנכ"ל

יוסי בכר, יו"ר הדירקטוריון
עובדים 5,705 (2007)
 
www.discountbank.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בניין ההנהלה המרכזית של הבנק, ברחוב יהודה הלוי פינת הרצל בתל אביב

בנק דיסקונט לישראל בע"מ (במקור בנק ארץ ישראל לדיסקונט בע"מ), המוכר כבנק דיסקונט או בקיצור דיסקונט, הוא בנק מסחרי שהוקם בארץ ישראל בימי המנדט הבריטי ופועל עד היום בישראל.

היסטוריה

הקמה וביסוס

הבנק הוקם בתאריך 5 באפריל 1935 כ"בנק ארץ ישראל לדיסקונט בע"מ" על ידי ליאון רקנאטי ושותפיו יוסף אלבו ומשה קרסו. היו אלה שנות הפריחה הכלכלית בארץ ישראל שהגיעה לשיאה בשנת 1934 עם העלייה החמישית שהביאה עמה הון רב לארץ, וכתוצאה מכך עלה מספר הבנקים לשישים.

בשנת 1936 התערער המצב הכלכלי בארץ וכשלוש שנים לאחר מכן החמיר המצב עוד יותר בשל פרוץ מלחמת העולם השנייה. למרות זאת, הגדיל הבנק את רווחיו, והונו העצמי צמח מכ-60 אלף ליש"ט בעת ההקמה ל-170 אלף בשנת פעילותו השנייה. בנק דיסקונט התפרסם כאשר נתן הלואוות בתנאים נוחים ליושבי הארץ בעת ששלטון המנדט אכף חוקים נוקשים על משיכה מפקדונות בבנקים, מחשש לקריסה כלכלית. ב-1944 רכש בנק דיסקונט את בנק מרכנתיל החיפאי, וכעבור שנים אחדות גם את הפעילות הארצישראלית של בנק עותומן, בנק ברקליס ובנק הולנד. מייסד הבנק ליאון רקנאטי נפטר בשנת 1945 והוריש את זכויותיו לבניו. דניאל רקנאטי ניהל את הבנק עד 1981, ואחיו רפאל שניהל את הבנק בניו יורק מאז הקמתו, המשיך לנהל את הקבוצה עד 1986. ליאון (בנו של דניאל) הצטרף ב-1971, היה אחראי להקמת מחלקת השיווק הבנקאי הראשונה בארץ וניהל את השיווק ואת מערך הסניפים. אודי, בנו של רפאל, ניהל את האגף לניירות ערך והאגף הבינלאומי. ליאון ואודי רקנאטי פרשו מהבנק כמשנים למנכ"ל בשנת 1986.

בראשית שנות ה-50 פתח הבנק סניפים באירופה, והחל להשקיע בחברות ישראליות באמצעות "החברה הישראלית למימון והשקעות" אותה רכש.

ציוני דרך

בשנות ה-50 צמח בנק דיסקונט לבנק השני בגודלו הודות לפתיחת סניפים מואצת ברחבי הארץ והארכת שעות השירות לציבור לשעות אחר הצהריים. בראשית שנות ה-60 הוקמו בנק דיסקונט ניו יורק ובנק לפיתוח ולמשכנתאות, כחברות בנות של בנק דיסקונט. הבנק היה הראשון למחשב את פעילויותיו וזכה על כך בפרס קפלן בשנת 1964. באותן שנים גם קבל הבנק זיכיון להנפקת כרטיסי אשראי דיינרס. בנוסף היה הבנק הראשון שהנפיק מניותיו לציבור. כמו כן, הקים את חברת דיסקונט השקעות שהשקיעה בתעשייה (אלרון, סאיטקס, ישקר, אלביט) בבניה (חברה לנכסים ולבניין) ובסחר. בנוסף, השתתף הבנק בהקמת כלל ישראל. בשנת 1970 רכש הבנק 50% מבנק ברקליס ושם הבנק הוסב לבנק ברקליס-דיסקונט, בשלב מאוחר יותר נרכשה מלוא הבעלות. כמו כן, נמכר בנק מרכנתיל לבנק ברקליס דיסקונט. בשנות ה-70 השקיע הבנק בטכנולוגיה מתקדמת, מערכת מיחשוב מודרנית, כספומטים לשירות הציבור והקים בשותפות עם בנק לאומי את ויזה כאל.

בנק דיסקונט פעל לרווחת הקהילה והקים מסגרת מפעלות דיסקונט לתרבות ולאומנות שנתנה חסותה למפעלי תרבות מגוונים מהארץ ומחו"ל בחסות הבנק וכשירות ללקוחותיו. כמו כן, נודע הבנק באוסף האומנות הישראלית שרכש במהלך השנים. בין פעולותיו הקמת מוזיאון הרצלילינבלום שהוא מוזיאון להיסטורית הבנקאות בתל אביב.

בשנים האחרונות

הלוגו הקודם של בנק דיסקונט

בשנת 1983 הולאם הבנק על ידי מדינת ישראל, יחד עם בנקים נוספים, כתוצאה ממשבר מניות הבנקים. בהמשך מכרה המדינה את הבנק לידיים פרטיות, אך עד היום מחזיקה מדינת ישראל בכ-11.7% אחוזים ממניות הבנק. בשנת 2010 מכרה המדינה 8.3% אחוזים מהמניות שהיו ברשותה (20%) וכיום היא נמצאת בתהליך למכירת שאר המניות. בעלת המניות הגדולה ביותר מלבד המדינה היא קבוצת ברונפמן-שראן שהשלימה בשנת 2006 רכישה של כ-26 אחוזים מהמניות. הבנק נסחר בבורסה ובידי הציבור כ-49 אחוזים ממניותיו.

בשנת 1987 הקימה קבוצת דיסקונט את גוף ההשקעות 'תכלית בית השקעות' אשר עסק בין היתר במכירת מוצרים פיננסיים, בניהול תיקי השקעות ועוד. בשנת 2004 הוחלט להרחיב את פעילות בית ההשקעות גם לעולם תעודות הסל, מה שהביא להקמת תכלית תעודות סל, אשר עוסקת כיום בתחום זה בלבד.

בסוף שנות ה-90 החליט בנק דיסקונט על ביצוע שדרוג מערכות המחשוב באמצעות רכישת תוכנת מדף במסגרת פרויקט "אופק", שהתבסס על תוכנת אלטמירה של אקסנצ'ר. הפרוייקט הושלם בשנת 2006.[1]

בשנת 2006 עבר הבנק מיתוג מחדש שבו חידש את הלוגו לצבע ירוק רענן בפונט מעוגל עם קו חיוך מתחתיו, בסיסמא "לוקחים אותך אישית".[2]

בשנת 2012 נאלץ הבנק למכור את החברה לחברת דש בית השקעות לאחר שהמפקח על הבנקים הורה לו למכור את האחזקות שלו בחברה (20%) עד 2013[3].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים


תבנית:מדד תל אביב 25