אוונה לינץ' – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 28: שורה 28:
*[[הארי פוטר ואוצרות המוות (סרט)|הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1]] (2010)
*[[הארי פוטר ואוצרות המוות (סרט)|הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1]] (2010)
*[[הארי פוטר ואוצרות המוות (סרט)|הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2]] (2011)
*[[הארי פוטר ואוצרות המוות (סרט)|הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2]] (2011)
* gbf


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־22:11, 24 באפריל 2014

אוונה לינץ', 2009

אוונה לינץ'אנגלית: Evanna Lynch ; נולדה ב-16 באוגוסט 1991) היא שחקנית אירית שהתפרסמה בתור לונה לאבגוד בארבעה " סרטי הארי פוטר"

ביוגרפיה

לינץ' נולדה בכפר טרמונפקין שבמחוז לאות', אירלנד. בתם של מרגורייט ודונאל לינץ. ללינץ' שתי אחיות ואח אחד.

בתור ילדה קראה לינץ' את סדרת ספרי "הארי פוטר", הייתה למעריצה הדוקה של הספרים ואף שלחה מספר מכתבים לסופרת ג'יי קיי רולינג.

סבלה בילדותה במשך כשנתיים מאנורקסיה וקיבלה מכתבי עידוד מרולינג שעודדה אותה באותה תקופה קשה שחוותה, ואף הזמינה אותה להיבחן לתפקיד לונה כשתבריא. למדה במוסדות ציבוריים בכפר בו גדלה ובבית הספר הקתולי לבנות "מכללת הגברת שלנו", בה שימש אביה כסגן מנהל. למדה בבית ספר קיץ המרכזי למחוננים שבחסות "אוניברסיטת דבלין סיטי", לינץ' נאלצה להחסיר שעות רבות לצורך צילומיה לסרטי הארי פוטר.

קריירת משחק

בשנת 2006 ניגשה לינץ' להיבחן לתפקיד תלמידת רייבנקלו לונה לאבגוד בסרט "הארי פוטר ומסדר עוף החול", לינץ' כשהייתה בת 14 נבחנה לתפקיד מול 15,000 מתמודדות. המפיקים של הסרט התרשמו מלינץ' וליהקו אותה לסרט בטענה ש"רוב הבנות שנבחנו יכולות לגלם את לונה, אך לינץ' היא לונה בעצמה".

ללינץ' לא היה כל ניסיון משחק ממשי לפני ששיחקה בסרט, מלבד מחזות בית ספר בהם השתתפה. הסרט זכה להצלחה הן מבחינת ההכנסות והן מבחינת ביקורות המבקרים על שחקני המשנה, לינץ' עצמה זכתה בעיקר לביקורות חיוביות על תפקידה בכך שהצליחה ליצור דמות חיובית יותר מאשר מתוארת בספר.

ב-2009 הועמדה למספר פרסים והוכתרה על ידי מבקרי קולנוע בריטיים לשחקנית האירית הטובה של השנה על הופעתה בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם". ב-2010 חזרה לגלם את הדמות בפעם השלישית בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1" וב-2011 הופיעה בדמותה של לונה לאבגוד בפעם האחרונה בסרט השמני והרווחי בסדרה "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2", שגרף למעלה ממיליארד דולרים ברחבי העולם. לינץ' גם תרמה את קולה למשחקי הארי פוטר.

פילמוגרפיה

קישורים חיצוניים

תבנית:Link GA תבנית:Link GA