פתיחה אנגלית (בורסה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
עריכונת
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''פתיחה אנגלית''' היא כינוי לפתיחת שלב המסחר הרציף ב[[הבורסה לניירות ערך בתל אביב|בורסה לניירות ערך בתל אביב]].
'''פתיחה אנגלית''' היא כינוי לפתיחת שלב המסחר הרציף ב[[הבורסה לניירות ערך בתל אביב|בורסה לניירות ערך בתל אביב]].


אם מדד ה[[מעו"ף]], לפי נתוני ה[[ביקוש]] וה[[היצע]] בפתיחת המסחר, צפוי לעלות או לרדת בשיעור של 2.5% ומעלה - נדחית פתיחת המסחר במספר דקות. אם הפקודות שנוספו בזמן הדחייה אינן מביאות את השינוי במדד המעו"ף לשיעור של פחות מ-2.5% - תבוצע דחייה נוספת. אם לאחר הדחייה השנייה המדד הצפוי עולה או יורד ביותר מ-5% - תבוצע דחייה שלישית לכ-45 דקות נוספות הנקראת "מנתק זרם" (אחרת - מתחיל המסחר). לאחר "מנתק הזרם" ייפתח המסחר בכל מקרה שתנודת המדד נמוכה מ-12%. כללים אלה נקבעו במטרה למתן את תנודתיות השינוי בערכו של המדד בעקבות מניפולציות של גופים גדולים.
אם [[מדד תל אביב 25]], (מדד המעו"ף) לפי נתוני ה[[ביקוש]] וה[[היצע]] בפתיחת המסחר, צפוי לעלות או לרדת בשיעור של 2.5% ומעלה - נדחית פתיחת המסחר במספר דקות. אם הפקודות שנוספו בזמן הדחייה אינן מביאות את השינוי במדד המעו"ף לשיעור של פחות מ-2.5% - תבוצע דחייה נוספת. אם לאחר הדחייה השנייה המדד הצפוי עולה או יורד ביותר מ-5% - תבוצע דחייה שלישית לכ-45 דקות נוספות הנקראת "מנתק זרם" (אחרת - מתחיל המסחר). לאחר "מנתק הזרם" ייפתח המסחר בכל מקרה שתנודת המדד נמוכה מ-12%. כללים אלה נקבעו במטרה למתן את תנודתיות השינוי בערכו של המדד בעקבות מניפולציות של גופים גדולים.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
* [http://www.tase.co.il/TASE/NewsandEvents/PRArchive/2008/PR_20080107.htm הודעה לעתונות בעניין "פתיחה אנגלית"] באתר הבורסה לניירות ערך
* [http://www.tase.co.il/TASE/NewsandEvents/PRArchive/2008/PR_20080107.htm הודעה לעתונות בעניין "פתיחה אנגלית"] באתר [[הבורסה לניירות ערך בתל אביב]]


[[קטגוריה:הבורסה לניירות ערך בתל אביב]]
[[קטגוריה:הבורסה לניירות ערך בתל אביב]]

גרסה מ־10:56, 26 באפריל 2014

פתיחה אנגלית היא כינוי לפתיחת שלב המסחר הרציף בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

אם מדד תל אביב 25, (מדד המעו"ף) לפי נתוני הביקוש וההיצע בפתיחת המסחר, צפוי לעלות או לרדת בשיעור של 2.5% ומעלה - נדחית פתיחת המסחר במספר דקות. אם הפקודות שנוספו בזמן הדחייה אינן מביאות את השינוי במדד המעו"ף לשיעור של פחות מ-2.5% - תבוצע דחייה נוספת. אם לאחר הדחייה השנייה המדד הצפוי עולה או יורד ביותר מ-5% - תבוצע דחייה שלישית לכ-45 דקות נוספות הנקראת "מנתק זרם" (אחרת - מתחיל המסחר). לאחר "מנתק הזרם" ייפתח המסחר בכל מקרה שתנודת המדד נמוכה מ-12%. כללים אלה נקבעו במטרה למתן את תנודתיות השינוי בערכו של המדד בעקבות מניפולציות של גופים גדולים.

קישורים חיצוניים