מוח'תאר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אימוץ משה (דרוויש) צורי
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: דוגמה\1
שורה 4: שורה 4:
לעתים, התפקיד עובר במשפחה. עם חילופי שלטון, קורה שהמשרה עוברת מ[[חמולה]] (משפחה רחבה) אחת לשנייה, אפילו יריבה לה.
לעתים, התפקיד עובר במשפחה. עם חילופי שלטון, קורה שהמשרה עוברת מ[[חמולה]] (משפחה רחבה) אחת לשנייה, אפילו יריבה לה.


ביישובים ה[[עברי]]ים לא היה קיים מוסד כזה אך במקרים מסוימים נאלצו למנות אדם שישא בתואר על מנת ליצור קשרים עם היישובים הערבים השכנים. מוח'תאר הכפר הערבי ביקש לבוא במגע עם המוח'תאר ולא עם מזכיר פנים או בעל תפקיד דומה. לדוגמא, [[משה (דרוויש) צורי]] נבחר בתחילת המאה ה-20 להיות "מוח'תאר" היהודים בעכו. במסגרת תפקידו טיפל בענייני הכספים של הקהילה, בבית הכנסת, בכרם זיתים שהיה בבעלות הקהילה, בבית הקברות שלה, ובקשר השוטף עם הרשויות.
ביישובים ה[[עברי]]ים לא היה קיים מוסד כזה אך במקרים מסוימים נאלצו למנות אדם שישא בתואר על מנת ליצור קשרים עם היישובים הערבים השכנים. מוח'תאר הכפר הערבי ביקש לבוא במגע עם המוח'תאר ולא עם מזכיר פנים או בעל תפקיד דומה. לדוגמה, [[משה (דרוויש) צורי]] נבחר בתחילת המאה ה-20 להיות "מוח'תאר" היהודים בעכו. במסגרת תפקידו טיפל בענייני הכספים של הקהילה, בבית הכנסת, בכרם זיתים שהיה בבעלות הקהילה, בבית הקברות שלה, ובקשר השוטף עם הרשויות.


== לקריאה נוספת ==
== לקריאה נוספת ==

גרסה מ־01:32, 4 באוגוסט 2014

מֻח'תארערבית: مختار) או מוכתר הכפר הוא מוסד מתקופת האימפריה העות'מאנית. המוח'תאר הוא פקיד ממשלתי הממונה על ידי השלטונות ונאמן להם. הוא מקבל משכורת מהרשות השלטונית. בין תפקידיו, לשפוט בסכסוכים קלים, בין איש לרעהו ולייצג את הכפר בפני השלטונות. בתקופה העות'מאנית, הוא היה אחראי על רישום הלידות, הנישואין והפטירות ועל הגיוס לצבא. עם כיבוש הארץ על ידי האנגלים, צומצמו מאוד זכויות המוח'תאר.

לעתים, התפקיד עובר במשפחה. עם חילופי שלטון, קורה שהמשרה עוברת מחמולה (משפחה רחבה) אחת לשנייה, אפילו יריבה לה.

ביישובים העבריים לא היה קיים מוסד כזה אך במקרים מסוימים נאלצו למנות אדם שישא בתואר על מנת ליצור קשרים עם היישובים הערבים השכנים. מוח'תאר הכפר הערבי ביקש לבוא במגע עם המוח'תאר ולא עם מזכיר פנים או בעל תפקיד דומה. לדוגמה, משה (דרוויש) צורי נבחר בתחילת המאה ה-20 להיות "מוח'תאר" היהודים בעכו. במסגרת תפקידו טיפל בענייני הכספים של הקהילה, בבית הכנסת, בכרם זיתים שהיה בבעלות הקהילה, בבית הקברות שלה, ובקשר השוטף עם הרשויות.

לקריאה נוספת

ערך זה הוא קצרמר בנושא היסטוריה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.