אמנה (חברה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: כדי
הגהה
שורה 2: שורה 2:


==היסטוריה==
==היסטוריה==
אמנה הוקמה על ידי ג'ורג' פורסטנר כ[[חברה (תאגיד)|חברה]] בשם '''אמנה קירור''' ב-[[1934]] ב[[אמנה (איווה)|אמנה]] שבמדינת [[איווה]], ב[[ארצות הברית]]. החברה עסקה בתחילה בייצור חדרי קירור מסחריים. ב-[[1947]] החלה החברה לייצר [[מקפיא]]ים ביתיים וב-[[1949]] [[מקרר]]ים ומקפיאים משולבים בתצורת Side-by-Side. ב-[[1950]] נמכרה החברה למייסדה ומשקיעים נוספים והפכה לחברה בע"מ. החברה התרחבה לתחום ה[[מזגן|מזגנים]] לפני שנרכשה בשנת [[1965]] על ידי חברת [[ריית'און]]. לאחר שפרסי ספנסר, עובד ריית'און גילה בטעות את אפקט הבישול על ידי גלי מיקרו, רשמה ריית'און פטנט על כך וההצלחה של עקרון הבישול על ידי קרינה אלקטרומגנטית הצליח עד כדי כך שריית'און רכשה את אמנה כדי לייצר סדרת [[תנור מיקרוגל|תנורי מיקרוגל]] וכלי מטבח אחרים, לשימוש ביתי. הדגם הראשון נקרא "Radarange".
אמנה הוקמה על ידי ג'ורג' פורסטנר כ[[חברה (תאגיד)|חברה]] בשם '''אמנה קירור''' ב-[[1934]] ב[[אמנה (איווה)|אמנה]] שבמדינת [[איווה]], ב[[ארצות הברית]]. החברה עסקה בתחילה בייצור חדרי קירור מסחריים. ב-[[1947]] החלה החברה לייצר [[מקפיא]]ים ביתיים וב-[[1949]] [[מקרר]]ים ומקפיאים משולבים בתצורת Side-by-Side. ב-[[1950]] נמכרה החברה למייסדה ומשקיעים נוספים והפכה לחברה בע"מ. החברה התרחבה לתחום ה[[מזגן|מזגנים]] לפני שנרכשה בשנת [[1965]] על ידי חברת [[ריית'און]]. לאחר שפרסי ספנסר, עובד ריית'און גילה במקרה את אפקט הבישול על ידי גלי מיקרו, רשמה ריית'און פטנט על כך וההצלחה של עקרון הבישול על ידי קרינה אלקטרומגנטית הצליח עד כדי כך שריית'און רכשה את אמנה כדי לייצר סדרת [[תנור מיקרוגל|תנורי מיקרוגל]] וכלי מטבח אחרים, לשימוש ביתי. הדגם הראשון נקרא "Radarange".


ב-[[2002]] נרכשה החברה על ידי חברת [[מאיטאג]] וב-[[2005]] נרכשה מאיטאג על ידי תאגיד [[וירלפול]] שמייצר מוצרי חשמל תחת שמות מותג רבים. תחת שם המותג של אמנה מוצע כיום מגוון רחב של מוצרי חשמל ביתיים.
ב-[[2002]] נרכשה החברה על ידי חברת [[מאיטאג]] וב-[[2005]] נרכשה מאיטאג על ידי תאגיד [[וירלפול]] שמייצר מוצרי חשמל תחת שמות מותג רבים. תחת שם המותג של אמנה מוצע כיום מגוון רחב של מוצרי חשמל ביתיים.

גרסה מ־18:52, 3 בנובמבר 2014

אמנה הוא מותג אמריקני לייצור מכשירי חשמל ביתיים.

היסטוריה

אמנה הוקמה על ידי ג'ורג' פורסטנר כחברה בשם אמנה קירור ב-1934 באמנה שבמדינת איווה, בארצות הברית. החברה עסקה בתחילה בייצור חדרי קירור מסחריים. ב-1947 החלה החברה לייצר מקפיאים ביתיים וב-1949 מקררים ומקפיאים משולבים בתצורת Side-by-Side. ב-1950 נמכרה החברה למייסדה ומשקיעים נוספים והפכה לחברה בע"מ. החברה התרחבה לתחום המזגנים לפני שנרכשה בשנת 1965 על ידי חברת ריית'און. לאחר שפרסי ספנסר, עובד ריית'און גילה במקרה את אפקט הבישול על ידי גלי מיקרו, רשמה ריית'און פטנט על כך וההצלחה של עקרון הבישול על ידי קרינה אלקטרומגנטית הצליח עד כדי כך שריית'און רכשה את אמנה כדי לייצר סדרת תנורי מיקרוגל וכלי מטבח אחרים, לשימוש ביתי. הדגם הראשון נקרא "Radarange".

ב-2002 נרכשה החברה על ידי חברת מאיטאג וב-2005 נרכשה מאיטאג על ידי תאגיד וירלפול שמייצר מוצרי חשמל תחת שמות מותג רבים. תחת שם המותג של אמנה מוצע כיום מגוון רחב של מוצרי חשמל ביתיים.

ערך זה הוא קצרמר בנושא כלכלה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.