אבי ארד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yossimgim (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Yossimgim (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:
ב-4 ביולי 2003 [[אזרחות|התאזרח]] ארד בארצות הברית.
ב-4 ביולי 2003 [[אזרחות|התאזרח]] ארד בארצות הברית.


בשנת 2006 התפטר מתפקידיו הבכירים באולפני [[מארוול]] שייסד, והפך למפיק סרטים עצמאי. במקביל המשיך ערד להפיק סרטים עבור אולפני מארוול, אך כמו כן הפך לבעל חברת הפקות משלו בשם "אבי ארד הפקות" (Avi Arad Productions). מרבית הסרטים שיצר הם עיבודים למשחקי מחשב פופולריים, ביניהם [[מאס אפקט|BioWare]] ,[[Mass Effect]] ו[[מטאל גיר (סדרת משחקים)|מטאל גיר סוליד]]. במהלך 2008 היה ארד מעורב בהפקת הסרט "[[איירון מן (סרט)|איירון מן]]", וב-2010 הפיק את "[[איירון מן 2]]". הוא מפיק שותף גם בסרט "[[ספיידרמן המדהים (סרט)|ספיידרמן המדהים]]" שייצא ב-2012, ובהמשך שלו "[[ספיידרמן המדהים 2 (סרט)|ספיידרמן המדהים 2]]" שייצא ב-2014.
בשנת 2006 התפטר מתפקידיו הבכירים באולפני [[מארוול]] שייסד, והפך למפיק סרטים עצמאי. במקביל המשיך ערד להפיק סרטים עבור אולפני מארוול, אך כמו כן הפך לבעל חברת הפקות משלו בשם "אבי ארד הפקות" (Avi Arad Productions). מרבית הסרטים שיצר הם עיבודים למשחקי מחשב פופולריים, ביניהם [[מאס אפקט|BioWare]] ,[[Mass Effect]] ו[[מטאל גיר (סדרת משחקים)|מטאל גיר סוליד]]. במהלך 2008 היה ארד מעורב בהפקת הסרט "[[איירון מן (סרט)|איירון מן]]", וב-2010 הפיק את "[[איירון מן 2]]". הוא מפיק שותף גם בסרט "[[ספיידרמן המופלא]]" שייצא ב-2012, ובהמשך שלו "[[ספיידרמן המופלא 2]]" שייצא ב-2014.


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־11:14, 22 בנובמבר 2014

אבי ארד בכנס קומי-קון 2013

אבי ארד (נולד ב-1 באוגוסט 1948 ברמת גן) הוא מפיק ישראלי-אמריקני, אשר ייסד את אולפני מרוול ובעבר גם שימש כמנכ"ל ויו"ר החברה. בין סרטי הקומיקס המוכרים שהפיק נמצאים ספיידרמן, איירון מן, אקס מן, הענק הירוק, דרדוויל, בלייד, ארבעת המופלאים.

ביוגרפיה

נעוריו ותחילת דרכו

ארד נולד וגדל ברמת גן. לאחר שירותו הצבאי ופציעה במלחמת ששת הימים, עבר עם משפחתו לארצות הברית ולמד תעשייה וניהול באוניברסיטת הופסטרה (Hofstra University) בלונג איילנד. בשנת 1972 קיבל תואר ראשון במנהל עסקים.

קריירה

בשנת 1974 החל להפיק קומדיות מצבים וסדרות אנימציה אמריקניות לטלוויזיה. בשנת 1990 שימש כמפיק של מספר סדרות אנימציה ובשנת 1992 הפיק את הסדרה אקס-מן עבור ערוץ הטלוויזיה האמריקני פוקס קידס.

בשנת ‭,1996‬ עת עמדה חברת מארוול קומיקס על סף פשיטת רגל, הצליח ארד בשיתוף עם יצחק פרלמוטר, אחד הבעלים של רשת הצעצועים "Toy Biz", להשיג שליטה על החברה ולרכוש עבור רשת הצעצועים "Toy Biz" את הזכות הבלעדית לייצר את הצעצועים של ספיידרמן ושאר גיבורי מארוול. ארד הצליח בהמשך לחלץ את החברה ממצב פשיטת הרגל אליו נקלעה. לאורך השנים השתתף בהפקת סרטי הקולנוע של מארוול קומיקס, בהם סרטי "אקס מן", סרטי "ספיידרמן" וסרטי "הענק הירוק".

ב-4 ביולי 2003 התאזרח ארד בארצות הברית.

בשנת 2006 התפטר מתפקידיו הבכירים באולפני מארוול שייסד, והפך למפיק סרטים עצמאי. במקביל המשיך ערד להפיק סרטים עבור אולפני מארוול, אך כמו כן הפך לבעל חברת הפקות משלו בשם "אבי ארד הפקות" (Avi Arad Productions). מרבית הסרטים שיצר הם עיבודים למשחקי מחשב פופולריים, ביניהם BioWare ,Mass Effect ומטאל גיר סוליד. במהלך 2008 היה ארד מעורב בהפקת הסרט "איירון מן", וב-2010 הפיק את "איירון מן 2". הוא מפיק שותף גם בסרט "ספיידרמן המופלא" שייצא ב-2012, ובהמשך שלו "ספיידרמן המופלא 2" שייצא ב-2014.

קישורים חיצוניים