מנחה (מקצוע) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הוספת קטגוריה ראשית
מ ←‏מנחה שותף: קטגוריה
שורה 16: שורה 16:
[[קטגוריה:מקצועות הבידור]]
[[קטגוריה:מקצועות הבידור]]
[[קטגוריה:תקשורת המונים]]
[[קטגוריה:תקשורת המונים]]
[[קטגוריה:מונחים בטלוויזיה]]

גרסה מ־07:25, 20 בדצמבר 2014

מנחה או מגיש הוא אדם האחראי להנחיית תוכניות ברדיו, בטלוויזיה (חדשות, תחרויות, מגזינים, אירועי ספורט ועוד) או להנחיית אירועים ציבוריים ופרטיים (כגון אירועי הוקרה וטקסי חלוקת פרסים). המנחים נבחרים בדרך כלל בהתאם לאיכויות מסוימות שלהם (דיקציה טובה, כריזמה, ידע). מנחי הטלוויזיה נבחרים גם על סמך המראה החיצוני שלהם.

מנחה טלוויזיה

מנחה טלוויזיה הוא אדם אשר מארח תוכניות טלוויזיה. מנחים רבים יהיו בעלי תפקיד נוסף כגון שחקנים, דוגמנים, זמרים, קומיקאים וכדומה. מנחים אחרים עשויים להתמחות בתחום מסוים (כגון מדע, משפטים, פוליטיקה וכדומה) וישמשו כמגישים בתוכנית העסוקות בתחומי ההתמחות שלהם.

מגיש חדשות הוא המנחה של מהדורת החדשות.

מנחה רדיו

ערך מורחב – שדרן רדיו

מנחה ברדיו נקרא בדרך-כלל שדרן רדיו. המונח זהה למונח מנחה טלוויזיה, למעט העובדה ששדרני הרדיו מנחים תוכניות רדיו במקום תוכניות טלוויזיה. הביטוי "קול רדיופוני", המשמש כתיאור לאדם הניחן בדיקציה טובה ובקול ערב, מתקשר לעובדה שמנחה הרדיו משתמש רק בקולו בעת ההנחייה, ולמאפייניו הפיזיים ולמראהו אין כל משמעות.

מנחה שותף

מנחה שותף הוא אדם נוסף אשר איננו מוכר כמנחה הרשמי של התוכנית, אלא כשותף להנחיית התוכנית, על מנת להוסיף תוכן או על מנת להוסיף משיכה לתוכנית. לעתים המנחה השותף ישמש לצורך מתן פרשנות נוספת, במהלך ראיונות, או כדי למלא את הפער אשר המנחה הרשמי של התוכנית איננו מסוגל למלא.