סטניסלב סקרובצ'בסקי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:
סקרובצ'בסקי קיבל אות כבוד ממשלת [[פולין]], מדליית זהב מאגודת [[גוסטב מהלר|מהלר]]-[[ברוקנר]] ואת פרס פרידהיים לשנת [[1976]] ממרכז [[ג'ון פיצג'רלד קנדי|קנדי]].
סקרובצ'בסקי קיבל אות כבוד ממשלת [[פולין]], מדליית זהב מאגודת [[גוסטב מהלר|מהלר]]-[[ברוקנר]] ואת פרס פרידהיים לשנת [[1976]] ממרכז [[ג'ון פיצג'רלד קנדי|קנדי]].


[[קטגוריה:מנצחים|סקרובצ'בסקי, סטניסלב]]
[[קטגוריה:מנצחים פולנים|סקרובצ'בסקי, סטניסלב]]
[[קטגוריה:מוזיקאים פולנים|סקרובצ'בסקי, סטניסלב]]
[[קטגוריה:מוזיקאים פולנים|סקרובצ'בסקי, סטניסלב]]



גרסה מ־23:56, 10 ביולי 2006

סטניסלב סקרובצ'בסקי Stanisław Skrowaczewski נולד ב-3 באוקטובר 1923 בלבוב, אוקראינה) הוא מנצח, שהתפרסם בעיקר בעבודתו עם תזמורת מינסוטה.

כילד, למד נגינה בכינור ובפסנתר; הוא הצטיין כפסנתרן והופיע לראשונה בנגינת הקונצ'רטו השלישי בדו מז'ור של בטהובן. למרבה הצער, פציעה בידו שמה קץ לקריירה שלו כפסנתרן.

אחרי מלחמת העולם השנייה התמנה סקרובצ'בסקי למנהל המוזיקלי של הפילהרמונית של ורוצלב, אז הפילהרמונית של קטוביץ, של הפילהרמונית של קרקוב ושל התזמורת הלאומית של ורשה. הוא למד קומפוזיציה אצל נדיה בולנז'ה בפאריז. בשנת 1956 זכה בתחרות סנטה צ'צ'יליה למנצחים.

גיאורג סל הזמין את סקרובצ'בסקי לנצח על תזמורת קליבלנד. בשנת 1960 התמנה למנהל מוזיקלי של התזמורת הסימפונית של מיניאפוליס (ששמה שונה לתזמורת מינסוטה בתקופת כהונתו, בשנת 1968. במשרה זו החזיק עד שנת 1979, אז הוכתר למנצח כבוד. בשנת 1981 הזמין אצלו פורום המלחינים האמריקאים את הקונצ'רטו לקלרנית, שסקרובצ'בסקי כתב בשביל הקלרניתן הראשי של תזמורת מינסוטה, ג'ו לונגו. ביצוע הבכורה היה בשנת 1981.

משנת 1984 עד 1991 היה מנצח ראשי של תזמורת האלה. בשנת 1988 היה מלחין הבית בעונת הקיץ של תזמורת פילדלפיה בסאראטוגה. הוא הופיע כמנצח אורח עם תזמורת זו ועם רבות אחרות ברחבי העולם.

הקלטותיו למכלול הסימפוניות של אנטון ברוקנר, עם תזמורת רדיו זאארבריקן, זכו בשבחים רבים.

"פאסאקליה אימג'ינאריה" של סקרובצ'בסקי, שהושלמה בשנת 1995, הייתה מועמדת לפרס פוליצר בשנת 1997. היצירה, בהזמנת האגודה של תזמורת מינסוטה לזכר קן וג'ודי דייטון, הושמעה בביצוע בכורה באולם התזמורת במיניאפוליס בשנת 1996.

הקונצ'רטו הקאמרי נכתב בהזמנת התזמורת הקאמרית של סנט פול לזכר לאופולד זיפה, מנהל המוזיקלי הראשון.

סקרובצ'בסקי קיבל אות כבוד ממשלת פולין, מדליית זהב מאגודת מהלר-ברוקנר ואת פרס פרידהיים לשנת 1976 ממרכז קנדי.