ויקטור מקלגלן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תיקון תבנית שחקנים
שורה 1: שורה 1:
{{שחקן
{{שחקנים
|שם=ויקטור מקלגלן
|שם=ויקטור מקלגלן
|תמונה=[[קובץ: Victor McLaglen in Sea Devils trailer.jpg|200px]]
|תמונה=[[קובץ: Victor McLaglen in Sea Devils trailer.jpg|200px]]

גרסה מ־00:24, 10 בינואר 2015

תבנית:שחקן ויקטור אנדרו דה בייר אוורלי מקלגלןאנגלית: Victor Andrew de Bier Everleigh McLaglen;‏ 10 בדצמבר 1886 - 7 בנובמבר 1959) היה שחקן קולנוע ומתאגרף אנגלי זוכה פרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר לשנת 1935 על תפקידו בסרט "המלשין".

ביוגרפיה

מקלגלן נולד בעיירה רויאל טנברידג' וולס שבמחוז קנט, דרום- מזרח אנגליה לבישופ פרוטסטנטי וגדל בדרום אפריקה לצד שמונת אחיו ואחיותיו. בגיל 14 עזב מקלגלן את ביתו, הצטרף לצבא בריטניה ונלחם במלחמת הבורים אך נאלץ לעזוב את הצבא לאחר שגילו האמיתי התגלה.

לאחר מכן נסע לקנדה שם התפרנס מהאבקאות ומאגרוף, ניצח מספר קרבות ואף התמודד נגד אלוף העולם ג'ק ג'ונסון. בתקופת מלחמת העולם הראשונה חזר מקלגלן לבריטניה כדי לשרת כקפטן ב"ריג'מט נסיכת וויילס המלכותי". בשנת 1918 היה מקלגלן לאלוף האגרוף של הצבא הבריטי.

לאחר שהשתחרר משירותו הצבאי החל מקלגלן את קריירת המשחק שלו בסרטים שקטים.

קריירת משחק

החל את הקריירה שלו בשנות ה-20 של המאה ה-20 בסרט "העץ המטומא", בסרטיו של ג'ון פורד "הבית של הנגמן", "המשמרת השחורה" ובסרטיו של ראול וולש "מהו מחיר התהילה?", "אהבותייה של כרמן".

מקלגלן הגיע לפסגת הקריירה שלו בשנת 1935 לאחר שזכה בפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר על הופעתו בתור ג'יפו נולאן בדרמה של ג'ון פורד "המלשין". הופיע בשנות ה-30 בסרטים נוספים של פורד "הפטרול האבוד" בתור הסמל ו"אנחנו ווילי ווינקי". את אחת מהופעותיו הפופולאריות ביותר עשה מקלגלן בשנת 1939 בסרט ההרפתקאות של גורג' סטיבנס "גונגה דין" בו שיחק בתפקיד החייל הבריטי סמל מק'הסניי, בשנה זו השתתף גם בסרט ההרפתקאות "קפטן פיורי". בשנות ה-40 המשיך מקלגלן לעבוד עם ג'ון פורד במערבונים המצליחים שלו "פורט אפאש" בתפקיד סמל פאטוס מקלוהיי ו"היא ענדה סרט צהוב" בתפקיד סמל קווינקנון. בנוסף התפרסם באותו עשור בזכות תפקידו כפיראט הוק בקומדיה "הנסיכה והפיראט".

ב-1950 השתתף בחלק האחרון ב"טרילוגיית חיל הפרשים" "ריו גרנאדה". בשנת 1952 הועמד מקלגלן בפעם השנייה לפרס האוסקר, הפעם בקטגוריית המשנה על תפקידו בתור בעל האדמה חם המזג סקווייר "רד" דנהר בדרמה הקומית "האיש השקט" לצידו של ג'ון ויין. התפרסם בפעם האחרונה בתפקיד קטן בסרט "מסביב לעולם בשמונים יום" בשנת 1956.

חיים אישיים

היה נשוי שלוש פעמים במהלך חייו.

נישואיו הראשונים היו לאניד למונט, לזוג נולדה בת שליה ובן השחקן והבמאי אנדרו מקלגלן. למוט מתה בשנת 1942 כתוצאה מתאונת רכיבה על סוס. נישואיו השניים היו לסוזן ברוגמן ונמשכו חמש שנים עד לגירושים.

אשתו השלישית הייתה מרגרט פמפהארי, לה היה נשוי עד למותו בשנת 1959 בגיל 72 מהתקף לב. מקלגלן נקבר ב"פארק הזיכרון פורסט לאן" שבגלנדייל שבקליפורניה.

פילמוגרפיה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויקטור מקלגלן בוויקישיתוף