אהבה זה כל הסיפור – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: \1ניסיו\2\3
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 84: שורה 84:
* {{imdb title|id=0314331|title=אהבה זה כל הסיפור}}
* {{imdb title|id=0314331|title=אהבה זה כל הסיפור}}
* [http://www.loveactually.com/ אתר הסרט הרשמי]
* [http://www.loveactually.com/ אתר הסרט הרשמי]
* גלי אפק, [http://www.eonline.co.il/content.asp?id=7600&sid=11 כוכבי הסרט "אהבה זה כל הסיפור" מדברים], eonline {{כ}}, 20.11.03
* גלי אפק, [http://www.eonline.co.il/content.asp?id=7600&sid=11 כוכבי הסרט "אהבה זה כל הסיפור" מדברים], eonline{{כ}}, 20 בנובמבר 2003


[[קטגוריה:סרטי 2003]]
[[קטגוריה:סרטי 2003]]

גרסה מ־20:21, 23 בינואר 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ שם מקורי, במאי, תסריטאי, מפיק, קישור, שם הסרט ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אהבה זה כל הסיפור
Love Actually
בימוי ריצ'רד קרטיס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ליזה צ'סין, דברה הייוורד, דאנקן קנוורתי, אריק פלנר, טים ביבן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ריצ'רד קרטיס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ניק מור עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אלן ריקמן, אמה תומפסון
ביל ניי , קולין פירת'
מוזיקה קרייג ארמסטרונג עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מייקל קולטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Working Title Films, סרטי יוניברסל, DNA Films, StudioCanal עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה UIP Duna עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 בנובמבר 2003
משך הקרנה 135 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, סרט חג המולד, קומדיה טראגית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו loveactually
www.loveactually.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהבה זה כל הסיפוראנגלית: Love Actually) הוא סרט בריטי מסוגת הקומדיה הרומנטית משנת 2003 שנכתב ובוים על ידי ריצ'רד קרטיס. התסריט מתעמק בהבטים השונים של האהבה דרך הסיפורים של קבוצה רחבה של אינדיבידואלים, שרבים מהם נקשרים ככל שהסיפור מתפתח. עלילת הסרט מתחילה חמשה שבועות לפני חג המולד ובסופו אפילוג שמתקיים חודש לאחר מכן.

עלילה ודמויות

הסרט נפתח בקריינות של דייוויד, המספר כי תמיד כשהוא שוקע בעצבות עקב מצבו העגום של העולם, הוא חושב על קבלת פני הנוחתים בטרמינל של נמל התעופה לונדון הית'רו ועל האהבה הטהורה והפשוטה שחברים ומשפחה חשים כאשר הם מקבלים את פני אהוביהם. בהמשך מציג הסרט את סיפורי האהבה של מספר דמויות וסצנת הסיום מתרחשת בנמל התעופה לצלילי השיר "רק אלוהים יודע" של הביץ' בויז. הסצנה מסתיימת במונטג' של אנשים אנונימיים בנמל התעופה המקבלים את פני אהוביהם. תמונותיהם הולכות וקטנות וממלאות את המסך עד שמתקבל לב גדול.

בילי מאק וג'ו

עם עזרתו של האמרגן שלו ג'ו (גרגור פישר), אגדת הרוקנרול בילי מאק המזדקן (ביל ניי) מקליט וריאצית חג מולד לשיר הקלאסי "אהבה תמיד מסביב" (Love Is All Around) למרות ההודאה הכנה שלו שזה "תקליט רקוב", הזמר מקדם את השיר בתקווה שהוא יהפוך לשיר במקום הראשון במצעדי חג המולד.

בזמן מסע הפרסום שלו, בילי מבטיח להופיע עירום אם השיר שלו יגיע למקום הראשון, והוא מקיים את ההבטחה כאשר זה קורה. לאחר שהוא חוגג את ניצחונו אצל אלטון ג'ון, בילי באופן מפתיע מגיע לדירתו של ג'ו ומסביר שחג המולד הוא זמן להיות עם האנשים שאתה אוהב, ושהוא כרגע שם לב שג'ו הוא האדם שהוא אוהב. הוא מזכיר לג'ו שהיו להם חיים נפלאים בזמן הטיולים סביב העולם יחד במשך השנים והוא מציע ששניהם יחגגו יחד את חג המולד, ישתכרו ויצפו בפורנו. הסיפור של בילי וג'ו הוא היחיד שמציג אהבה אפלטונית ושתי הדמויות האלה לא קשורות לשאר הדמויות בסרט אף שמראים כמה משאר הדמויות צופות בטלוויזיה בזמן שבילי מאק מופיע. בסוף הסרט בילי מאק מגיע לשדה התעופה עם אישה גבוהה ויפהפייה. הוא מתייחס אליה כאחת משתי (ויכול להיות שיותר) החברות שלו. ג'ו פוגש אותו בשדה התעופה.

ג'ולייט פיטר ומארק

ג'ולייט (קירה נייטלי) ופיטר (צ'יווטל אגיופור) מתחתנים בטקס יפהפה שמצולם על ידי מארק (אנדרו לינקולן), החבר הטוב ביותר של פיטר והשושבין שלו. כשהצילומים המקצועיים של החתונה מתבררים כנוראיים, ג'ולייט מופיעה בדירה של מארק בתקווה לקבל את צילומיו, למרות העובדה שתמיד הוא היה קר ולא חברותי כלפיה. מתברר שהווידאו מכיל רק קלואז-אפים שלה, והיא מבינה שהוא מאוהב בה. מארק נבהל ומסביר לה שהקור שלו כלפיה הוא שימור עצמי. בערב חג המולד מארק מופיע בדלת ביתם של ג'ולייט ופיטר, מעמיד פנים שהוא זמר ועם תקליט ושלטים הוא מסביר לה שבשבילו היא מושלמת. כאשר הוא עוזב ג'ולייט רצה אחריו לתת לו נשיקה וחיבוק מבין לפני שהיא חוזרת לפיטר. מארק אומר לעצמו "די, די עכשיו", אולי כדי להסביר לעצמו שהוא צריך להמשיך בחייו עכשיו.

ג'יימי ואורליה

הסופר ג'יימי (קולין פירת') מופיע בהתחלה בהכנות להשתתף בחתונתם של פיטר וג'ולייט. חברתו (סיינה גילורי) מפספסת את הטקס לכאורה בעקבות מחלה, אך כאשר ג'יימי חוזר לביתו באופן לא צפוי לפני קבלת הפנים, הוא מגלה אותה מעורבת ביחסים מיניים עם אחיו. שבור לב, ג'יימי פורש לבדידות הקוטג' שלו בצרפת על מנת לשקוע בכתיבתו.

שם הוא פוגש את מנהלת משק הבית הפורטוגזית אורליה (לוסיה מוניז), אשר לא מדברת אנגלית. למרות מחסום השפה הם מצליחים לתקשר אחד עם השנייה עם כתוביות אשר מסבירות שלעתים הם מסכימים אחד עם השנייה ולעתים לא. ג'יימי חוזר לאנגליה, שם הוא משתתף בקורס ללימוד פורטוגזית. בערב חג המולד הוא מחליט לנטוש את משפחתו על מנת לטוס למרסיי. במסעדה הפורטוגזית בה עובדת אורליה בתור מלצרית, הוא מציע לה נישואין בפורטוגזית והיא מסכימה באנגלית שגם היא למדה לאחרונה. הסרט מסתיים עם ג'יימי ואורליה, כעת מאורסים, שבים מפורטוגל. פוגשים אותם פיטר, ג'ולייט ומארק. אורליה מתלוצצת שאם ג'יימי היה אומר לה שחבריו כל כך נאים, היא אולי הייתה בוחרת אנגלי אחר. ג'יימי מתבדח ואומר שהיא לא מדברת אנגלית כל כך טוב והיא לא יודעת מה היא אומרת.

הארי, קארן ומיה

הארי (אלן ריקמן) הוא מנהל של סוכנות עיצוב. למיה (אייקה מאקטאסץ'), מזכירתו החדשה, יש כוונות כלפיו. משבר אמצע החיים המתפתח אצלו, מרשה לו זמנית לקבל את תשומת לבה, ולחג המולד הוא קונה לה שרשרת יקרה ממוכר התכשיטים רופוס (רואן אטקינסון). בינתיים אשתו של הארי, קארן (אמה תומפסון), עסוקה בלהתמודד עם ילדיהם, דייזי וברנרד אשר מופיעים במחזה בית ספר ועם אחיה דיוויד וחברה דניאל שרק איבד את אשתו בגלל מחלת הסרטן. קארן מגלה את השרשרת בכיס המעיל של הארי ומניחה שזאת מתנה בשבילה, אך הארי נותן לה דיסק של ג'וני מיטשל לחג המולד במקום. היא מיד מסיקה שהארי מנהל רומן, ובוכה בחדרה לפני שהיא מגיעה למחזה של ילדיה עם בעלה. לאחר המחזה קארן מתעמתת עם הארי והוא מודה שהוא התנהג בטיפשות. אשר למיה, מראים אותה מחייכת כאשר היא מודדת את השרשרת מול המראה. הארי חוזר הביתה מטיול בחו"ל וקארן והילדים נמצאים בשדה התעופה על מנת לקבל את פניו. הארי שמח לפגוש בילדיו שוב, הברכות שלו עם קארן יותר מאופקות אך מציעות שעל אף שהשניים לא בתנאים יציבים הם מוכנים לתת לנישואין שלהם עוד הזדמנות.

דיוויד ונטלי

אחיה של קארן, דיוויד (יו גרנט), הוא צעיר, נאה ורווק שנבחר לאחרונה לראש ממשלת בריטניה. נטלי (מרטין מק'קוטצ'ון) היא חברה חדשה בצוות משק הבית ברחוב דאונינג 10 ובאופן קבוע מביאה לו תה וביסקוויטים. נראה כי יש קליק ביניהם, אבל חוץ מפילירטוטים מתונים אף אחד מהם לא עושה את הצעד הראשון. כאשר נשיא ארצות הברית (בילי בוב תורנטון) מבקר, הגישה השמרנית שלו והסירוב המוחלט שלו להרגיע שום מדיניות משאירים את היועצים הבריטים מתוסכלים. רק לאחר שדיוויד נכנס ומוצא את הנשיא מנסה לפתות את נטלי הוא נוקט עמדה למען הממלכה המאוחדת בכנס תקשורתי בטלוויזיה ואומר שבריטניה היא ארץ דגולה בגלל דברים כמו: הארי פוטר ורגלו הימנית של דיוויד בקהאם ומביך את הנשיא כאשר הוא אומר ש"חבר שמאיים עלינו הוא לא חבר יותר". דיוויד מודאג שחיבתו לנטלי משפיעה על השיפוט הפוליטי שלו, הוא מבקש שהיא תשלח למקום אחר. מאוחר יותר, כאשר הוא מסתכל על כרטיסי ברכה לחד המולד, דיוויד נתקל בברכה שאומרת:"אני בעצם שלך. באהבה, נטלי שלך". מעודד בגלל הברכה הוא מחליט למצוא אותה. לאחר דפיקות רבות בדלתות של אנשים, כולל דלת ביתה של מיה, דיוויד לבסוף מוצא את נטלי בבית משפחתה. בתקווה להיות לבדו קצת עם נטלי הוא מציע לקחת את כולם למחזה של בית ספר שאחייניתו ואחיינו מופיעים בו. השניים צופים בהצגה מאחורי הקלעים, ומערכת היחסים שלהם מוצגת לקהל כאשר וילון בבמה מורם בסוף הגדול ודיוויד ונטלי נתפסים כאשר הם חולקים נשיקה נלהבת. כאשר דיוויד יוצא מהשער בשדה התעופה בסוף הסרט, נטלי- בחוסר אחריות כאשר הפפרצי סביבם- רצה ישר דרך הפמליה לזרועותיו ומדביקה לו נשיקה גדולה.

דניאל וקרול, סם וג'ואנה

דניאל (ליאם ניסן) איבד לאחרונה את אשתו ג'ואנה למחלה ממושכת, אשר משאירה אותו ואת בנו החורג סם לבד. דניאל מוכרח להתמודד עם האחריות הפתאומית שלו ועם סוף חיי האהבה שלו, (הוא טוען שזה נגמר מזמן אלא אם כן קלאודיה שיפר תופיע בפתח ביתו). סם גם אומלל מסיבה כלשהי שלבסוף מתבררת כאהבה לילדה מבית ספרו, ששמה גם ג'ואנה. הוא מניח שהיא בכלל לא מודעת לקיומו. לאחר שראה את הווידאו החדש של בילי מאק בחלון ראווה של חנות, יש לו תוכנית שיוצאת מנקודת הנחה ש"בנות אוהבת מוזיקאים... אבל למוזרים ביותר יש חברות". עם עידודו של דניאל, סם מלמד את עצמו תיפוף ולבסוף הוא מופיע כמתופף בהופעתה של ג'ואנה כאשר היא שרה "כל מה שאני רוצה לחג המולד זה אותך" באותו מחזה בית הספר הנזכר לעיל. לרוע המזל התיפוף של סם לא מצליח לגרום לכוונותיו להיות ברורות, והוא ודניאל מנסים לתפוס את ג'ואנה ומשפחתה בשדה התעופה כאשר הם מתכוננים לטוס לארצות הברית למשך החגים. בינתיים, ממש לפני שדניאל וסם עוזבים את בית הספר, דניאל נתקל בהורה אחר, קרול (מגולמת על ידי קלאודיה שיפר) ויש ביניהם קליק. ברגע שדניאל וסם מגיעים לשדה התעופה, המשגיח מסרב לתת לסם להיכנס אך דעתו מוסחת בגלל נוסע אחר, רופוס מוכר התכשיטים, וסם מצליח להיכנס ולברוח מהשומרים. דעת הצוות מוסחת בגלל ההופעה של בילי מאק בעירום על מסך הטלוויזיה וסאם מצליח להגיע לג'ואנה ולהתוודות על אהבתו ממש לפני שהיא עולה למטוס. הוא מוחזר על ידי השומרים לאביו החורג, אך ג'ואנה רצה חזרה על מנת לתת לו נשיקה בלחי. בניצחון הוא קופץ לזרועותיו של דניאל. בסוף הסרט, דניאל וקרול נמצאים בשדה התעופה, יד ביד, עם בנה של קרול וסאם שמחכה לשובה של ג'ואנה מארצות הברית. כאשר ג'ואנה עוברת דרך השער סאם אומר "שלום" ומדכא את הדחף לחבק אותה. דניאל אומר שהוא היה צריך לנשק אותה וקרול מרגיעה אותו ואומרת שככה זה בסדר.

שרה וקארל

שרה (לורה ליני), לראשונה מופיעה בחתונתם של פיטר וג'ולייט, יושבת לצד חברה ג'ימי. אנו לומדים שהיא עובדת בסוכנות העיצוב של הארי ומאוהבת במשך שנים בבמאי העיצוב קארל (רודריגו סאנטורו), אובססיה לא כל כך סודית אשר מוכרת להארי והוא מפציר בה להתוודות על רגשותיה כיוון שזה חג המולד וקארל יודע בכל מקרה. לרוע המזל לכל המודאגים לשרה יש אח חולה נפש ומאושפז אשר מתקשר לסלולרי שלה בלי הרף. שרה מרגישה אחראית לאחיה ותמיד שמה את חייה בעדיפות שנייה על מנת לתמוך בו. ההזדמנות של שרה לתנות אהבים עם קארל לאחר מסיבת חג המולד של החברה שלה, (מאורחת בגלריית אומנות שמנוהלת על ידי מארק), מפוספסת לאחר שאחיה שוב מתקשר אליה ברגע הכי לא מתאים. בערב חג המולד היא מאחלת לקארל חג מולד שמח כאשר הוא עוזב את המשרד, והוא רוצה לומר משהו, אך הוא עוזב והיא פורצת בדמעות לפני שהיא מתקשרת לאחיה.

קולין, טוני ובנות ויסקונסין

לאחר מספר פליטות פה מטופשות וניסיונות לחזר אחר נשים אנגליות, כולל מיה ובעלת הקייטרינג בחתונתם של פיטר וג'ולייט, קולין פריסל (כריס מארשל) מודיע לחברו טוני שהוא מתכוון לנסוע לאמריקה למצוא שם אהבה מפני שלהערכתו ארצות הברית מלאה בבחורות יפיפיות שיפלו לרגליו בגלל המבטא הבריטי החמוד שלו (הוא טוען שהן יחשבו שהוא הנסיך וויליאם בלי המשפחה המוזרה). המקום הראשון שהוא הולך אליו לאחר שהוא נוחת במילווקי, ויסקונסין הוא בר אמריקאי ממוצע שבו הוא פוגש שלוש נשים מושכות שלאחר שהתאהבו במבטא הבריטי שלו מזמינות אותו להתארח בביתן, בעיקר במיטתן, איתן ועם השותפה הנוספת שלהן הארייט "הבחורה הכי סקסית". הן מזהירות אותו שמכיוון שהן עניות הן לא יכולות אפילו להרשות לעצמן פיג'מות אז הן יהיו ערומות. בסוף קולין חוזר הרבה יותר רגוע ועדין לאנגליה עם הארייט, בת וינסקונסין הרביעית ואחותה קרלה שבאה בטיסה על מנת לפגוש את טוני.

ג'ון וג'ודי

סיפור שהוסר לחלוטין בגרסה המצונזרת של הדי וי די של הסרט: ג'ון (מרטין פרימן) וג'ודי (ג'ואנה פייג'), שעד לנקודה זו לא היו מוכרים אחד לשני, עובדים כניצבים לסצנות סקס בסרט פורנו. החבר של קולין, טוני, הוא חלק מהצוות של הסרט ונותן להם הוראות בקשר לחלקים שהם צריכים להסתיר. למרות המעשים המיניים הבוטים והעירום שנראה לעתים קרובות, הם מאוד טבעיים אחד עם השנייה ומדברים על פוליטיקה, תנועה בכביש ועבודות קודמות כאילו הכירו שנים קודם לכן. ג'ון אפילו אומר לג'ודי ש"זה נחמד שיש מישהו שאפשר רק לשוחח איתו". השניים בזהירות מחפשים מערכת יחסים אחד עם השנייה וצופים במחזה בית הספר ביחד עם אחיו של ג'ון. בסוף בשדה התעופה, טוני, בזמן שהוא מחכה לקולין, נתקל בג'ון וג'ודי שרק חזרו מטיול יחד. ג'ודי מראה בשמחה טבעת אירוסין על אצבעה.

שחקנים ראשיים

קישורים חיצוניים