The Sims – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
גילגמש (שיחה | תרומות)
מ שוחזר מעריכה של 89.1.193.225 (שיחה) לעריכה האחרונה של 80.230.173.6
שורה 40: שורה 40:
עוד חידוש משמעותי היה פתירת הבעיות הטכניות שעליהם התלוננו מעריצי ה"סימס"; במשחק העוקב יכול השחקן ליצור תינוקות, ילדים, [[גיל ההתבגרות|נערים]], מבוגרים וכן זקנים, שלעומת המשחק הקודם, כן גודלים תוך משך זמן מסוים. כמו כן זמן המשחק מחולק ל[[יממה|ימים]] ול[[חודש|חודשים]] מתוכננים (וכך ה"סימסים" אינם לומדים או עובדים בימי [[שבת]] ו[[יום ראשון|ראשון]]). עוד בעיה שנפתרה במשחק- ה"סימסים" כעת יכולים למות, טבעית.
עוד חידוש משמעותי היה פתירת הבעיות הטכניות שעליהם התלוננו מעריצי ה"סימס"; במשחק העוקב יכול השחקן ליצור תינוקות, ילדים, [[גיל ההתבגרות|נערים]], מבוגרים וכן זקנים, שלעומת המשחק הקודם, כן גודלים תוך משך זמן מסוים. כמו כן זמן המשחק מחולק ל[[יממה|ימים]] ול[[חודש|חודשים]] מתוכננים (וכך ה"סימסים" אינם לומדים או עובדים בימי [[שבת]] ו[[יום ראשון|ראשון]]). עוד בעיה שנפתרה במשחק- ה"סימסים" כעת יכולים למות, טבעית.


חידוש מעניין הובא דרך "מד השאיפה", המגדיר את מצב הדמות ביחס לשאיפותיה. במצבים מסוימים מקבל השחקן פרס על הגשמת שאיפות מסוימות, אותן בוחר השחקן ביצירת הדמות: [[אהבה]], פופולריות, משפחה, עושר וידע . עוד כלי נוסף למשחק- בו השחקן יכול להתבונן ברצונות המשתנים של הדמויות, הנבחרים לפי אופיה, יחסיה עם דמויות אחרות ועיסוקיה, וכן ב[[פחד|פחדיה]] הגדולים. בהתאם, בהגשמת רצון מד השאיפה מתמלא, ולהיפך.
חידוש מעניין הובא דרך "מד השאיפה", המגדיר את מצב הדמות ביחס לשאיפותיה. במצבים מסוימים מקבל השחקן פרס על הגשמת שאיפות מסוימות, אותן בוחר השחקן ביצירת הדמות: [[אהבה]], פופולריות, משפחה, עושר וידע. עוד כלי נוסף למשחק- בו השחקן יכול להתבונן ברצונות המשתנים של הדמויות, הנבחרים לפי אופיה, יחסיה עם דמויות אחרות ועיסוקיה, וכן ב[[פחד|פחדיה]] הגדולים. בהתאם, בהגשמת רצון מד השאיפה מתמלא, ולהיפך.


ל"סימס 2" יש עוד הרבה חידושים מפתיעים- השחקן יכול לבנות [[שכונה|שכונות]] באופן חופשי וללא הגבלות, הדמויות יכולות לקיים [[יחסי מין]] בצורות ובמצבים שונים, וכן לדמויות מלתחות בגדים שונות.
ל"סימס 2" יש עוד הרבה חידושים מפתיעים- השחקן יכול לבנות [[שכונה|שכונות]] באופן חופשי וללא הגבלות, הדמויות יכולות לקיים [[יחסי מין]] בצורות ובמצבים שונים, וכן לדמויות מלתחות בגדים שונות.
שורה 68: שורה 68:
=== חבילות הרחבה ל"סימס 2" ===
=== חבילות הרחבה ל"סימס 2" ===


* "[[הסימס 2: אוניברסיטה]]" The Sims 2: University [[2005]]- תוספת אפשרויות הקשורות [[אוניברסיטה|לאוניברסיטה]].
* "הסימס: אוניברסיטה" The Sims: University [[2005]]- תוספת אפשרויות הקשורות [[אוניברסיטה|לאוניברסיטה]].
* "הסימס 2: חיי לילה" The Sims 2: Nightlife [[2005]]- תוספת אפשרויות הקשורות לבילויי עיר.
* "הסימס: חיי לילה" The Sims: Nightlife [[2005]]- תוספת אפשרויות הקשורות לבילויי עיר.
* "הסימס 2: עושים עסקים" The sims 2: Open For Business [[2006]] - תוספת אפשרויות הקשורות להקמת עסק פרטי וניהולו.<br />
* "הסימס: עושים עסקים" The sims: Open For Business [[2006]] - תוספת אפשרויות הקשורות להקמת עסק פרטי וניהולו.<br />
* "הסימס 2: חיות מחמד" מתוכנן לצאת ב[[אוקטובר]] [[2006]] [The sims 2: Pets] - תוספת אפשרויות הקשורות ל[[חיות מחמד]].
* "הסימס: חיות מחמד" מתוכנן לצאת באוקטובר 2006 The sims: Pets] - תוספת אפשרויות הקשורות לחיות מחמד.


=== מיני חבילות הרחבה ל"סימס 2" ===
=== מיני חבילות הרחבה ל"סימס 2" ===
* "הסימס 2: חגים" (The Sims 2: Holiday Party Pack) - תוספת חפצים ובגדים הקשורים לחגים כגון:חג ההודיה, חג המולד וחנוכה.
* "הסימס: חגים" (תרגום חופשי, The Sims: Holiday Party Pack) - תוספת חפצים ובגדים הקשורים לחגים (לא יצא בארץ)
* "הסימס 2: כיף משפחתי" (The Sims 2: Family Fun Stuff) - תוספת חפצים ובגדים למשחק שקשורים למשפחה וילדים.
* "הסימס: כיף משפחתי" (The Sims: Family Fun Stuff) - תוספת חפצים ובגדים למשחק
* "הסימס 2: חיי הזוהר" מתוכנן לצאת ב[[29 באוגוסט]], [[2006]] (The Sims 2: Glamour Life Stuff) - תוספת חפצים לעשירים שקשורים לעושר.


=== משחקי פלייסטיישן ו[[PSP]] ===
=== משחקי פלייסטיישן ו[[PSP]] ===

גרסה מ־13:19, 13 ביולי 2006

קובץ:Ea-the-sims-pc.jpg
עטיפת קופסת המשחק

הסימס ("The Sims") הוא משחק מחשב (גם גרסת פלייסטיישן יצאה למשחק) מסוג סימולציה ואסטרטגיה, פרי פיתוחם של ויל רייט וחברת "Maxis", בו על השחקן לנהל את חייהן של דמויות וירטואליות-דמויות "סימס"- שעל שמן נקרא המשחק. הופץ לראשונה בינואר 2000 וזכה להצלחה עצומה. המשחק נחשב למשחק המחשב והווידאו המצליח והנמכר ביותר עד היום.

בדומה למשחקים קודמים של חברת "Maxis", משחק "הסימס" נוטה לחדשנות ונחשב בעיני רבים לאחד המוצלחים ביותר בתחום משחקי המחשב, וזאת למרות משחקים קודמים לו הבנויים על אותו רעיון כללי. בניגוד למשחקים קודמים של החברה, שנטו להיות בעלי מטרה ויעד מוגדרים, המשחק מתמקד בחייהם של דמויות המשחק, "הסימס", ומאפשר לשחקן שליטה מוחלטת בכל תחומי חייהן; משחק הסימס מעודד את השחקן לקבוע את המטרות והיעדים אליהם ישאפו הדמויות, שיצר בעצמו, להגיע. האמצעי ההכרחי לכך הוא ארגון זמנן של הדמויות, קביעת סדר יומן והחלטה על הפעולות שעליהן לעשות כדי להגשים שאיפותיהן.

בשנת 2002 הפך "הסימס" למשחק הנמכר ביותר בהיסטוריה ושיעור מכירותיו עקף משחקים מצליחים אחרים. המשחק משך נשים וגברים כאחד, דבר לא שגרתי בשוק משחקי המחשב, שנחשב לנשלט ברובו על ידי נערים. בעקבות ההצלחה העצומה של המשחק, הופצו לו שבע חבילות הרחבה.

מבנה המשחק

קובץ:TheSimsPic2.JPG
צילום מסך מהמשחק

על השחקן בתחילה ליצור דמויות באופציה מיוחדת במשחק או להשתמש בדמויות המגיעות מוכנות עם המשחק. השחקן יכול ליצור דמויות משלושה דורות: זקנים, מבוגרים וילדים. השחקן יכול לבחור ליצור דמות בודדת או משפחה שלמה בעזרת "עץ משפחה". השחקן יכול לבחור אילו תכונות יאפיינו את הדמויות שלו.

לאחר שיצר את הדמויות, על השחקן לבנות להם בתים או להשתמש בבתים קיימים. למרות השאיפה התמידית ליצור בית עשיר ויוקרתי, על השחקן מגבלה כספית של 20,000 סימולינס. כדי להגדיל את הסכום על השחקן למצוא עבודה לדמויות. במשך הזמן נתגלו קודים ("צ'יטים") מיוחדים לקבלת כסף נוסף ללא מאמץ. הכסף משמש לבנייה נוספת בבית, לריהוט, קניית חפצים ותחזוקה שוטפת של אורחות חיי הדמויות השונות.

בתחילה עוצב המשחק כך שהדמויות השונות יתעניינו אך ורק בבתיהן ונוצר הצורך לעצב באופן תכוף את הבית, לקנות לדמויות רהיטים רבים ולשים דגש על חומריות. במהלך הפיתוח, הוחלט שהדמויות הן אלמנט יותר מעניין, וכך המשחק הגיע למתכונתו הסופית שבה ישנה חשיבות רבה לצרכים החברתיים והאישיים של הדמויות. כך יצא שלמרות השליטה המוחלטת של השחקן, במהלך המשחק מתקיים דיאלוג בינו לבין הדמויות ובו הן יכולות לגלות רצון חופשי שבמסגרתו יכולה דמות מסוימת להתעלם מהוראותיו של השחקן או לשנותן בהתאם לצרכיה.

בשלב זה, מתחילים רשמית חיי הדמויות- הן יוצאות לעבודה או לבית הספר, עושות את מטלותיהן לשם קידום והצטיינות (לרוב בעזרת פעולות שונות המפתחות את כישוריהן), מבלות את זמנן יחד בפעילויות רבות ושונות ועוסקות בתחומי העניין האישיים לכל דמות. המשחק בנוי כך שהשחקן נדרש להחליט כיצד לנצל את זמנן הפנוי של הדמויות כדי שיוכלו לפתח כישורים שונים כגון שיפור תהליכי חשיבה ויצירתיות על-ידי הוספת הפעילויות לסדר יומן. השחקן צופה באיזה שלב נמצאת הדמות ברכישת יכולת מסוימת ופועל להגברתו באמצעים שונים המתאפשרים לו במהלך המשחק.

השליטה בדמויות מבוססת לחלוטין על העברת הנחיות השחקן לדמויותיו כך שיוכלו להשתמש בחפצים שונים ולבצע בהם פעולות שונות, חפצים לדוגמה הם הטלוויזיה, הרדיו, כלי הבישול השונים, הספרייה ומשחקי הדמויות.

לדמויות צרכים עיקריים: מזון, שינה ועשיית צרכים. על השחקן לספק לדמויות מענה לצרכים הללו ולצרכים נוספים המתעוררים במהלך המשחק. במידה והשחקן לא יבצע מטלות אלו, הדמויות עלולות למות.

כמו כן על השחקן לדאוג גם למצבן הפיננסי של הדמויות: למצוא להן עבודה ולדאוג שישלמו חשבונותיהן. בנוסף, על השחקן לספק את צרכיהן החברתיים של הדמויות על ידי אירועים חברתיים ופיתוח כישורים חברתיים באמצעים שונים. הדמויות מגיבות לאירועים חיצוניים בעצמן באמצעות מנגנון הרצון החופשי שיש להן.

ביקורות

הסימס כתופעה אוניברסלית, על בול צרפתי

על קהל המעריצים הגדול של המשחק ניתן ללמוד באמצעות כמות אתרי האינטרנט, הפורומים האלקטרוניים והקהילות הרבות, שבין היתר אף יצרו מוצרים שונים למשחק, אותם השחקן יכול להוריד למשחקו. הביקוש הגדול במוצרים אף גרם לכך שאתרים שונים מציעים פריטים תמורת תשלום.

בעקבות הצלחתו האדירה של המשחק, רבו גם הביקורות נגדו; חלקן נסובו סביב הערכים שהמשחק מקנה, בעיקר מפני שהדרך המהירה ביותר לגרום לדמויות להיות מאושרות היא לקנות להן חפצים יקרים בעלי מחיר גבוה. ביקורות נוספות נסובו סביב ההתמקדות לכאורה של חברת "Maxis" בפיתוח חבילות הרחבה רבות אשר דורשות שימוש במשחק המקורי במקום להתמקד במשחק המשך מלא. ישנן ביקורות על שיטת המשחק שבה אין ניצחון ואף על היות המשחק ממכר. אחרים ביקרו את המשחק מכיוון שלדעתם הוא "נשי מדי", מכיוון שאין בו אלימות רבה, דם ומפלצות שיש לרצוח.

כמו כן, ישנן מספר מגבלות למשחק: הידועה שבהן היא שתינוקות הופכים לילדים אך ילדים לא הופכים למבוגרים וכן המבוגרים לעולם לא יזדקנו. הדמויות אינן מתות מזיקנה אלא רק כתוצאה ישירה של הרעבה, חוסר שינה או אי-עשיית צרכים. במשחק לא קיימים סופי שבוע, חגים וחופשות. נעשו מספר נסיונות לתכנת תוספים למשחק, ללא תמיכת חברת "Maxis", כדי להתגבר על מגבלות אלה אך הנסיונות נחלו כישלון. באופן הדרגתי חברת Maxis ענתה על הצרכים הללו ביצירת חבילות הרחבה שאיפשרו התבגרות ומוות טבעי של הדמויות וכן ימי שבתון וחופשים.

"הסימס" 2

בספטמבר 2004 השיקה חברת "Maxis", שוב עם יוצר המשחק הראשון, וויל רייט, ובעזרת צוות אדיר, את "הסימס 2" ("The Sims 2"). משחק זה זכה גם הוא להצלחה עולמית חסרת תקדים, בעיקר בגלל השיפורים המשמעותיים והחידושים המדהימים שהציע- שרובו מסתכם בטכנולוגיה, באנימציה ובעיצוב המתקדם באווירת 3D- תלת ממדיות, בה השחקן יכול, בעזרת אופציות מתוחכמות, להסתכל מזוויות חדשות ומעניינות על המתרחש בבית שיצר.

עוד חידוש משמעותי היה פתירת הבעיות הטכניות שעליהם התלוננו מעריצי ה"סימס"; במשחק העוקב יכול השחקן ליצור תינוקות, ילדים, נערים, מבוגרים וכן זקנים, שלעומת המשחק הקודם, כן גודלים תוך משך זמן מסוים. כמו כן זמן המשחק מחולק לימים ולחודשים מתוכננים (וכך ה"סימסים" אינם לומדים או עובדים בימי שבת וראשון). עוד בעיה שנפתרה במשחק- ה"סימסים" כעת יכולים למות, טבעית.

חידוש מעניין הובא דרך "מד השאיפה", המגדיר את מצב הדמות ביחס לשאיפותיה. במצבים מסוימים מקבל השחקן פרס על הגשמת שאיפות מסוימות, אותן בוחר השחקן ביצירת הדמות: אהבה, פופולריות, משפחה, עושר וידע. עוד כלי נוסף למשחק- בו השחקן יכול להתבונן ברצונות המשתנים של הדמויות, הנבחרים לפי אופיה, יחסיה עם דמויות אחרות ועיסוקיה, וכן בפחדיה הגדולים. בהתאם, בהגשמת רצון מד השאיפה מתמלא, ולהיפך.

ל"סימס 2" יש עוד הרבה חידושים מפתיעים- השחקן יכול לבנות שכונות באופן חופשי וללא הגבלות, הדמויות יכולות לקיים יחסי מין בצורות ובמצבים שונים, וכן לדמויות מלתחות בגדים שונות.

עד כה יצאו 3 חבילות הרחבה ל"סימס 2"

חבילות הרחבה ומשחקים נוספים בסדרה

  • "הסימס: החיים הטובים" ("The Sims: Livin' Large")- תוספת פריטים, שכונות ואפשרויות. 2001
  • "הסימס: מסיבת השנה" ("The Sims: House Party")- תוספת אפשרויות הקשורות למסיבות. 2001
  • "הסימס: יוצאים קבוע" ("The Sims: Hot Date")- תוספת אפשרויות הקשורות לבילויים בעיר. 2002
  • "הסימס: בחופשה" ("The Sims: Vacation")- תוספת אפשרויות הקשורות בתחום התיירות. 2002
  • "הסימס: חיות וחוויות" ("The Sims: Unleashed")- תוספת אפשרויות הקשורות לבעלי חיים. 2003
  • "הסימס: סופרסטאר" ("The Sims: Superstar")- תוספת אפשרויות הקשורות לעולם הבידור. 2003
  • "הסימס: עושים קסמים" ("The Sims: Makin' Magic")- תוספת אפשרויות הקשורות בקסמים. 2003
  • "The Sims: Deluxe Edition"- כוללת את "הסימס" ואת "הסימס: החיים הטובים".
  • "The Sims: Double Deluxe"- כוללת את "הסימס", "הסימס: החיים הטובים" ואת "הסימס: מסיבת השנה".
  • "The Sims: Mega Deluxe"- כוללת את "הסימס", "הסימס: החיים הטובים", "הסימס: מסיבת השנה" ואת "הסימס: יוצאים קבוע".
  • "The Sims: Expansion Collection Volume One"- כוללת את "הסימס: מסיבת השנה" ואת "הסימס: חיות וחוויות".
  • "The Sims: Expansion Collection Volume Two"- כוללת את "הסימס: יוצאים קבוע" ואת "הסימס: עושים קסמים".
  • "The Sims: Expansion Collection Volume Three"- כוללת את "הסימס: בחופשה" ואת "הסימס: סופרסטאר".
  • "The Sims: Expansion Three-Pack Volume 1"- כוללת את "הסימס"- "חיות וחוויות", "סופרסטאר" ואת "מסיבת השנה".
  • "The Sims: Expansion Three-Pack Volume 2"- כוללת את "הסימס"- "יוצאים קבוע", "בחופשה" ואת "עושים קסמים".
  • "The Complete Collection of The Sims"- כוללת את כל משחקי "הסימס".
  • "The Sims Online" (לא יצא בישראל. אינו חבילת הרחבה)- משחק סימס המתרחש באינטרנט.

חבילות הרחבה ל"סימס 2"

  • "הסימס: אוניברסיטה" The Sims: University 2005- תוספת אפשרויות הקשורות לאוניברסיטה.
  • "הסימס: חיי לילה" The Sims: Nightlife 2005- תוספת אפשרויות הקשורות לבילויי עיר.
  • "הסימס: עושים עסקים" The sims: Open For Business 2006 - תוספת אפשרויות הקשורות להקמת עסק פרטי וניהולו.
  • "הסימס: חיות מחמד" מתוכנן לצאת באוקטובר 2006 The sims: Pets] - תוספת אפשרויות הקשורות לחיות מחמד.

מיני חבילות הרחבה ל"סימס 2"

  • "הסימס: חגים" (תרגום חופשי, The Sims: Holiday Party Pack) - תוספת חפצים ובגדים הקשורים לחגים (לא יצא בארץ)
  • "הסימס: כיף משפחתי" (The Sims: Family Fun Stuff) - תוספת חפצים ובגדים למשחק

משחקי פלייסטיישן וPSP

  • "The Sims: Bustin' Out" (שם לועזי גם בישראל. יצאה גרסה רק לפליסטיישן)- אפשרויות בילוי, מיקום ודמויות חדשות.
  • "The Sims: Urbz" (שם לועזי גם בישראל. יצאה גרסה רק לפליסטיישן)- במשחק זה הדמויות חיות בעיר משוכללת וחדשנית.
  • "The Sims 2" (יצאה גרסת פליסטיישן ו-PSP)- המשחק פועל על אותו עיקרון של "סימס 2" למחשב.
  • "The Sims 2: Animals & Co" (גרסת פלייסטישיין) - באוקטובר 2006 תצא גרסה של סימס 2 לפלייסטיישן עם חיות (כמו התוספת: The Sims 2 Pets" למחשב)

קישורים חיצוניים