ליברלנד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Wikiation (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
?
שורה 45: שורה 45:
| תמונת מפה =
| תמונת מפה =
}}
}}
'''ליברלנד''', או '''הרפובליקה החופשית של ליברלנד''' (ב[[צ'כית]]: '''Svobodná republika Liberland''') היא [[מדינה לכאורה]] ב[[מזרח אירופה]], אשר עצמאותה הוכרזה ב-[[13 באפריל]] [[2015]] על ידי ויט אדליסקה. היא הוקמה על איזור בן כ-7 [[קילומטר רבוע|קמ"ר]] בגדה המערבית של [[נהר הדנובה]] בין [[קרואטיה]] ו[[סרביה]], בשיתוף גבול יבשתי עם סרביה. מאז [[מלחמות יוגוסלביה]], כמה שטחים על הגבול מהווים מוקד למחלוקות, כגון האי של [[ווקובר]]; עם זאת, אזור זה (הידוע גם בשם גונייה סינגה) נותר ללא דורש.
'''ליברלנד''', או '''הרפובליקה החופשית של ליברלנד''' (ב[[צ'כית]]: '''Svobodná republika Liberland''') היא [[מדינה לכאורה]] ב[[מזרח אירופה]], אשר עצמאותה הוכרזה ב-[[13 באפריל]] [[2015]] על ידי ויט ידליצ'קה. היא הוקמה על איזור בן כ-7 [[קילומטר רבוע|קמ"ר]] בגדה המערבית של [[נהר הדנובה]] בין [[קרואטיה]] ו[[סרביה]], בשיתוף גבול יבשתי עם סרביה. מאז [[מלחמות יוגוסלביה]], כמה שטחים על הגבול מהווים מוקד למחלוקות, כגון האי של [[ווקובר]]; עם זאת, אזור זה (הידוע גם בשם גונייה סינגה) נותר ללא דורש.
אדליסקה טוען שלא סרביה, קרואטיה או כל אומה אחרת טוענת בעלות על הקרקע ולכן היא מהווה [[טרה נוליוס]]. הגבול מוגדר בהתאם לשתי טענות גבול, קרואטית וסרבית, ואינו מתערב בריבונותה של מדינה אחרת. אדליסקה הודיע כי הצהרה דיפלומטית רשמית תישלח בעתיד לקרואטיה ולסרביה, ומאוחר יותר לכל המדינות האחרות, עם בקשה רשמית ל[[הכרה דיפלומטית|הכרה בינלאומית]].
אדליסקה טוען שלא סרביה, קרואטיה או כל אומה אחרת טוענת בעלות על הקרקע ולכן היא מהווה [[טרה נוליוס]]. הגבול מוגדר בהתאם לשתי טענות גבול, קרואטית וסרבית, ואינו מתערב בריבונותה של מדינה אחרת. אדליסקה הודיע כי הצהרה דיפלומטית רשמית תישלח בעתיד לקרואטיה ולסרביה, ומאוחר יותר לכל המדינות האחרות, עם בקשה רשמית ל[[הכרה דיפלומטית|הכרה בינלאומית]].

גרסה מ־19:21, 19 באפריל 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:מדינה

פרמטרים ריקים [ ראש המדינה, שמות מנהיגים, מנהיגים, תמונת מפה, כתובית, מפה מתבנית, מפה נוספת מתבנית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ תמונת דגל, תמונת סמל ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הרפובליקה החופשית של ליברלנד
Svobodná republika Liberland
קובץ:Liberpolis - April 15, 2015.png
מוטו לאומי

Žít a nechat žít

חיה ותן לחיות
ממשל
ויט ידליצ'קה
שפה נפוצה צ'כית, אנגלית
גאוגרפיה
יבשת אירופה
היסטוריה
הקמה הכרזת עצמאות
הקמה 13 באפריל, 2015
שונות
liberland.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליברלנד, או הרפובליקה החופשית של ליברלנדצ'כית: Svobodná republika Liberland) היא מדינה לכאורה במזרח אירופה, אשר עצמאותה הוכרזה ב-13 באפריל 2015 על ידי ויט ידליצ'קה. היא הוקמה על איזור בן כ-7 קמ"ר בגדה המערבית של נהר הדנובה בין קרואטיה וסרביה, בשיתוף גבול יבשתי עם סרביה. מאז מלחמות יוגוסלביה, כמה שטחים על הגבול מהווים מוקד למחלוקות, כגון האי של ווקובר; עם זאת, אזור זה (הידוע גם בשם גונייה סינגה) נותר ללא דורש.

אדליסקה טוען שלא סרביה, קרואטיה או כל אומה אחרת טוענת בעלות על הקרקע ולכן היא מהווה טרה נוליוס. הגבול מוגדר בהתאם לשתי טענות גבול, קרואטית וסרבית, ואינו מתערב בריבונותה של מדינה אחרת. אדליסקה הודיע כי הצהרה דיפלומטית רשמית תישלח בעתיד לקרואטיה ולסרביה, ומאוחר יותר לכל המדינות האחרות, עם בקשה רשמית להכרה בינלאומית.

לפי הצהרותיו של אדליסקה[1] ולפי אתר האינטרנט של ליברלנד[2], המדינה דוגלת במוטו "חיה ותן לחיות" ובחופש אישי וכלכלי לתושביה. מטרת המקימים הינה לאפשר לאנשים ישרים לשגשג ללא דיכוי של ממשלות המטילות מגבלות ומיסים בלתי נחוצים. המקימים מתכננים לפרסם חוקה וקובץ חוקים, וכן להקים ממשלה שתכלול 10-20 חברים שייבחרו באופן דמוקרטי תוך שימוש בהצבעה אלקטרונית, כמו גם ליישם אלמנטים של דמוקרטיה ישירה. בנוסף, קיימת תוכנית להשיק מטבע מבוזר כדוגמת ביטקוין.

אדליסקה הוא חבר במפלגת האזרחים החופשיים הצ'כית, אשר מבססת את ערכיה על הליברליזם הקלסי. אדליסקה טוען שהוא קיבל תגובות חיוביות ליוזמה, בעיקר ממפלגתו שלו ובנסף לכך גם מחלק מחברי המפלגה הדמוקרטית ומפלגת הפיראטים.