כובען – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מספיק לבנתיים
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
[[File:Hatter Vietnam.jpg|thumb|250px|אישה העוסקת בהכנת כובע]]
[[File:Hatter Vietnam.jpg|thumb|250px|אישה העוסקת בהכנת כובע]]



גרסה מ־09:00, 2 במאי 2015

אישה העוסקת בהכנת כובע

כובען הוא אדם העוסק בהכנת כובעים או פרטי לבוש אחרים המשמשים לכיסוי הראש.

הכובען בתרבות

במחזה הסאטירי הדרקון של המחזאי הסובייטי יבגני שוורץ משנת 1944, כובען ייצר למען האביר לאנסלוט מצנפת שהחובש אותה נהפך לרואה ובלתי נראה.

אנדרו לי פוטס שיחק את התפקיד של כובען במיני סדרת טלוויזיה אליס בשנת 2009.

כובענים ביצירותיו של לואיס קרול

ערך מורחב – לואיס קרול

צ'ארלס לוטווידג' דודג'סון המוכר בשם העט לואיס קרול (Lewis Carroll), היה סופר, מתמטיקאי, לוגיקן, צלם, ממציא ופילוסוף בריטי. לואיס מציג את דמות הכובען בחלק מיצירותיו.

הכובען המטורף

ערך מורחב – הכובען המטורף
הכובען המטורף מתוך הספר הרפתקאות אליס בארץ הפלאות

הכובען הידוע יותר בכינויו "הכובען המטורף" ("The Mad Hatter") הוא דמות המופיעה בספר "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" מאת לואיס קרול. הדמות מופיעה בפרק 7 בספר שבו מתוארת "מסיבת התה המטורפת". כמו כן דמותו של הכובען מופיעה בספר ההמשך "מבעד למראה ומה אליס מצאה שם".

אליס מצאה את הכובען המטורף, הארנביב (המכונה גם ארנב ניסן או ארנב האביב) ונמנמן ישנוני בעיצומה של מסיבת תה אבסורדית. סביב לשולחן מתנהלת שיחה מוזרה, עד שלבסוף אליס מחליטה לעזוב את המקום, תוך שהיא מכריזה "זוהי מסיבת־התה המטופשת ביותר שהייתי בה בימי!"

הכובען בציד הסנרק

ערך מורחב – ציד הסנרק

ציד הסנרק (מסכת ייסורים בשמונה צירים) היא בלדה הומוריסטית מאת לואיס קרול, הארוכה ביותר מבין הבלדות שלו, בה מסופר על קבוצת הרפתקנים שיוצאים לצוד סנרק - יצור אגדי שטבעו לא ברור. זוהי אחת מיצירות האיגיון החשובות ביותר. הכובען הוא חלק מהחבורה שהתארגנה למטרת ציד סנרק.

כובענים בישראל

חייקל פלמן ממייסדי תל אביב היה כובען במקצועות. לאחר שהחליט להפסיק להתקיים על החלוקה, למד את מקצוע הכובענות ועובר להתגורר בנוה שלום. חייקל היה מבין מייסדי בית הכנסת הגדול. הוא נפטר בשנת 1912 ונקבר בבית הקברות טרומפלדור.

במוזיאון אוצרות בחומה מוצגות חנויות שונות של בעלי מלאכה, בניהן חנות של כובען על כלי עבודתו המקוריים.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כובען בוויקישיתוף