משתמש:בן נחום/הפגנות של יוצאי אתיופיה בישראל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{להשלים|כל הערך=כן}}
{{להשלים|כל הערך=כן}}
ב[[מדינת ישראל]] נערכו פעמים רבות '''הפגנות של יוצאי אתיופיה בישראל''', בטענה שהם מופלים לרעה. בחלק מההפגנות הצטרפו להפגנה פעילים חברתיים.
ב[[מדינת ישראל]] נערכו פעמים רבות '''הפגנות של יוצאי אתיופיה בישראל''', בטענה שהם מופלים לרעה. בחלק מההפגנות הצטרפו להפגנה פעילים חברתיים. {{?}}


== המאה ה-20 ==
== המאה ה-20 ==

גרסה מ־02:41, 4 במאי 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם. עריכה

במדינת ישראל נערכו פעמים רבות הפגנות של יוצאי אתיופיה בישראל, בטענה שהם מופלים לרעה. בחלק מההפגנות הצטרפו להפגנה פעילים חברתיים.

המאה ה-20

ההפגנה הראשונה (1979)

המחאה כנגד הגיור (1985)

המחאה להכרה דתית (1992)

פרשת הדם הראשונה (1996)

כמה ימים לאחר חשיפת פרשת השמדת מנות הדם של עולי אתיופיה, הפגינו כ-10,000 מבני העדה מול משרד ראש הממשלה, תחת הסיסמה "דמנו כדמכם". המשטרה, שנערכה בכוח קטן להפגנה שקטה, הופתעה כשהמפגינים הפגועים והזועמים תקפו את השוטרים באבנים, מקלות וברזלים. השוטרים ניסו להדוף את המפגינים בכדורי גומי, זרנוקי מים וגז מדמיע. זו הייתה אחת ההפגנות הסוערות ביותר במדינת ישראל: נפצעו כ-41 שוטרים ו-20 מפגינים, וכ-200 מכוניות של עובדי משרד ראש הממשלה ניזוקו.

המאה ה-21

פרשת הדם השנייה ומטה המאבק (2006)

במחאת הדיור (2011)

מחאת קריית מלאכי ודו"ח מבקר המדינה (2012)

בינואר 2012 הפגינו אלפי יהודים אתיופים בשדרות בן צבי בירושלים במחאה על הגזענות שלטענתם קיימת נגדם. [1]

תוכנית משרד הקליטה והמאבק בה (2014)

2015

מחאת מרכזי הקליטה

המחאה כנגד אלימות משטרית

קטע זה עוסק באירוע אקטואלי או מתמשך. הנתונים בנושא זה משתנים במהירות או בהתמדה, ועל כן ייתכן שהם חלקיים, לא מדויקים או לא מעודכנים.

במאי 2015 בעקבות סירטון המתעד אלימות של שני שוטרים כלפי דמאס פיקדה, חייל ממוצא אתיופי, נערכו מספר הפגנות סוערות במחאה על יחס המשטרה לאתיופים יחס שלטענתם נגוע בגזענות. ב-3 במאי השתתפו אלפי יהודים אתיופים בהפגנה אלימה בתל אביב. המפגינים חסמו את נתיבי איילון ולאחר מכן עברו חלקם לכיכר רבין. מספר מפגינים ניסו לפרוץ לבניין העירייה, שלושה מהם נעצרו. במהומות נפצעו 20 שוטרים ו-3 אזרחים[2].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים