על קסמים ועכברים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ ניקיון פרמטרים בתבנית סרט*
שורה 26: שורה 26:
|קישור=0084649
|קישור=0084649
|תרגום לעברית=
|תרגום לעברית=
|מבוסס=
}}
|מדינה=}}
'''על קסמים ועכברים''' (ב[[אנגלית]]: '''The Secret of Nimh''', בתרגום חופשי: '''סודה של נים''') הוא [[סרט קולנוע|סרט]] [[אנימציה]] [[אמריקה|אמריקאי]] משנת [[1982]], שבויים והופק על ידי האנימטור [[דון בלות']]. הסרט מבוסס על ספר הילדים "גברת פריסבי ועכברושי נים". הסרט צבר ביקורות טובות וזכה להצלחה קופתית.
'''על קסמים ועכברים''' (ב[[אנגלית]]: '''The Secret of Nimh''', בתרגום חופשי: '''סודה של נים''') הוא [[סרט קולנוע|סרט]] [[אנימציה]] [[אמריקה|אמריקאי]] משנת [[1982]], שבויים והופק על ידי האנימטור [[דון בלות']]. הסרט מבוסס על ספר הילדים "גברת פריסבי ועכברושי נים". הסרט צבר ביקורות טובות וזכה להצלחה קופתית.



גרסה מ־00:04, 7 במאי 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים ריקים [ אולפן, עורך, צלם, מפיץ ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ קישור, תסריטאי, שם מקורי, במאי, מפיק, שם הסרט, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ הכנסות באתר מוג'ו ]

על קסמים ועכברים
The Secret of NIMH
מבוסס על Mrs. Frisby and the Rats of NIMH עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי דון בלות' עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גרי גולדמן, ג'ון פומרוי, דון בלות' עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט גרי גולדמן, דון בלות', ג'ון פומרוי, Robert C. O'Brien עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Jeffrey C. Patch עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אליזבת הרטמן
דום דה-לואיז
ויל ויטון
שאנן דוהרטי
מדבבים אליזבת הרטמן
Paul Shenar
ג'ון קארדין
אלדו ריי
שאנן דוהרטי
פיטר שטראוס
ארתור מיילט
הרמיוני באדלי
דום דה-לואיז
דרק ג'קובי
ויל ויטון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'רי גולדסמית
צילום ביל באטלר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Aurora Productions, Sullivan Bluth Studios עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מוקפ, נטפליקס, יונייטד ארטיסטס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 ביולי 1982
משך הקרנה 82 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, סרט מונפש מסורתית, סרט המבוסס על יצירה ספרותית, סרט הרפתקאות, פנטזיה אפלה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 7 מיליון דולר
הכנסות $14,665,733
הכנסות באתר מוג'ו secretofnimh
סרט הבא טימי העכברון הגיבור עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

על קסמים ועכבריםאנגלית: The Secret of Nimh, בתרגום חופשי: סודה של נים) הוא סרט אנימציה אמריקאי משנת 1982, שבויים והופק על ידי האנימטור דון בלות'. הסרט מבוסס על ספר הילדים "גברת פריסבי ועכברושי נים". הסרט צבר ביקורות טובות וזכה להצלחה קופתית.

תקציר העלילה

גברת בריסבי, עכברת שדה ביישנית, חיה בתוך לבנה יחד עם ילדיה בחווה של משפחת פיצגיבון. בנה הקטן טימותי חלה בדלקת ריאות; מר אייג'ס, חברו הוותיק של בעלה המנוח ג'ונתן, נתן לה תרופה עבורו והזהיר שלא לתת לו לצאת מהבית למשך שלושה שבועות. בדרכה לביתה, פגשה בריסבי את ג'רמי, עורב שלומיאל ורחום. יחד הם נמלטים מ"דרקון", החתול של פיצגיבון, שטרף את ג'ונתן בעבר.

יום למחרת, גברת בריסבי גילתה שהחקלאי החל לחרוש את האדמה מוקדם, מה שגרם לדודה שרו להגיד לשאר החיות לעזוב את המקום כדי להימלט מהטרקטור. אף על פי ששכנתה דודה שרו עזרה לה, ניסתה בריסבי לתכנן תוכנית נוספת, עם עזרה מג'רמי, היא ביקרה את הינשוף הגדול על מנת לבקש עזרה. הינשוף הגדול אמר לה לבקר את העכברושים שנמצאים בשיח הוורדים בחווה ולבקש עזרה מניקודימוס, המנהיג הגדול של העכברושים.

גברת בריסבי נכנסה לתוך שיח הוורדים והיא הופתעה לראות שהעכברושים משתמשי בטכנולוגיה ובחשמל. היא פוגשת את ניקודימוס, את קפטן המשמר ג'סטין העכברוש חברותי, ואת ג'נר האכזרי. בריסבי למדה מניקודימוס שלפני שנים רבות בעלה, יחד עם מר אייג'ס והעכברושים, היו חלק מניסויים במעבדה הנקראת "נים" (National Institute of Mental Health). בגלל הניסויים הם נעשו להרבה יותר חכמים אשר אפשרו להם להימלט. אולם הם לא יכלו לחיות יותר כעכברושים, הם היו צריכים את הטכנולוגיה של בני האדם כדי לשרוד, כאשר הם ביצעו דברים תוך כדי גניבה. העכברושים המציאו "תוכנית" אשר הם יוכלו לעזוב את החווה ולחיות באופן עצמאי. ניקודימוס נתן לגברת בריסבי תכשיט אשר מכונה "האבן" אשר נותן לה כוח קסום כאשר היא משתמשת באומץ.

בגלל החברות שלהם עם בעלה, הסכימו העכברושים לעזור לבריסבי להעביר את הבית שלה. קודם כל הם נאלצו לסמם את "דרקון" על מנת להרדימו כדי שיוכלו להשלים את המשימה בבטחה. אולם רק גברת בריסבי יכלה לעשות זאת מכיוון שעכבר קטן יכול לעבור דרך החורים, ג'ונתן נהרג בפעם הראשונה וג'ונתן שבר את רגלו בפעם השנייה. בלילה הצליחה בריסבי לשים את סם השינה לקערת החתול אולם היא נתפסה על ידי בנו של האיכר ונכלאה בכלוב הציפורים. בשיחת טלפו בין החקלאי פיצגיבון לבין "נים" היא למדה שהמכון מתכוון לחסל את כל העכברושים יום למחרת, היא הצליחה לצאת מהכלוב ורצה להזהיר את ג'סטין.

העכברושים ניסו להעביר את ביתה של בריסבי כשהם משתמשים בחבלים וגלגלות בזמן ברק. אולם ג'נר חתך את החבלים הפיל את הלבנה והרג את ניקודימוס מכיוון שרצה שהעכברושים ישארו בשיח הוורדים. גברת בריסבי הגיעה אל העכברושים וניסתה להזהיר אותם מפני "נים" ושהם חייבים לעזוב מיד אולם ג'נר אמר שהיא שקרנית, תוקף אותה ומנסה לקח את התכשיט מצווארה. סאליבן ניסה לתקוף את ג'נר אולם נכשל וגסס, כשג'סטין ראה זאת הוא ידע ש ג'נר הרג את ניקודימוס והרג אותו בחרבו. כשג'סטין אמר לכל העכברושים שצריך לעבור מהחווה, ג'נר ניסה להרגו אולם סאליבן זרק סכין על גבו של ג'נר ושניהם חוסלו.

גברת בריסבי ראתה כי הבית שלה שוקע בבוץ, אולם ג'סטין והעכברושים לא יכלו לעזור לה. כאשר התכשיט של בריסבי התחיל לזהור בריסבי נגעה בו כדי להציל את ילדיה והבית עבר למקום אחר ובטוח יותר. לבסוף, העכברושים עברו למקום החדש וג'סטין נהיה מנהיגם החדש, גברת בריסבי ומשפחתה נהנו ממקומם החדש וטימותי מתחיל להחלים וג'רמי מצא לו בת זוג אשר נראית בדיוק כמוהו והשניים עפים ביחד.

מדבבים

קישורים חיצוניים