רשימת המנוני רוסיה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Felagund-bot (שיחה | תרומות)
מ בוט - מחליף ברה"מ בברית המועצות
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
ערכי חכם חנוכה לא ניסו להסוות עצמם. הם עסקו בפורנוגרפיה באופן פורנוגרפי, והיו מאוד דוחים בשל כך. אבל זו הדרך היחידה להתייחס לפורנוגרפיה. יש אנשים שקוראים פלייבוי בשביל המאמרים. יש אנשים שגולשים לאתרי פורנוגרפיה באינטרנט רק בשל העניין הסוציולוגי, ויש אנשים שרואים את הסרט "גרון עמוק" רק בשל הסבטקסט החתרני כנגד הנשיא ניקסון. לאלה, לאלה ולאלה עומד הזין תוך כדי ההגיגים האינטלקטואלים, כתוצאה מתבקשת וטבעית מהצפייה בפעילות שוודאי היו אוסרים על בתם מלהשתתף בה, מהשתתפות ב'''תעשייה של ניצול, של עבדות ושל סחר, ההופכת את גוף האישה לאובייקט מיני'''. לא אהיה כמוהם. זיון אל מול מצלמה זה זיון אל מול מצלמה, ואין דרך מנומסת או תרבותית לכתוב עליו. לא ניתן לכתוב על ההשפעות התרבותיות של ג'ינה ג'יימסון או על מורשתו של רון ג'רמי. הם התפרסמו בשל דבר מסויים, ולא בשל דבר אחר. ניתן לכתוב על הדרך בה הגב' ג'יימסון נשגלת, והדרך בה מר ג'רמי מוצץ את הזין של עצמו. זה לב העניין. לעיתים קרובות כל העניין. אז אולי אני אדם שמרני, אולי חלף זמני, אולי אני פמיניסט שורף חזיות, אבל ההעדפה שלי שלא לכתוב על אנשים אלו היא אסתטית. כל כתיבה אמיתית, לא צבועה, '''תביא אותנו למקומות שבהם אנו לא רוצים להיות, להפיכתנו לחלק ממכונת הסחר והשיעבוד, ''לעידוד האונס'' והשפלת האישה'''. מכאן, שלא אסכים להעלאת ערכים בזויים אלו לויקי, וזאת ללא קשר לחכם חנוכה. [[משתמש:אלמוג|אלמוג]] 21:00, 28 יוני 2006 (IDT)
'''ה[[המנון לאומי|המנון הלאומי]] של [[רוסיה]]''' עבר הרבה שינויים לאורך ההיסטוריה כאשר כל מנהיג שעמד בראש המדינה ניסה להתאימו לרוח התקופה ובהתאם להשקפת עולמו, החל מה[[צאר]] הרוסי, דרך סטלין, ועד ולדימיר פוטין של ימינו.

==היסטוריית המנונים הלאומים של רוסיה, ברית המועצות והפדרציה הרוסית==

* [[1791]]-[[1833]]: '''[[תנו לרעם הניצחון להישמע]]''' היה ההמנון הלא רשמי של רוסיה במהלך [[המאה ה-18]] ובתחילת [[המאה ה-19]]. עד שלבסוף (אחרי [[מלחמת רוסיה-תורכיה, 1792-1787|מלחמת רוסיה-תורכיה השניה]]) הוא הוחלף ב'''[[אל, המלך נצור]]'''.

* [[1833]]-[[1917]]: '''[[ינצור האל את הצאר]]''', ההמנון האימפריאלי הרשמי של האימפריה הרוסית תחת שלטון הצאר.

* [[1922]]-[[1944]]: '''[[האינטרנציונל]]''', אומץ כהמנון הלאומי של [[ברית המועצות]].

* [[1944]]-[[1992]]: '''[[המנון ברית המועצות]]''', "גימן סוביטסקובו סויזה" ; ב[[1977]] היה שינוי קל במילים במטרה להסיר את אזכורו של [[יוסף סטלין]].

* [[1991]]-[[2000]]: טרם עצמאותה של רוסיה '''[[השיר הפטריוטי]]''' (''פטריוטסקיה פסן'') הפכה להמנון הלאומי של רוסיה. אין לשיר זה מילים; ב[[1999]] הייתה תחרות להוספת מילים להמנון, אולם הטקסט מעולם לא הפך לרשמי, כיוון שהנשיא החדש של רוסיה, [[ולדימיר פוטין]] רצה לשנות את ההמנון שוב.

* [[2001]]-: '''[[המנון הפדרציה הרוסית]]''' ("גימן רוסיסקוי פדרציאי"); זהו למעשה ההמנון הישן של ברית המועצות, אולם הטקסט נכתב מחדש על ידי מיכלקוב (אשר גם כתב את המילים להמנון המקורי).

[[קטגוריה:המנונים לאומיים|רוסיה, המנון]]
[[קטגוריה:רוסיה]]

[[en:National Anthem of Russia]]
[[be:Гімн Расейскай Фэдэрацыі]]
[[cy:Gimn Rossiyskaya Federatsiya]]
[[de:Hymne der Russischen Föderation]]
[[es:Himno de la Federación Rusa]]
[[et:Venemaa hümn]]
[[fi:Venäjän federaation hymni]]
[[fr:Chanson patriotique]]
[[hr:Himna Ruske Federacije]]
[[hu:Orosz himnusz]]
[[id:Gimn Rossiyskaya Federatsiya]]
[[ja:ロシアの国歌]]
[[ms:Gimn Rossiyskaya Federatsiya]]
[[nl:Gimn Rossijskoj Federatsii]]
[[pl:Hymn Państwowy Federacji Rosyjskiej]]
[[ru:Гимн России]]
[[sl:Himna Ruske federacije]]
[[sv:Vårt heliga Ryssland]]
[[th:เพลงชาติรัสเซีย]]
[[tl:Gosudarstvennyj gimn Rossijskoj Federacii]]

גרסה מ־19:17, 25 ביולי 2006

ערכי חכם חנוכה לא ניסו להסוות עצמם. הם עסקו בפורנוגרפיה באופן פורנוגרפי, והיו מאוד דוחים בשל כך. אבל זו הדרך היחידה להתייחס לפורנוגרפיה. יש אנשים שקוראים פלייבוי בשביל המאמרים. יש אנשים שגולשים לאתרי פורנוגרפיה באינטרנט רק בשל העניין הסוציולוגי, ויש אנשים שרואים את הסרט "גרון עמוק" רק בשל הסבטקסט החתרני כנגד הנשיא ניקסון. לאלה, לאלה ולאלה עומד הזין תוך כדי ההגיגים האינטלקטואלים, כתוצאה מתבקשת וטבעית מהצפייה בפעילות שוודאי היו אוסרים על בתם מלהשתתף בה, מהשתתפות בתעשייה של ניצול, של עבדות ושל סחר, ההופכת את גוף האישה לאובייקט מיני. לא אהיה כמוהם. זיון אל מול מצלמה זה זיון אל מול מצלמה, ואין דרך מנומסת או תרבותית לכתוב עליו. לא ניתן לכתוב על ההשפעות התרבותיות של ג'ינה ג'יימסון או על מורשתו של רון ג'רמי. הם התפרסמו בשל דבר מסויים, ולא בשל דבר אחר. ניתן לכתוב על הדרך בה הגב' ג'יימסון נשגלת, והדרך בה מר ג'רמי מוצץ את הזין של עצמו. זה לב העניין. לעיתים קרובות כל העניין. אז אולי אני אדם שמרני, אולי חלף זמני, אולי אני פמיניסט שורף חזיות, אבל ההעדפה שלי שלא לכתוב על אנשים אלו היא אסתטית. כל כתיבה אמיתית, לא צבועה, תביא אותנו למקומות שבהם אנו לא רוצים להיות, להפיכתנו לחלק ממכונת הסחר והשיעבוד, לעידוד האונס והשפלת האישה. מכאן, שלא אסכים להעלאת ערכים בזויים אלו לויקי, וזאת ללא קשר לחכם חנוכה. אלמוג 21:00, 28 יוני 2006 (IDT)