מרכז ציוד לחימה וחלפים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קישורים פנימיים
שורה 5: שורה 5:
מצל"ח הוא מרכז ה[[לוגיסטיקה|לוגיסטי]] ב[[אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה|אט"ל]], והוא מפוזר ברחבי הארץ בכעשרה [[בסיס צבאי|בסיסים]]. המרכז אחראי גם על הדרכת יחידות צה"ל השונות באשר לשימוש בצל"מ.
מצל"ח הוא מרכז ה[[לוגיסטיקה|לוגיסטי]] ב[[אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה|אט"ל]], והוא מפוזר ברחבי הארץ בכעשרה [[בסיס צבאי|בסיסים]]. המרכז אחראי גם על הדרכת יחידות צה"ל השונות באשר לשימוש בצל"מ.


המרכז כפוף פיקודית ל[[אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה]] (אט"ל) ב[[המטה הכללי|מטה הכללי]], וכפוף מקצועית ל[[חיל החימוש]] שבאגף. כמו במרחבי אט"ל האחרים, מחולק מצל"ח לשלושה מרחבים: בה"ח מרכז הגדול מבין הבהחי״ם (6820), בה״ח צפון (6810), ובה"ח דרום (6830).
המרכז כפוף פיקודית ל[[אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה]] (אט"ל) ב[[המטה הכללי|מטה הכללי]], וכפוף מקצועית ל[[חיל החימוש]] שבאגף. כמו במרחבי אט"ל האחרים, מחולק מצל"ח לשלושה מרחבים: בה"ח מרכז הגדול מבין הבה"חים (6820), בה"ח צפון (6810), ובה"ח דרום (6830).


==הבסיסים==
==הבסיסים==

גרסה מ־21:24, 4 ביולי 2015

תג מצל"ח מ-2007
תג מצל"ח עד 2007

מרכז ציוד לחימה וחלפיםראשי תיבות: מצל"ח 6800) הוא הגוף הצה"לי האחראי על אחסון, תחזוקה ורכש של חלקי חילוף וציוד לחימה.

מצל"ח הוא מרכז הלוגיסטי באט"ל, והוא מפוזר ברחבי הארץ בכעשרה בסיסים. המרכז אחראי גם על הדרכת יחידות צה"ל השונות באשר לשימוש בצל"מ.

המרכז כפוף פיקודית לאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) במטה הכללי, וכפוף מקצועית לחיל החימוש שבאגף. כמו במרחבי אט"ל האחרים, מחולק מצל"ח לשלושה מרחבים: בה"ח מרכז הגדול מבין הבה"חים (6820), בה"ח צפון (6810), ובה"ח דרום (6830).

הבסיסים

מפקדת מצל"ח (6800) נמצאת בצריפין מפקד עליה מפקד מצל"ח בדרגת אל"מ. מפקד מצל"ח הנוכחי הוא אל"מ זיו אבטליון. במפקדת מצל״ח נמצאים כל הרעני״ם (ראשי ענפים) ורמדי״ם (ראשי מדורים).

בה"ח צפון (6810) ממוקם ליד מחלף גולני.

בה"ח מרכז (6820)ממוקם בבסיס צריפין ולו חמישה בסיסי משנה: מרלו"ג (מרכז לוגיסיטי) ודקל הממוקמים בבה"ח עצמו, סביון הממוקם בשטחי בסיס צריפין, שקמה הממוקם גם כן בצריפין וגפן.

בה"ח דרום (6830) ממוקם בב״ש ולו ארבעה בסיסי משנה: רותם, מית״ר וברקן הממוקמים בבה״ח עצמו, וב״מ (בסיס משנה) צלף הממוקם במחנה פלוגות. מפקדו של מצל"ח דרום הוא סגן אלוף בני עודי שנכנס לתפקידו מספטמבר 2012

ראו גם

קישורים חיצוניים