בריאן טיילר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Ohad200180 (שיחה | תרומות)
יצירת דף עם התוכן "'''בריאן טיילר''' הוא מלחין, מעבד, מפיק, מוסיקאי, פזמונאי אמריקאי, שהלחין פסקולים עבור עשרות..."
(אין הבדלים)

גרסה מ־13:38, 11 באוגוסט 2015

בריאן טיילר הוא מלחין, מעבד, מפיק, מוסיקאי, פזמונאי אמריקאי, שהלחין פסקולים עבור עשרות משחקי קולנוע, סדרות טלוויזיה ומשחקי ווידאו.

בשנת 2014 כתב שיר נושא חדש עבור ESPN ולעתים קרובות קיים עריכה עם התזמורת הפילהרמונית של לונדון. הוא זכה לפרס מלחין השנה בטקס פרסי Cue 2013 והיה מועמד לפרס באפט"א בשנת 2010, טיילר התגייס לסניף המוזיקה של האקדמיה האמריקנית לקולנוע. בחודש מאי 2015 סרטיו בהם הוא הלחין פסקולים הרוויחו 9.5 מיליארד דולר ברחבי העולם.

חיים מוקדמים

טיילר נולד וגדל במחוז אורנג', קליפורניה. סבו היה מנהל אמנותי עטור פרסים באקדמיה של וולטר H טיילר. אחת ההשפעות הגדולות הראשונות שלו הייתה סבתו שניגנה על פסנתר. הוא קיבל את התואר הראשון מאוניברסיטת UCLA ותואר שני מאוניברסיטת הרווארד. כשגדל, הוא לימד את עצמו לנגן לפחות 30 סוגים שונים של כלי נגינה. בנוסף לכישרונו המוזיקלי הגדול, טיילר הוא אתיאיסט.

קריירה מוזיקלית

טיילר החל להלחין פסקולים זמן קצר לאחר שסיים את הלימודים בהרווארד. רוברט קראפט, שהתרשם מהמוזיקה של טיילר, עידד אותו לפתח קריירה מוזיקלית של סרטי קולנוע. הוא החל את הקריירה שלו על ידי הלחנת פסקול לסרט העצמאי "ברנרדט" של גייב טורס. שנה לאחר מכן, הוא הרכיב פסקול עבור סרט הנקרא "שישה מיתרי סמוראיים". פריצת הדרך של טיילר הגיעה בשנת 2001, לאחר שהוא הלחין את הפסקול לסרט "סדוק" של ביל פקסטון. ויליאם פרידקין, התרשם מהלחנת הפסקול של טיילר לסרט "סדוק", לשם כך פרידקין שכר את טיילר כדי שילחין עבורו את פסקול סרט הפעולה שלו "המצוד". זה זיכה אותו בפרס הפסקול בשנת 2002, כמו כן קיבל פרס כמלחין הטוב ביותר לקולנוע של השנה. מאוחר יותר, טיילר גם כתב מוסיקה ל"מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", ו"ילדי החולית" במשך תקופה של חודש אחד. בסוף שנת 2003, טיילר החל לעבוד יותר על הלחנת פסקולים של סרטים עתירי תקציב, כולל "שיבוט מסוכן","המשחק הכי גדול" (2005), ו"קונסטנטין" (2005). מאוחר יותר,בשנת 2006 הוא החל לעבוד על הפסקול שלו לסרט השלישי בסדרת סרטי הפעולה המצליחה "מהיר ועצבני" שזה "מהיר ועצבני 3" (2006) והיה ללהיט מספר 1 במצעד מכירות פסקולים של iTunes, ואילו הוא הגיע למקום הרביעי במצעד האלבומים של אתר Amazon על הסרט "ילדי חולית". לאחר מכן הוא נשכר כדי להלחין את הפסקול עבור הסרט העצמאי "מחיצה" (2007). הוא היה צריך לשלב מוסיקה מזרחית-הודית וים-תיכונית עם כתיבה תזמורתית. הוא נצח על החלק התזמורתי של הפסקול בלוס אנג'לס עם הסימפוניה של אולפני הוליווד ,שאיתם הוא עובד כבר שנים רבות. בשנת 2008, טיילר הלחין פסקול לסרט הרביעי בסדרת סרטי האקשן "רמבו" ,"ג'ון רמבו" ולסרט הפעולה "לכודים ברשת" ולפרויקט לזרוס שהיה בכיכובו של השחקן המנוח ,פול ווקר. הוא המשיך בכתיבת הפסקולים עבור סרטי מהיר ועצבני, ויעד סופי. ב-5 בספטמבר 2011, טיילר הודיע ​​שהוא היה במגעים להלחנת פסקול עבור פרק הפיילוט של "רובוטריקים: פריים" מאוחר יותר, הוא הלחין מוזיקה עבור ארבעה פרקים של הסדרה. ב-7 באוקטובר הוכרז כי טיילר נבחר להלחין את הפסקול עבור סדרת המדע בדיוני שנוצרה בידי סטיבן שפילברג ,"טרה נובה" .

טיילר כתב והפיק את השיר "Shell Shocked" עם הזמרים ויז קאליפה,ג'וסי-J ועוד ששוחרר בקיץ 2014. השיר הזה הולחן ,נכתב והופק עבור סרט האקשן-מדע בדיוני הקומי שובר הקופות "צבי הנינג'ה" שאפילו טיילר הלחין את הפסקול לסרט זה. השיר היה במקום השני במצעד הסינגלים ההיפ הופ של iTunes ומכר מעל 300,000 עותקים. טיילר הלחין פסקולים עבור סרטי היקום הקולנועי של מארוול כגון: שובר הקופות "איירון מן 3" (2013), [19] "תור: העולם האפל (2013) ולשובר הקופות הגדול של מארוול "הנוקמים: עידן אולטרון (2015) שלצדו ,המוזיקאי הידוע דני אלפמן גם הוא הלחין את פסקול לסרט זה יחד עם טיילר. וסרט קצר של מארוול,"הריעו למלך" (2014) בכיכובו של בן קינגסלי. טיילר השתמש בשירי הנושא של אלן סילבסטרי מ"קפטן אמריקה" ו"הנוקמים" בשני הסרטים האחרונים של מארוול. בנוסף לכך, טיילר גם הלחין את המוזיקה של תרועות החצוצרה ללוגו המעודכן של אולפני מארוול, אשר זה הופיע לראשונה עם "תור: העולם האפל". פסקול הסרט של טיילר לסרט השביעי המצליח ביותר בסדרת סרטי "מהיר ועצבני" "מהיר ועצבני 7" שוחרר ברשומות Backlot במקום הראשון ליד "See You Again" ששיר זה הופיע בסוף הסרט השביעי במחווה והנצחה לפול ווקר, שמת בתאונת דרכים במהלך צילומי הסרט.