סגה (חברה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
עדכנתי תוכן
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 23: שורה 23:
|דף הבית=[http://www.sega.co.jp/ סגה יפן] {{ש}} [http://www.sega.com/ סגה ארצות הברית]
|דף הבית=[http://www.sega.co.jp/ סגה יפן] {{ש}} [http://www.sega.com/ סגה ארצות הברית]
}}
}}
'''סֶגה''' (ב[[אנגלית]]: '''Sega Corporation''', ב[[יפנית]]: '''株式会社セガ''', קבושיקי גאיישה סגה), בדרך כלל נכתב כ-'''SEGA''', היא חברה בינלאומית לפיתוח [[משחק וידאו|משחקי וידאו]], ותוכנה וחומרה של [[משחק ארקייד|משחקי ארקייד]]. המטה הראשי של החברה נמצא ב[[אוטה]] שב[[טוקיו]], [[יפן]].
'''סֶגה''' (ב[[אנגלית]]: '''Sega Corporation''', ב[[יפנית]]: '''株式会社セガ''', קבושיקי גאיישה סגה), בדרך כלל נכתב כ-'''SEGA''', הייתה חברה בינלאומית לפיתוח [[משחק וידאו|משחקי וידאו]], ותוכנה וחומרה של [[משחק ארקייד|משחקי ארקייד]]. המטה הראשי של החברה נמצא ב[[אוטה]] שב[[טוקיו]], [[יפן]].


==היסטוריה==
==היסטוריה==

גרסה מ־17:12, 12 באוגוסט 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

פרמטרים ריקים [ פירוק החברה, סיסמה, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ לוגו, שנת הקמה, דף הבית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שימוש בפרמטרים מיושנים ריקים [ אנשי מפתח ]

Sega Corporation
株式会社セガ
נתונים כלליים
סוג חברת בת של סגה סאמי אחזקות
תקופת הפעילות 3 ביוני 1960 – הווה (63 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם SEGA Group Corporation עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות
  • SEGA of America
  • SEGA Europe
  • Sega Fave
  • Atlus
  • Sega Wow
  • Relic Entertainment
  • Sega AM2
  • קבוצת סוניק
  • Creative Assambly
  • Sega Sports R&D עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה שינגאווה עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי אוטה, טוקיו, יפן
סן פרנסיסקו, קליפורניה, ארצות הברית
לונדון, בריטניה
סידני, אוסטרליה
סאול, דרום קוריאה
ענפי תעשייה משחקי וידאו
משחקי ארקייד
מוצרים עיקריים סוניק הקיפוד (סדרת דגל)
סגה גיים גיר
דרימקאסט
הכנסות 4.9 מילארד דולר (2011)
רווח 512.857 מיליון דולר (2011)
עובדים 2,600 (2009)
 
www.sega.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סֶגהאנגלית: Sega Corporation, ביפנית: 株式会社セガ, קבושיקי גאיישה סגה), בדרך כלל נכתב כ-SEGA, הייתה חברה בינלאומית לפיתוח משחקי וידאו, ותוכנה וחומרה של משחקי ארקייד. המטה הראשי של החברה נמצא באוטה שבטוקיו, יפן.

היסטוריה

סגה בשוק מכונות המשחק

בשנת 1940 סגה התחילה ליצר מכונות משחק ולהפיץ תקליטים שפועלים על מטבעות במקומות כגון בסיסים צבאיים אמריקאים ובכל רחבי יפן.

סגה נכנסת לשוק הקונסולות הביתיות

לאחר מכן בשנת 1982 סגה התחילה להיכנס לשוק הקונסולות הביתיות והיא הציגה את המשחק הראשון שלה בתעשיית תלת מיימד, אך בגלל קריסה בשוק הארקייד ומשחקי הוידיאו לסגה ירדו ההכנסות. שנה לאחר מכן סגה הוציאה את הקונסולה הראשונה שלה Sega SG 1000 שיצאה במספר צורות ביפן בלבד וב-1995 הופסקה הקונסולה Sega SG 1000 II. שנה לאחר מכן יצאה קונסולת Sega Master System. לקונסולה זו נוצרו אביזרים כגון אקדח ומשקפי 3D.

סגה מחפשת קמע לקונסולות שלה

סגה רצתה ליצור קמע לעצמה ובסוף יצרה משחק הנקרא Alex Kidd in Miracle World. הדמות הראשית במשחק זה היא אלכס קיד שנבחר כדי להתחרות במאריו של נינטנדו אך לא עבר את מבחן המיקוד. בשנת 1988 בעקבות ירידתה של קונסולת המאסטר סיסטיים סגה הוציאה את קונסולת ה-Sega Genesis / Mega Drive ובשנת 1991 האיאו נקאיאמה יו"ר החברה סגה החליט לערוך תחרות בין עובדים בחברה לעיצוב הדמות החדשה לקונסולה ולחברה. רוב העובדים הגישו הצעות המבוססות על בעלי חיים כמו ארנבים וקנגורו, ואפילו קריקטורה של תאודור רוזוולט בפיג'מה (מה שהפך להיות ד"ר אגמן/ רובוטניק במשחקי סוניק), לגמר הגיעו שניים - ארמדיל שחור (מייטי הארמדיל, שהופיע לאחר מכן במספר קטן של משחקי סוניק) וקיפוד כחול (סוניק הקיפוד). נקאימה בחר בקיפוד הכחול והמעוצב של נאוטו אושימה בתור הקמע של החברה. לאחר מכן סגה הפכה לחברה היחידה שיכולה להתחרות בנינטנדו ולמובילות בשוק הקונסולות. סוניק היה עד 1998 כותר מצליח ביותר אשר הצליח לרסק את מריו. בשנת 1994 הושקה לראשונה קונסולת ה-Sega Saturn ביפן ובשנת 1995 הופסק ה-Sega Genesis / Mega Drive. ה-Sega Saturn זכה לעיקר ההצלחה שלו ביפן אבל נכשל בצפון אמריקה ובאירופה, אחד הסיבות הם שעקב בעיות בחברה בוטל המשחק Sonic X-treme וכך לא יצא משחק סוניק רשמי לסגה סטורן. בשנת 1998 הופסק מכירת הסגה סאטורן ויצאה קונסולת הדרימקאסט. במרץ 2001 הופסקה מכירתה של קונסולת ה-Dreamcast וסגה ירדה משוק הקונסולות והפכה לחברה שמייצרת משחקי וידאו בלבד . עד היום סגה מיצרת משחקים לקונסולת של נינטנדו, מיקרוסופט ופלייסטיישן וגם למובייל. כיום סגה נחשבת לחברה בינונית וכך גם הכותר שלה סוניק שממלך המשחקים הפך להיות משחק פשוט ביותר. עד שנת 1998 יבואנית משחקי סגה בישראל הייתה חברת סאני אלקטרוניקה.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.