מחזמר להיטים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
יצירת דף עם התוכן "'''מחזמר להיטים''' (באנגלית: '''Jukebox musical''') הוא מחזמר או סרט קולנוע מוזיקלי שמשלב בתוכו ב..."
 
שורה 32: שורה 32:


===בטלוויזיה===
===בטלוויזיה===
* [[שפתון על צווארונך]] ([[1993]])
* [[Glee]]{{כ}} ([[2009]])
* [[Glee]]{{כ}} ([[2009]])
* [[סמאש]] ([[2012]])
* [[סמאש]] ([[2012]])

גרסה מ־10:15, 29 באוגוסט 2015

מחזמר להיטים (באנגלית: Jukebox musical) הוא מחזמר או סרט קולנוע מוזיקלי שמשלב בתוכו בעיקר שירים פופולריים שכבר התפרסמו בעבר. בדרך כלל, יש מכנה משותף לכל השירים, כגון: נכתבו על ידי ו/או נכתבו בעבור ו/או הולחנו ו/או בוצעו על ידי מוזיקאי או הרכב מוזיקלי. השירים נקשרים ביחד לעלילה דרמתית, לעיתים קרובות - עלילה המתארת את סיפורו הביוגרפי של המוזיקאי/ההרכב, אם כי בחלק מהמקרים העלילה לא סובבת סביב דמות מפורסמת אמיתית כלל. למרות שמחזות זמר להיטים זכו להצלחה במשך שנים (למשל Buddy – The Buddy Holly Story, מחזמר אודות חייו של באדי הולי שרץ בוסט אנד של לונדון במשך 13 שנים 1989-2003), את הגל האחרון של העליה בפופולריות של הז'אנר הזה הובילה ההצלחה של המחזמר !‏Mamma Mia, הבנוי סביב המוזיקה של להקת אבבא השוודית.

המבקרים חלוקים בדעותיהם אודות מחזות זמר להיטים, כאשר הביקורת הנפוצה ביותר היא שיש בהם יותר מדי דגש על כמות השירים ניתן לשלב במחזמר. מחזות זמר להיטים מסוימים, כגון Lennon או Good Vibrations, זכו לביקורות שליליות והפכו לכישלונות קופתיים. לעומת זאת, הפקות אח רות, כמו Jersey Boys או All Shook Up, זכו הן לביקורות משבחות, והפכו לפופולאריים בקרב מעריצים ומבקרים כאחד.

יצירות בולטות בז'אנר

בתיאטרון

בקולנוע

בטלוויזיה

בישראל