לא כולל שירות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 121: שורה 121:
[[קטגוריה:הערוץ הראשון: תוכניות]]
[[קטגוריה:הערוץ הראשון: תוכניות]]
[[קטגוריה:תל אביב-יפו בטלוויזיה]]
[[קטגוריה:תל אביב-יפו בטלוויזיה]]
[[קטגוריה:מחזות זמר להיטים]]

גרסה מ־10:17, 29 באוגוסט 2015

תבנית:סדרת טלוויזיה לא כולל שירות היא סדרת טלוויזיה לנוער שנכתבה על ידי נירית ירון ושודרה בשנים 1990-1993 בערוץ הראשון. קדמה לה הסדרה החופש האחרון ואחריה נוצרה הסדרה תלויים באוויר.

כל משתתפי הסדרה לדורותיהם היו חברים בלהקת צעירי תל אביב, ושמה של כל אחת מהדמויות היה השם הפרטי של חבר הלהקה שגילם אותה.

מרכז עלילת הסדרה הוא בית קפה בתל אביב שכל מלצריו, לקוחותיו ומנהל המקום הינם בני נוער. אורך כל פרק הוא חצי שעה וכלל בתוכו שירים. נושאי הסדרה היו בין השאר אהבה, אלימות, סמים, הריון, צבא ועוד.

בכל פרק בוצעו שלושה שירים, חלקם גרסת כיסוי לשירים ישראלים, חלקם עיבודים בעברית לשירים לועזיים מוכרים וחלקם נכתבו במיוחד עבור הלהקה. כל השירים נכללו במופע הלהקה על במות הבידור ב-1992.

הסדרה שודרה במשך שלוש עונות, בנות שמונה פרקים כל אחת בשנים 1990, 1991 ו-1993.

שיר הנושא של הסדרה, הנקרא באותו שם, נכתב על ידי נירית ירון, הולחן על ידי אילן גלבוע ובוצע על ידי להקת צעירי תל אביב.

משתתפים

תקציר העלילה

עונה ראשונה

בית הקפה של הצעירים כולל בתוכו הרבה דמויות ססגוניות, הן בצוות העובדים והן בצוות הלקוחות. יובל הוא בנו של הבעלים והוא מנהל את המקום בקשיחות. שיר היא אחת המלצריות שנמלטת מאביה המכה וחבריה סוככים עליה. אביבית חולמת להיות זמרת ויריב מנסה לשכנע אותה שרק באמצעותו תגשים את חלומה. סיפור האהבה בין גבע ואלינור עובר מהפכים, תוך כדי גיוסו של גבע לצה"ל. סיפור אהבה אחר גורם לשי הברמן לגשש סביב שיר.

בין השירים שבוצעו בעונה זו: "כמו תפילה", "עוף גוזל", "אגדה אבודה", "מקומך הפנוי", "משהו טוב חייב לקרות", "בא לשכונה בחור חדש", "חשמל בכפות ידיך", "תה עושה סחרחורת", "הפוכים".

עונה שנייה

בפתיחת העונה השנייה יובל מתגייס לצבא וצוות העובדים מתכנס כדי לבחור מנהל שיחליף אותו עד תום שירותו הצבאי. בבחירות שנערכות זוכה אלינור במרבית הקולות. הצוות מופתע לגלות כי אבא של יובל, שהוא אחד מבעלי בית הקפה, העסיק את אסף (שלא עבד מעולם במקום זה) כמנהל המקום, וכולם נטפלים אליו תקופה ארוכה. בעונה זו מצטרפות מספר דמויות חדשות. בסוף העונה שודר פרק כפול, במרכזו יריב מתגלה כבעלים החדש של בית הקפה המתחרה ומתעתד לקנות גם את בית הקפה של הצעירים. במטרה למנוע את תוכניתו הצעירים יוזמים תצוגת אופנה.

בין השירים שבוצעו בעונה זו: "ניגודים נמשכים", "שירו של שפשף", "מה איתי", "בוא אל המסיבה", "השחורים והלבנים", "אופרת סבון", "בואי נישאר", "לך איתה".

עונה שלישית

בעונה השלישית בטי מתמנה למנהלת בית הקפה וממררת לכולם את החיים. טבחית חדשה בשם יעל מגלה פסיכוזות ולקוחות, שמתלוננים בפניה, חוטפים את המזון על ראשם. למלצרית החדשה נתנאלה יש חבר, צחי, ששומר עליה מכל משמר ועובר תהפוכות באמונותיו הדתיות. מלצרית אחרת בשם עופרית, נחשפת ככתבת המקומון לא לפני שהיא מפרסמת שם כתבה שערורייתית על בית הקפה ויושביו. בסוף העונה שודר פרק כפול, שעלילתו סובבת סביב שיר ודנה במסיבת הגיוס שלהן תוך כדי סגירת מעגלים בין כולם ושיחות נפש עמוקות.

בין השירים שבוצעו בעונה זו: "דנה קמה", "הבוקר שאחרי", "בחור קנאי", "קפה בגדד", "ככה את רצית אותי".

קישורים חיצוניים