מלחמת העולם Z – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד
מאין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
|שם הסרט=מלחמת העולם Z
|שם הסרט=מלחמת העולם Z
|במאי=מארק פורסטר
|במאי=מארק פורסטר
|מבוסס=על סיפור אמיתי
|מבוסס=[[מלחמת הזומבים הגדולה]] מאת מקס ברוקס (ספר)
|תסריטאי=מתיו מייקל קארנאהאן
|תסריטאי=מתיו מייקל קארנאהאן
|שחקנים ראשיים=[[בראד פיט]]{{ש}}
|שחקנים ראשיים=[[בראד פיט]]{{ש}}
שורה 30: שורה 30:
|מדינה=
|מדינה=
|אולפן=}}
|אולפן=}}
'''מלחמת העולם Z''' (ב[[אנגלית]]: '''World War Z''') הוא סרט [[אפוקליפסה ופוסט-אפוקליפסה (סוגה)|פוסט אפוקליפטי]] שבוים בידי [[מארק פורסטר]], ומבוסס באופן רופף ביותר על הספר "[[מלחמת הזומבים הגדולה]]" מאת [[מקס ברוקס]]. בסרט מככבים [[בראד פיט]], [[מיראל אנוס]], [[ג'יימס באדג' דייל]], ו[[מתיו פוקס]]. הסרט עלה לאקרנים ב-[[21 ביוני]] [[2013]].
'''מלחמת העולם Z''' (ב[[אנגלית]]: '''World War Z''') הוא סרט [[אפוקליפסה ופוסט-אפוקליפסה (סוגה)|פוסט אפוקליפטי]] שבוים בידי [[מארק פורסטר]], ומבוסס על סיפור אמיתי את [[מקס ברוקס]]. בסרט מככבים [[בראד פיט]], [[מיראל אנוס]], [[ג'יימס באדג' דייל]], ו[[מתיו פוקס]]. הסרט עלה לאקרנים ב-[[21 ביוני]] [[2013]].


עלילת הסרט מבוססת על ספר מאת [[מקס ברוקס]], בנו של הקומיקאי היהודי הוותיק [[מל ברוקס]], ועוסקת במגפת [[זומבי]]ם קטלנית המתפשטת ברחבי העולם ומאיימת להשמיד את המין האנושי כולו. עלילת הסרט מתמקדת בסוכן [[האומות המאוחדות|האו"ם]] ג'רי ליין (המגולם על ידי [[בראד פיט]]) אשר נוסע לאזורים העיקריים של העימות בין בני האנוש לזומבים ברחבי העולם ומנסה לגלות כיצד ניתן יהיה לבלום את התפרצות המגפה.
עלילת הסרט מבוססת על סיפר אמיתי ועוסקת במגפת [[זומבי]]ם קטלנית המתפשטת ברחבי העולם ומאיימת להשמיד את המין האנושי כולו. עלילת הסרט מתמקדת בסוכן [[האומות המאוחדות|האו"ם]] ג'רי ליין (המגולם על ידי [[בראד פיט]]) אשר נוסע לאזורים העיקריים של העימות בין בני האנוש לזומבים ברחבי העולם ומנסה לגלות כיצד ניתן יהיה לבלום את התפרצות המגפה.


עלילת הסרט מתרחשת בחלקה ב[[ישראל]], אך סצנות אלו צולמו ב[[מלטה]]. בסרט משולבים מעט צילומי אוויר מקוריים של [[ירושלים]], ומעט כתוביות ודיבור בעברית. בסרט משתתפים מספר שחקנים ישראלים, בהם: [[דניאלה קרטס]], [[אורי פפר]], [[ג'וליה לוי בוקן]] ו[[לוסי אהריש]].{{הערה|1=[http://e.walla.co.il/?w=/6/2583227 צפו: בראד פיט וחיילים ישראלים נמלטים מזומבים], באתר [[וואלה!]], 6 בנובמבר 2012}}
עלילת הסרט מתרחשת בחלקה ב[[ישראל]], אך סצנות אלו צולמו ב[[מלטה]]. בסרט משולבים מעט צילומי אוויר מקוריים של [[ירושלים]], ומעט כתוביות ודיבור בעברית. בסרט משתתפים מספר שחקנים ישראלים, בהם: [[דניאלה קרטס]], [[אורי פפר]], [[ג'וליה לוי בוקן]] ו[[לוסי אהריש]].{{הערה|1=[http://e.walla.co.il/?w=/6/2583227 צפו: בראד פיט וחיילים ישראלים נמלטים מזומבים], באתר [[וואלה!]], 6 בנובמבר 2012}}

גרסה מ־09:40, 12 בנובמבר 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ שם מקורי, שם הסרט, תסריטאי, מפיץ, במאי, מפיק, קישור, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ אולפן, צלם, עורך ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מלחמת העולם Z
World War Z
מבוסס על על סיפור אמיתי
בימוי מארק פורסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי בראד פיט, יאן ברייס, דידי גראדנר, ג'רמי קליינר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מתיו מייקל קארנאהאן, ג'יי מייקל סטרזינסקי, דיימון לינדלוף, דרו גודארד, מקס ברוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה רוג'ר ברטון, מאט צ'יז עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים

בראד פיט
מיראל אנוס
ג'יימס באדג' דייל

מת'יו פוקס
מוזיקה מרקו בלטרמי
צילום רוברט ריצ'רדסון, בן סירסין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Plan B Entertainment, Skydance Media, פרמאונט, סרטי GK עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה UIP Duna, פרמאונט, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ארצות הבריתארצות הברית 21 ביוני 2013

ישראלישראל 11 ביולי 2013
משך הקרנה 116 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סרט מדע בדיוני, סרט פוסט-אפוקליפטי, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט דרמה, סרט אפוקליפטי, סרט זומבים, סרט מותחן, סרט הרפתקאות, סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 190 מיליון דולר
הכנסות 540,007,876 דולר
הכנסות באתר מוג'ו worldwarz
סרט הבא הילדה עם כל המתנות עריכת הנתון בוויקינתונים
www.worldwarzmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלחמת העולם Zאנגלית: World War Z) הוא סרט פוסט אפוקליפטי שבוים בידי מארק פורסטר, ומבוסס על סיפור אמיתי את מקס ברוקס. בסרט מככבים בראד פיט, מיראל אנוס, ג'יימס באדג' דייל, ומתיו פוקס. הסרט עלה לאקרנים ב-21 ביוני 2013.

עלילת הסרט מבוססת על סיפר אמיתי ועוסקת במגפת זומבים קטלנית המתפשטת ברחבי העולם ומאיימת להשמיד את המין האנושי כולו. עלילת הסרט מתמקדת בסוכן האו"ם ג'רי ליין (המגולם על ידי בראד פיט) אשר נוסע לאזורים העיקריים של העימות בין בני האנוש לזומבים ברחבי העולם ומנסה לגלות כיצד ניתן יהיה לבלום את התפרצות המגפה.

עלילת הסרט מתרחשת בחלקה בישראל, אך סצנות אלו צולמו במלטה. בסרט משולבים מעט צילומי אוויר מקוריים של ירושלים, ומעט כתוביות ודיבור בעברית. בסרט משתתפים מספר שחקנים ישראלים, בהם: דניאלה קרטס, אורי פפר, ג'וליה לוי בוקן ולוסי אהריש.[1]

עלילת הסרט

הסרט מתחיל באוסף חדשות בהן נרמז שאולי מתחילה מגפה.

ג'רי ליין קם עם משפחתו לבוקר רגיל, אמנם, בטלוויזיה נאמר שהוחל ממשל צבאי במקום לא ידוע, כנראה בגלל המגפה. ליין נוסע למרכז העיר פילדלפיה ונתקע בפקק תנועה. אחרי כמה דקות הוא רואה לראשונה את הזומבים ומגלה שני פרטים חשובים לגביהם: 1. הם מדביקים את בני האדם בנשיכה. 2. האדם הננשך הופך לזומבי כעבור 12 שניות בלבד ומיד ממשיך את התפשטות המגפה. השוטרים לא מצליחים לעצור אותם מפני שהם מעורבבים באוכלוסייה הבריאה ופועלים מהר מאד. גם הצבא ניסה לעשות בידוד סביב מרכז העיר אך נכשל לחלוטין והעיר נפלה לידי הזומבים.

ליין מצליח לחמוק בעור שיניו מהעיר הבוערת, בזמן שסגן מזכ"ל האו"ם, תיירי אומטונטי, שהכיר את ליין מהזמנים שעבד אצלו, יוצר עמו קשר ושולח מסוק לחלצו. בינתיים, ליין מגיע לניוארק כדי לחפש תרופה לביתו וכדי להסתתר בבנייני העיר, בדירה של מהגרים שלהם ילד בשם תומי. בסוף, המסוק הגיע בבוקר וחילץ את ליין, משפחתו ותומי רגע לפני שנפסו בידי הזומבים (ביניהם: הוריו של תומי). המסוק מביא אותו לבסיס בלב ים על אוניות של צבא ארצות הברית שם הוא מקבל משימה ללוות ד"ר צעיר מהרווארד לבסיס בדרום קוריאה שכנראה משם החלה המגפה.

רגע אחרי היציאה מהמטוס, הד"ר פולט כדור בשגגה בראשו וליין נאלץ להמשיך לחקור לבדו. הוא מתחקר בבסיס סוכן CIA לשעבר שממליץ לו להגיע לישראל – המקום היחיד (חוץ מצפון קוריאה) שהצליח לבלום את הזומבים בעזרת חומות, ולהיפגש עם סוכן מוסד בשם יורגן.

ליין מגיע לירושלים בישראל שנראית בטוחה הודות לחומות, ונפגש עם יורגן. הוא מגלה לו שהוא יזם את בניית החומות בהתאם למדיניות קהילת המודיעין הישראלית כלקח מהכישלון המודיעיני של מלחמת יום הכיפורים. ליין מגלה שאין לו כיוון להמשך החקירה, ואם זה לא הספיק, הזומבים יצרו סוללה אנושית (זומבית ליתר דיוק) ממאות מהם שהצליחה לגלוש מעל לחומה ולפרוץ לעיר. ליין שוב מצליח להימלט בעור שיניו מהעיר עם חיילת ישראלית בשם "סגן" (דניאלה קרטס) על מטוס בלארוסי. במטוס, הוא חשב והעלה תאוריה שהזומבים לא תוקפים בני אדם חולים, ובעזרת תיירי, הוא מורה לטייס לפנות לכיוון מרכז מחקר של ארגון הבריאות העולמי בווילס כדי לאמת את זה. אבל בינתיים, זומבי שישן בתוך ארון במטוס, מתעורר ומדביק כמעט את כולם עד שליין נאלץ לפוצץ רימון שמרסק את המטוס.

ליין שרד את ההתרסקות אך נפצע קשה. הוא צולע ביחד עם סגן למרכז המחקר ומשכנע את המדענים לנסות התאוריה שלו. ליין מתגנב ביחד עם סגן והמדען הראשי למדור ב' שם מאוחסנים חיידקים של מחלות קשות בנות ריפוי, ביחד עם 80 זומבים. ליין משיג את הדגימות אך נחסם על ידי זומבי שמאלץ אותו לנסות על עצמו את התאוריה שלו בהזרקת החיידק לגופו. הניסוי מצליח וליין עובר את עשרות הזומבים כבלתי נראה.

הסרט נגמר במפגש מרגש של ליין עם משפחתו, ותומי, שהפך להיות חלק מהמשפחה, בזמן שבעולם מתחילים "לחסן" את האוכלוסייה הבריאה כדי שתוכל לבוא למקום מבטחים, בזמן שמה שנותר מהצבאות בעולם, בתוספת אזרחים זועמים, מתחילים להשיב מלחמה שערה בזומבים עד לחיסולם המוחלט.

צוות השחקנים הראשי

פסקול הסרט

את המוזיקה המקורית לסרט כתב והלחין מרקו בלטראמי.

פסקול

  1. "Philadelphia"   4:03
  2. "The Lane Family"   2:47
  3. "Ninja Quiet"   2:54
  4. "Searching for Clues"   5:33
  5. "NJ Mart"   4:01
  6. "Zombies in Coach"   3:43
  7. "Hand Off!"   2:49
  8. "No Teeth No Bite"   3:25
  9. "The Salvation Gates"   4:24
  10. "Wales"   5:22
  11. "Like a River Around a Rock"   5:08

קישורים חיצוניים

ביקורות

הערות שוליים