אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו (2016) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הרחבה
מ ←‏פתיח: , קישורים פנימיים
שורה 17: שורה 17:
}}
}}
[[קובץ:Cidade Candidata (Rio de Janeiro for the 2016 Olympic Games).JPG|שמאל|ממוזער|320px|ילדה מוסיפה את חתימתה למועמדתה של העיר [[ריו דה ז'ניירו]] כמארחת [[אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו (2016)|אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו]] (ינואר 2009)]]
[[קובץ:Cidade Candidata (Rio de Janeiro for the 2016 Olympic Games).JPG|שמאל|ממוזער|320px|ילדה מוסיפה את חתימתה למועמדתה של העיר [[ריו דה ז'ניירו]] כמארחת [[אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו (2016)|אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו]] (ינואר 2009)]]
'''[[המשחקים האולימפיים]] של קיץ [[2016]]''', המשחקים האולימפיים ה-31 ב[[העת החדשה|עת החדשה]], צפויים להיות אירוע הספורט הגדול והמרכזי של שנה זו, ולפי [[המכרז האולימפי 2016|החלטת הקונגרס האולימפי ה-13]], הם ייערכו ב[[ריו דה ז'ניירו]], שתהיה העיר הראשונה ב[[דרום אמריקה]] שתארח את המשחקים האולימפיים והפעם השלישית בהיסטוריה (אחרי שתי האולימפיאדות באוסטרליה- [[אולימפיאדת סידני (2000)]] ואולימפיאדת מלבורן (1956)) שאולימפיאדת הקיץ למעשה תתקיים בחורף.
'''[[המשחקים האולימפיים]] של קיץ [[2016]]''', המשחקים האולימפיים ה-31 ב[[העת החדשה|עת החדשה]], צפויים להיות אירוע הספורט הגדול והמרכזי של שנה זו, ולפי [[המכרז האולימפי 2016|החלטת הקונגרס האולימפי ה-13]], הם ייערכו ב[[ריו דה ז'ניירו]], שתהיה העיר הראשונה ב[[דרום אמריקה]] שתארח את המשחקים האולימפיים והפעם השלישית בהיסטוריה (אחרי שתי האולימפיאדות באוסטרליה- [[אולימפיאדת סידני (2000)|אולימפיאדת סידני]] ו[[אולימפיאדת מלבורן (1956)|אולימפיאדת מלבורן]]) שאולימפיאדת הקיץ למעשה תתקיים בחורף.


[[ריו דה ז'ניירו]] תפתח את המשחקים האולימפיים כשנתיים לאחר ש[[ברזיל]] ארחה את [[מונדיאל 2014]] ומשחק הגמר התקיים באצטדיון ה[[מרקנה]] בריו דה ז'ניירו.
[[ריו דה ז'ניירו]] תפתח את המשחקים האולימפיים כשנתיים לאחר ש[[ברזיל]] ארחה את [[מונדיאל 2014]] ומשחק הגמר התקיים באצטדיון ה[[מרקנה]] בריו דה ז'ניירו.

גרסה מ־11:06, 27 בנובמבר 2015

ערך זה עוסק באירוע שצפוי להתרחש בעתיד
פרטים המופיעים בו עשויים להשתנות.
ערך זה עוסק באירוע שצפוי להתרחש בעתיד
פרטים המופיעים בו עשויים להשתנות.


שגיאות פרמטריות בתבנית:אולימפיאדה

פרמטרים [ תמונה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

משחקי האולימפיאדה ה-XXXI
עיר מארחת ריו דה ז'ניירו, ברזיל
מדינות משתתפות 206
ספורטאים משתתפים 10,500
תחרויות 306 ב-42 ענפי ספורט
טקס הפתיחה 5 באוגוסט 2016
טקס הנעילה 21 באוגוסט 2016
נפתח רשמית על ידי מישל טמר עריכת הנתון בוויקינתונים
הדליק את הלפיד האולימפי ונדרליי דה לימה עריכת הנתון בוויקינתונים
האצטדיון הראשי מרקנה
הערים שהתמודדו על האירוח מדריד, שיקגו, וטוקיו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ילדה מוסיפה את חתימתה למועמדתה של העיר ריו דה ז'ניירו כמארחת אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו (ינואר 2009)

המשחקים האולימפיים של קיץ 2016, המשחקים האולימפיים ה-31 בעת החדשה, צפויים להיות אירוע הספורט הגדול והמרכזי של שנה זו, ולפי החלטת הקונגרס האולימפי ה-13, הם ייערכו בריו דה ז'ניירו, שתהיה העיר הראשונה בדרום אמריקה שתארח את המשחקים האולימפיים והפעם השלישית בהיסטוריה (אחרי שתי האולימפיאדות באוסטרליה- אולימפיאדת סידני ואולימפיאדת מלבורן) שאולימפיאדת הקיץ למעשה תתקיים בחורף.

ריו דה ז'ניירו תפתח את המשחקים האולימפיים כשנתיים לאחר שברזיל ארחה את מונדיאל 2014 ומשחק הגמר התקיים באצטדיון המרקנה בריו דה ז'ניירו.

המכרז

ערך מורחב – המכרז האולימפי 2016

שבע ערים עברו את השלב הראשון לאירוח המשחקים האולימפיים 2016 - ריו דה ז'ניירו (ברזיל), מדריד (ספרד), טוקיו (יפן), שיקגו (ארצות הברית), פראג (צ'כיה), באקו (אזרבייג'ן) ודוחה (קטאר). ערים רבות הביעו עניין באירוח, אך ביטלו את הצעתן או שלא אושרו על ידי הוועד האולימפי. הוועד האולימפי ניקד כל עיר מבקשת על פי 11 קטגוריות שונות; יכולת כללית ויכולת מימון, אבטחה וביטחון, מתקני ספורט מתאימים (או לחלופין תוכניות בנייה מוצלחות), ניסיון קודם באירוח אירועי ספורט בינלאומיים, תחבורה, דיור ומגורים, דעת קהל, תמיכת הציבור, תשתיות, תנאים ורמת הכפר האולימפי. העיר בעלת הניקוד הנמוך ביותר הייתה העיר באקו שזכתה בממוצע של 4.3 נקודות, לאחריה העיר פראג עם ממוצע של 5.3 נקודות, והאחרונה שניקודה היה נמוך מדי הייתה העיר דוחה שזכתה בממוצע של 6.9 נקודות, כך שריו דה ז'ניירו, שיקגו, מדריד וטוקיו דורגו כארבעה הטובות ביותר והמשיכו להחלטה הסופית. את ההחלטה הסופית קיבל הוועד האולימפי ב-2 באוקטובר 2009, בפגישה בקופנהגן, דנמרק, כשרוב חברי הוועד האולימפי הצביעו (מלבד נשיא הוועד האולימפי, שבעת הנציגים השייכים למדינות המועמדות, שני נעדרים ונציג מושעה אחד). בסיבוב הראשון הובילה העיר מדריד (28 הצבעות), ולאחריה ריו (26 הצבעות) וטוקיו (22 הצבעות). שיקגו, שזכתה ל-18 הצבעות בלבד, נפסלה מהאירוח. בשלב השני ניצחה ריו (46 הצבעות), כשלאחריה מדריד (29 הצבעות). טוקיו זכתה ל-20 הצבעות בלבד והודחה.

השלב המכריע היה בין הערים ריו ומדריד, אך ריו דה ז'ניירו נבחרה ברוב קולות מובהק - 66 הצבעות לריו מול 32 הצבעות למדריד, ולכן האולימפיאדה השלושים ואחת תיערך בריו דה ז'ניירו, ברזיל.

לוגו

לוגו האולימפיאדה 2016

הכנות ופיתוח העיר


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרים [ פרק ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מתקנים

המתחמים האולימפיים ברחבי העיר

מתקני הספורט באולימיפאדה מפוזרים בכמה חלקים בעיר.

קומפלקס הספורט העירוני

בקומפלקס הספורט העירוני שנבנה ברובע Barra da Tijuca, שנמצא ליד חוף האוקיינוס האטלנטי במערב העיר:

שכונת דאודורו

מתחם המרקנה

מתקני הספורט באזור צפון העיר.

אזור חופי הקופקבנה

מתחמים נוספים בעיר

בעיר נבנים גם כפר אולימפי לספורטאים, מרכז תקשורת שישולב עם מתחם מגורים לעיתונאים וכן מוכשר חוף אולימפי למבקרים.

מתקנים בערים אחרות

בנוסף לאצטדיון המרקנה שבריו דה ז'ניירו, ייערך טורניר הכדורגל האולימפי גם באצטדיונים מחוץ לעיר: הלאומי בברזיליה, ארנה פונטה נובה בסלבדור, מינייראו בבלו הוריזונטה ומורומבי בסאו פאולו. הגמר של טורניר הכדורגל האולימפי ייערך במרקנה.

ענפי הספורט

במשחקים האולימפיים ב-2016 תיערכנה תחרויות ב-28 ענפי ספורט שונים. על-פי החלטתו של הוועד האולימפי הבינלאומי מ-9 באוקטובר 2009, במשחקים אולימפיים אלה תתקיימנה לראשונה תחרויות בגולף וברוגבי שביעיות.

לוח זמנים


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרים [ פרק ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שידור

בפעם הראשונה מאז שהחלו לשדר את האולימפיאדה גם בישראל הערוץ הראשון לא ישדר את האולימפיאדה לאחר שהפסיד במכרז שנערך לקבוצת sport5 שמכרה את זכויות השידור לערוץ הספורט.

ראו גם

קישורים חיצוניים