יוונים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הגהה, ניסוח, הועבר, קטגוריה, קישורים פנימיים, עריכה, הרחבה
מ שוחזר מעריכות של 85.130.248.159 (שיחה) לעריכה האחרונה של KotzBot
שורה 1: שורה 1:
= ÃÃÃÃÃÃĄąÅåĆה'''יוונים''' או כמו שהם מכנים את עצמם ה'''[[הלנים]] '''(ב[[יוונית]] '''Έλληνες''') הם [[עם]] ו[[קבוצה אתנית]], אשר מרוכז בעיקר ב[[יוון]] וב[[קפריסין]], אך ישנם ריכוזים משמעותיים שלהם גם ב[[אמריקה הצפונית]], ב[[בריטניה]], ב[[גרמניה]] וב[[אלבניה]]. עוד מזמנים קדומים היו קהילות יווניות רבות בכל אזור [[הים התיכון]], אך לרוב היו היוונים מרוכזים סביב [[הים האגאי]], וה[[יוונית]] היא ה[[שפה]] המדוברת בפי רובם מימי [[העת העתיקה]]. כיום [[דת]]ם היא בעיקר [[נצרות יוונית-אורתודוקסית|הנצרות היוונית-אורתודוקסית]]. =
ה'''יוונים''' או כמו שהם מכנים את עצמם ה'''[[הלנים]] '''(ב[[יוונית]] '''Έλληνες''') הם [[עם]] ו[[קבוצה אתנית]], אשר מרוכז בעיקר ב[[יוון]] וב[[קפריסין]], אך ישנם ריכוזים משמעותיים שלהם גם ב[[אמריקה הצפונית]], ב[[בריטניה]], ב[[גרמניה]] וב[[אלבניה]]. עוד מזמנים קדומים היו קהילות יווניות רבות בכל אזור [[הים התיכון]], אך לרוב היו היוונים מרוכזים סביב [[הים האגאי]], וה[[יוונית]] היא ה[[שפה]] המדוברת בפי רובם מימי [[העת העתיקה]]. כיום [[דת]]ם היא בעיקר [[נצרות יוונית-אורתודוקסית|הנצרות היוונית-אורתודוקסית]].

ביוון ישנם (נכון ליולי 2014) מעל ל-10 מיליון יוונים, ומעריכים שמספרם בשאר העולם הוא כ-6 מיליון.
ביוון ישנם (נכון ליולי 2014) מעל ל-10 מיליון יוונים, ומעריכים שמספרם בשאר העולם הוא כ-6 מיליון.
מקורו של השם "יוונים" הוא מהתרבות האיונית.
מקורו של השם "יוונים" הוא מהתרבות האיונית.

גרסה מ־18:58, 29 בנובמבר 2015

היוונים או כמו שהם מכנים את עצמם ההלנים יוונית Έλληνες) הם עם וקבוצה אתנית, אשר מרוכז בעיקר ביוון ובקפריסין, אך ישנם ריכוזים משמעותיים שלהם גם באמריקה הצפונית, בבריטניה, בגרמניה ובאלבניה. עוד מזמנים קדומים היו קהילות יווניות רבות בכל אזור הים התיכון, אך לרוב היו היוונים מרוכזים סביב הים האגאי, והיוונית היא השפה המדוברת בפי רובם מימי העת העתיקה. כיום דתם היא בעיקר הנצרות היוונית-אורתודוקסית.

ביוון ישנם (נכון ליולי 2014) מעל ל-10 מיליון יוונים, ומעריכים שמספרם בשאר העולם הוא כ-6 מיליון. מקורו של השם "יוונים" הוא מהתרבות האיונית.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא מדעי החברה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.