מועדון הוקי ראשון דווילס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ביטול גרסה 17153495 של KotzBot (שיחה)
שורה 78: שורה 78:


[[קטגוריה:ראשון לציון: ספורט]]
[[קטגוריה:ראשון לציון: ספורט]]
[[קטגוריה:מועדוני ספורט ישראלים]]
[[קטגוריה:ישראל: מועדוני ספורט]]

גרסה מ־20:02, 11 בדצמבר 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:קבוצת הוקי קרח

פרמטרים [ שנת ייסוד, אליפויות, גביעים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ אליפויות חטיבתיות, מספר גביעים, מספר אליפויות חטיבתיות, מספר אליפויות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מועדון ההוקי ראשון דווילס
מידע כללי
אולם ביתי
מגרש ההוקי רולר של ראשון לציון
פארק נאות שקמה, ראשון לציון
תאריך ייסוד 2001 עריכת הנתון בוויקינתונים
ליגה

ליגת ההוקי קרח הישראלית

ליגת ההוקי רולר הישראלית
נשיא ישראלישראלמשה אלקין
מאמן ישראלישראלאנדרי שטפוצה
תלבושת
תלבושת קבוצת ראשון דווילס בהוקי רולר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ראשון דווילס (Devils; מאנגלית: "שדים") הוא מועדון הוקי ישראלי, שממוקם בעיר ראשון לציון. המועדון קרוי על שמה של קבוצת ה-NHL, ניו ג'רזי דווילס. המועדון הוקם בשנת 2001 על ידי פיליפ גוטליב ואנדרי שטפוצה ושם לו ליעד את קידום ענף ההוקי בעיר וסביבתה. תחת המועדון פועלת קבוצת ההוקי קרח ראשון דווילס.

היסטוריה

המועדון הוקם בשנת 2001 כ"עמותת הוקי רולר ראשון לציון" על ידי אנדרי שטפוצה, שהיה מאמן הוקי רולר כחוגים בראשון לציון והסביבה, ופיליפ גוטליב, אביו של שחקן המועדון באותה תקופה, אורי גוטליב. המועדון פעל להפעלת חוגי הוקי רולר לילדים וכעבור שנה קיבל המועדון מגרש כדורגל במתחם הספורט-כיף שעבר הסבה חלקית להוקי רולר. המועדון קידם ליגות אזוריות מדי שנה כשהאלופה האזורית התקדמה לשחק נגד קבוצות מאזור רעננה על אליפות ישראל. בשנת 2002 נהרג שחקן המועדון, אלירן עשור, בתאונת דרכים בזמן שהיה בדרכו לצו ראשון בלשכת הגיוס, בשנה שלאחר מכן החליט המועדון בשיתוף משפחתו של עשור על קיום טורניר שנתי לזכרו של אלירן. הטורניר מתקיים מאז בכל שנה בחול המועד פסח וכולל טורניר לילדי המועדון ולקבוצות הבוגרים.

בשנת 2005 הקימה עריית ראשון לציון את מגרש ההוקי רולר התקני הראשון בישראל בפארק נאות שקמה שבעיר. תהליך ההקמה התארך בשל פגיעת סופת גשמים ביסודות המגרש בזמן הבניה. המגרש נחנך בטורניר אלירן עשור באותה שנה. עם הקמתו, הועברו כל משחקי הליגה למגרש החדש. בשנת 2007, לקראת נסיעת נבחרת ישראל לנוער לאליפות העולם, החלו מספר קבוצות להתאמן במגרש עם דסקית על מנת לאפשר לשחקנים להתרגל לקראת הנסיעה ובשנה שלאחר מכן הוחלט לאפשר לקבוצות המעוניינות בכך לשחק עם דסקית במשחקי הליגה, כעבור עוד שנה החליטה הנהלת הליגה באופן רשמי על החלפת הכדור בדסקית. בעונות 2006-2008 זכתה קבוצת ראשון דווילס פעמיים באליפות ישראל.

בשנת 2010 הקים המועדון קבוצת הוקי קרח על בסיס שחקני קבוצת ההוקי רולר אך הקבוצה הצטרפה לליגת ההוקי קרח הישראלית רק בשנת 2011. מאז שנת 2008 לא זכתה ראשון דווליס באליפות ישראל בהוקי רולר למרות שסיימה את הליגה במקום הראשון בכל שנה עד 2013. בעונת 2010/11 זכתה הקבוצה ב"גביע דווילס", טורניר חד פעמי שאורגן ומומן על ידי המועדון ולאחר מכן קיבל הכרה כגביע המדינה לאותה שנה. בעונת 2013/14 ספגה קבוצת ההוקי רולר מכה קשה כאשר 5 שחקנים התגייסו לצה"ל ועוד 4 שחקנים עזבו את המועדון, הקבוצה סיימה את העונה במקום ה-5 מתוך 8 בזכות 2 ניצחונות טכניים ועלתה לפלייאוף שם הדהימה את הליגה בכך שצליחה להגיע לגמר בו הפסידה 4:1 לקבוצת אייסטיים הרצליה.

קבוצות המועדון

קבוצות הוקי קרח

ראשון דווילס

ערך מורחב – ראשון דווילס

קבוצת ההוקי קרח של המועדון, הוקמה בשנת 2010, אך בשל טענת התאחדות ההוקי קרח הישראלית שהמועדון לא הגיש בזמן את טופסי ההצטרפות, ולאחר הליכים משפטיים ארוכים הושהתה הקבוצה מהליגה בעונה זו. הקבוצה הצטרפה לליגה בשנת 2011, בעונת 2012/13 זכתה לראשונה באליפות ישראל ושמרה על האליפות בעונות 2013/14 ו-2014/15.

ראשון דווילס 2

קבוצת ההוקי קרח השנייה של המועדון, הוקמה בשנת 2011. הקבוצה מורכבת משחקני הנוער המורשים להשתתף בליגת הבוגרים ומשחקנים חובבים מקבוצת ההוקי רולר של המועדון. בעונת 2014/15 זכתה באליפות הליגה הלאומית ובכך עלתה לליגת העל, דבר שידרוש ממנה שינוי בהרכב.

קבוצות הוקי רולר

  • ראשון דווילס - קבוצת הדגל של המועדון, משחקת בליגת העל.
  • ראשון דווילס 2 - הקבוצה השנייה של המועדון, משחקת בליגה הלאמית. בנויה על בסיס שחקני קבוצות הנוער. קיימת על מנת לאפשר לשחקנים הצעירים לצבור ניסיון בליגת הבוגרים.
  • ראשון ליגיון - משחקת בליגה הלאומית. שחקני הקבוצה הם שחקני עבר או חובבנים.
  • גדרה דרגונז - משחקת בליגה הלאומית. החלה את דרכה במתנ"ס העירוני בגדרה על ידי מועדון ראשון דווילס.


פעילות בינלאומית

עד שנת 2011, קיים המועדון מחנה אימונים בכפר האולימפי בראוביצ'י, בלרוס, עם מאמנים מקומיים במגרשי האימונים המכינים את הנבחרת האולימפית של בלרוס, בשנת 2012 עבר המחנה לעיר מלדצ'נה ובשנת 2015 עבר לעיר מינסק. שחקני המועדון היוו חלקים גדולים מנבחרות ישראל בהוקי רולר בשנים 2005, 2007, 2010, 2014 וכן בנבחרות ישראל בהוקי קרח בשנים 2008-2015.

בשנת 2011, השתתפו שחקני המועדון בשיתוף עם קבוצת ההוקי קרח של בת ים בטורניר B.S.R השנתי עד גיל 14 של קוויבק וזכו באליפות דרג B (הנמוך). החל משנת 2014 משתתף המועדון בטורניר Ice Peaks הבינלאומי לילדים עד גיל 12, המשתף מספר קבוצות ישראליות וקבוצה רוסית.

בשנת 2014 נבחר המועדון להרכיב את קבוצת הילדים עד גיל 13 שתשחק בטורניר דיסקית הזהב שנערכה בעיר סוצ'י שברוסיה. הקבוצה שהורכבה נבנתה סביב מספר שחקני המועדון ושחקנים מקבוצות אחרות וסיימה את הטורניר במקום ה-5.

בשנת 2015 צפויה קבוצת ראשון דווילס להשתתף בסיבוב הראשון של הגביע הקונטיננטלי לשנת 2016 בבלגרד, סרביה, באוקטובר 2015, השתתפות ראשונה של קבוצה ישראלית מאז 2012.[1]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים