אווז אורינוקו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
יצירת דף עם התוכן "{{מיון |שם=אווז אורינוקו |תמונה= 230px |ממלכה=בעלי חיים |מערכה=מיתרניי..."
 
מ סקריפט החלפות (משוי), קו מפריד בטווח מספרים
שורה 12: שורה 12:
|שימור=שימור NT
|שימור=שימור NT
}}
}}
'''אווז אורינוקו''' (שם מדעי: ''Neochen jubata'') הוא מין של עוף ממשפחת ה[[ברווזיים]] החי באזור הטרופי של [[דרום אמריקה]]. מין זה הוא היחיד מהסוג Neochen ומשוייך לתת-משפחת [[ברווזי צדפות]] (''Tadorninae'') בהם מינים ה[[טדורנה]]. למרות שמו ומראהו דמוי ה[[אווז]], הוא כלל לא קרוב לאווזים.
'''אווז אורינוקו''' ([[שם מדעי]]: ''Neochen jubata'') הוא [[מין (טקסונומיה)|מין]] של [[עופות|עוף]] מ[[משפחה (טקסונומיה)|משפחת]] ה[[ברווזיים]] החי באזור הטרופי של [[אמריקה הדרומית]]. מין זה הוא [[מין יחיד בסוג|היחיד מהסוג]] ''Neochen'' ומשויך ל[[תת-משפחה|תת-משפחת]] [[ברווזי צדפות]] (Tadorninae) בהם מיני ה[[טדורנה]]. למרות שמו ומראהו דמוי ה[[אווז]], הוא כלל לא קרוב לאווזים.


אווז האורינוקו מגיע לאורך 61-76 ס"מ והוא בעל ראש חיוור וצוואר גדול ועבה בצבע אפור בהיר. הגוף כתום, הכנפיים ירוקות כהות והרגליים אדומות. המקור אפור והלסת התחתונה ורודה. שני המינים דומים במראה אך הזכרים גדולים יותר. הם מגעגעים בקול רם ומראם וקולם מזכיר מעט את ה[[יאורית]].
אווז האורינוקו מגיע לאורך 61–76 ס"מ והוא בעל ראש חיוור וצוואר גדול ועבה בצבע אפור בהיר. הגוף כתום, הכנפיים ירוקות כהות והרגליים אדומות. המקור אפור והלסת התחתונה ורודה. שני ה[[זוויג]]ים דומים במראה אך הזכרים גדולים יותר. הם מגעגעים בקול רם ומראם וקולם מזכיר מעט את ה[[יאורית]].


ברווזים אלה חיים בעיקר ביבשה ולא שוחים הרבה. הם גם מעופפים חלשם למעט בדאייה ארוכה. הם חיים באגמים וביצות מיוערות וכן בשדות וביערות פתוחים באמריקה הטרופית מ[[ונצואלה]] עד [[ארגנטינה]].
ברווזים אלה חיים בעיקר ביבשה ולא שוחים הרבה. הם גם מעופפים חלשים למעט בדאייה ארוכה. הם חיים באגמים וביצות מיוערות וכן בשדות וביערות פתוחים באמריקה הטרופית מ[[ונצואלה]] עד [[ארגנטינה]].


המין מקורב לסיכון בעיקר עקב סכירת הנהרות בהם הוא חי ועקב כריתת יערות ופגיעה במקווי המים. בטבע נותרו 25,000-100,000 פרטים.
המין קרוב לסיכון בעיקר עקב סכירת הנהרות בהם הוא חי ועקב כריתת יערות ופגיעה במקווי המים. בטבע נותרו 100,000-25,000 פרטים.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־23:02, 27 בינואר 2016

קריאת טבלת מיוןאווז אורינוקו
מצב שימור
מצב שימור: קרוב לסיכוןנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
מצב שימור: קרוב לסיכון
קרוב לסיכון (NT)[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: אווזאים
משפחה: ברווזיים
סוג: אווז אורינוקו
מין: אווז אורינוקו
שם מדעי
Neochen jubata
שפיקס, 1825
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אווז אורינוקו (שם מדעי: Neochen jubata) הוא מין של עוף ממשפחת הברווזיים החי באזור הטרופי של אמריקה הדרומית. מין זה הוא היחיד מהסוג Neochen ומשויך לתת-משפחת ברווזי צדפות (Tadorninae) בהם מיני הטדורנה. למרות שמו ומראהו דמוי האווז, הוא כלל לא קרוב לאווזים.

אווז האורינוקו מגיע לאורך 61–76 ס"מ והוא בעל ראש חיוור וצוואר גדול ועבה בצבע אפור בהיר. הגוף כתום, הכנפיים ירוקות כהות והרגליים אדומות. המקור אפור והלסת התחתונה ורודה. שני הזוויגים דומים במראה אך הזכרים גדולים יותר. הם מגעגעים בקול רם ומראם וקולם מזכיר מעט את היאורית.

ברווזים אלה חיים בעיקר ביבשה ולא שוחים הרבה. הם גם מעופפים חלשים למעט בדאייה ארוכה. הם חיים באגמים וביצות מיוערות וכן בשדות וביערות פתוחים באמריקה הטרופית מונצואלה עד ארגנטינה.

המין קרוב לסיכון בעיקר עקב סכירת הנהרות בהם הוא חי ועקב כריתת יערות ופגיעה במקווי המים. בטבע נותרו 100,000-25,000 פרטים.

קישורים חיצוניים

  1. ^ אווז אורינוקו באתר הרשימה האדומה של IUCN