מייטי מורפין פאוור ריינג'רס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 93: שורה 93:
==הדמויות והשחקנים==
==הדמויות והשחקנים==
[[קובץ:MMPRgroup.jpg|250px|ממוזער|'''צוות הפאוור ריינג'רס המקורי'''
[[קובץ:MMPRgroup.jpg|250px|ממוזער|'''צוות הפאוור ריינג'רס המקורי'''
מימין לשמאל: טריני (פאוור ריינג'רס צהוב), זאק (פאוור ריינג'רס שחור), ג'ייסון (פאוור ריינג'רס אדום), בילי (פאוור ריינג'רס כחול) טימי (פאוור ריינג'רס ירוק) קימברלי (פאוור ריינג'רס ורוד)
מימין לשמאל: טריני (פאוור ריינג'רס צהוב), זאק (פאוור ריינג'רס שחור), ג'ייסון (פאוור ריינג'רס אדום), בילי (פאוור ריינג'רס כחול) טuמי (פאוור ריינג'רס ירוק) קימברלי (פאוור ריינג'רס ורוד)
|alt=]]
|alt=]]



גרסה מ־00:25, 2 בפברואר 2016

תבנית:סדרת טלוויזיה מייטי מורפין פאוור ריינג'רס (אנגלית: Mighty Morphin Power Rangers , "פאוור ריינג'רס משני צורה אדירים")‏ היא סדרת טלוויזיה אמריקאית פופולרית לילדים, והיא המוצר הראשון של זיכיון "פאוור ריינג'רס"[1]. הסדרה בת 145 פרקים והופקה לטלוויזיה על ידי חברת "סבן" לערוץ Fox Kids בין השנים 1993 -1995. בישראל שודרה העונה הראשונה בערוץ 2 בשידורי קשת והעונה השנייה והשלישית שודרו בערוץ הילדים.

על פי סדרה זו הופק הסרט "מייטי מורפין פאוור ריינג'רס - הסרט" (1995).

בשנת 2010 הוציאה חברת דיסני את 32 הפרקים הראשונים של העונה הראשונה מחדש בתוספת של שינויים דיגיטליים וקטעי מעבר בסגנון קומיקס.

העלילה

העונה הראשונה (1993- 1994, 2010)

בגרסה הראשונה של התוכנית, מכשפה נבזית בשם ריטה ריפולסה מצליחה לחמוק מהמקום בו הייתה כלואה במשך 10,000 שנה ומנסה להשתלט על כדור הארץ בעזרת העוזרים שלה גולדאר, סקורפינה (עקרבית), פינסטר, סקוואד ובאבו, וצוות לוחמי החימרים שלה.

כדי למנוע ממנה לעשות זאת, זורדון ועוזרו "אלפא 5" בוחרים באופן אקראי חמישה תלמידי תיכון אמריקאיים (ג'ייסון, בילי, טריני, זאק וקימברלי) כדי להציל את העולם. זורדון מעניק להם את "ממירי הכח" אשר מאפשרים להם לשנות את צורתם[2] לגיבורי-על לאחר אמירת סיסמה. לכל ריינג'ר יש נשק ייחודי לו ורכב רובוטי ייחוד בצורת בעל חיים פרהיסטורי שנקרא "זורד". הרכבים מתלכדים ביחד ליצירת רובוט ענקי החמוש בחרב, שנקרא "מגה-זורד". בכל הפרקים מתנהלים קרבות בין המגה-זורד אשר מופעל על ידי הפאוור ריינג'רס כגד מפלצות ענק אותם ריטה שולחת לכדור הארץ.

במהלך העונה הראשונה מצטרף לתיכון תלמיד חדש, טומי אוליבר, נער בעל כישרון רב באמנויות לחימה אשר נבחר בידי ריטה להיות הריינג'ר הירוק אשר ילחם למענה כדי להשמיד את הפאוור ריינג'רס. הריינג'רס מצליחים לבסוף לעצור את טומי ולשבור את הכישוף אותו הטילה ריטה על טומי והוא עובר לצד של הטובים כפאוור ריינג'ר.לאחר שטומי הריינג'ר הירוק הצטרף אל שאר הפאוור ריינג'רס זורדון צירף את טומי לחבורת לוחמי הפאוור ריינג'רס וביחד מנצחים את ריטה

העונה השנייה (1994 -1995)

לאחר שריטה נכשלה בהשמדת הפאוור ריינג'רס, מגיע ממימד אחר יצור בשם לורד זד אשר תופס את מקומה של ריטה כנבל הראשי בסדרה ומנסה בעצמו להשתלט על העולם ולהשמיד את הפאוור ריינג'רס.

לורד זד מחזיר את ריטה לכלא ממנו הצליחה להשתחרר בתחילת העונה הראשונה. לורד זד גם משפר את החימרים של ריטה והופך אותם לחזקים יותר. הפאוור ריינג'רס משדרגים את הזורדים שלהם וטומי מאבד את כוחותיו של הריינג'ר הירוק לנצח בשל העובדה שבעונה הקודמת ריטה השתמשה בכישוף אשר שאב את כל כוחותיו של הריינג'ר הירוק, ולבסוף טומי מקבל כוחות חדשים והופך לפאוור ריינג'ר הלבן. במסע הארוך של הפאוור ריינג'רס נגד כוחות האופל של זד,ג'ייסון, זאק וטריני נבחרים לייצג את ארצם בשיחות שלום בשווייץ. בשל כך, הם נאלצים לוותר על ממירי הכוח שלהם ועל תפקידם כחלק מהצוות של הפאוור ריינג'רס,את מקומם של השלושה תופסים שלושה נערים חדשים - רוקי, אדם ועיישה. בהמשך ריטה ריפולסה מצליחה לחזור לירח ולהשקות את לורד זד בשיקוי אהבה בעת שהוא ישן. זד מתאהב בריטה ומתחתן איתה, מה שמוביל לשיתוף כוחות מלא של לורד זד וריטה נגד הפאוור ריינג'רס.

מייטי מורפין פאוור ריינג'רס - הסרט (1995)

סרט קולונע באורך מלא. הפאוור ריינג'רס נמצאים בשיא כוחם אך הם מאויימים מצד יצור מיתולוגי בשם אייבן אוּ‏ז, מפלצת סגלגלה העשויה חומר סגלגל ודוחה הנקרא "אוּ‏ז" ומגעיל שנכלא לפני עידנים, אשר משתף כוחות עם לורד זד וריטה. הוא נעזר ביצורים העשויים מהאוּ‏ז כדי להשמיד את הפאוור ריינג'רס. הוא חודר למפקדת הפאוור ריינג'רס והורס אותו לגמרי, ותוך כדי הורס גם את מתחם הכוח של זורדון ומשאיר אותו חסר אונים. הפאוור ריינג'רס מגלים זאת והם נותרים חסרי כוחות, הם מצליחים לנצל את שארית כוחות המפקדה כדי להטיסם לכוכב פידוס, שם ימצאו מכשפה רבת עוצמה שתשלח אותם למסע מסוכן להחזיר את הכוחות שלהם. בינתיים, אייבן אוז שולט בטירתו של זד, ובמבוגרי העיר בעזרת האוז והם משמשים כעבדיו, ובונים לו שני רובוטים חזקים שמקור כוחם הוא אוז. הפאוור ריינג'רס חוזרים אל כדור הארץ ומגלים את החורבן שאייבן אוז זרע ומצליחים לשקם את מפקדת הפאוור ריינג'רס ובכך גם את מרכז כוחו של זורדון, את אלפא ואת כל מרכזי הבקרה. הריינג'רס יוצאים לעיר כדי להתעמת עם אייבן אוז ומשתמשים במגה-זורדים חדשים כדי להביס את אייבן אוז והרובוטים שלו. הריינג'רס מנצחים את אייבן אוז והשקט שב לעיר.

העונה השלישית (1995)

זד וריטה שוב נכשלו בהשמדתם של הפאוור ריינג'רס. ממימד אחר מגיח יצור ושמו "ריטו רבולטו", אחיה של ריטה. ריטו מביא לריטה וזד הפתעה - יצורים חזקים יותר מהחימרים - "הטנגות", ציפורים גדולים שצורחים כמו עורבים בעלי עוצמה חזקה ביותר שמסוגלים להביס את הריינג'רס.

ריטו אשר מעוניין להשמיד את הריינג'רס מחליט שלא לשלוח מפלצת אלא להכין להם מלכודת ומצליח בסופו של דבר להרוס את הזורדים אשר כושלים במהלך הלחימה. בעקבות כך זורדון מודיע שכל כוחותיהם המיוחדים של הריינג'רס נעלמו אבל אלפא מודיע שיש סוג של גורם אחד שיכול להשיב לריינג'רס את כוחותיהם. הריינג'רס משוגרים למדבר שם הם מוצאים מערה אשר מובילה אותם לתוך מקדש עתיק בו הם פוגשים לוחם נינג'ה ששמו נינג'ור. הוא ידע שהם נבחרו להיות הפאוור ריינג'רס. הוא עורך להם טקס מיוחד ומעניק להם את כוח הנינג'ה (לא קשור לעונה 11) מחזיר להם את הכוחות ומביא להם סמלי חיות אחרים, זורדים חדשים ואפילו אופנועי כרישים.

בהמשך, בעקבות ההחלטה של קימברלי לעזוב לצרפת בעקבות משלחת ספורט בהתעמלות קרקע, קימברלי נאלצת להיפרד מחבריה ולהעניק את ממיר הכוח שלה למישהי אחרת. לבסוף היא מעניקה את הממיר שלה לקאת'רין (קאט) היילארד, מהגרת חדשה מאוסטרליה.

פאוור ריינג'רס חייזרים (1996)

הערה: עונה זו נחשבת כחלק מהעונה השלישית של המייטי מורפין פאוור ריינג'רס.

בעונה זו חמישה חייזרים מגיעים לכדור הארץ ומגלים שהם לא עומדים לחיות שם עוד הרבה זמן בגלל שהם יצורים ימיים והסביבה בכדור הארץ לא מתאימה להם. אבא של ריטה, אדון הרשע, מצליח להפוך את הריינג'רס לילדים. בעקבות כך זורדון שולח את הריינג'רס הצעירים למצוא את גבישי הזיאו כדי לחזור לצורתם

הדמויות והשחקנים

צוות הפאוור ריינג'רס המקורי מימין לשמאל: טריני (פאוור ריינג'רס צהוב), זאק (פאוור ריינג'רס שחור), ג'ייסון (פאוור ריינג'רס אדום), בילי (פאוור ריינג'רס כחול) טuמי (פאוור ריינג'רס ירוק) קימברלי (פאוור ריינג'רס ורוד)

צוות הפאוור ריינג'רס

  • ג'ייסון לי סקוט (Jason Lee Scott) - הפאוור ריינג'ר האדום המקורי, והמנהיג הראשון של החבורה. המומחה ביותר מבין החבורה באמנויות לחימה. שחקן אוסטין סט. ג'ון (עזב באמצע העונה השנייה).
  • זאקארי "זאק" טיילור (Zachary "Zack" Taylor) - הפאוור ריינג'ר השחור המקורי. שחקן וולטר ג'ונס (עזב באמצע העונה השנייה).
  • בילי קרנסטון (Billy Cranston) - הפאוור ריינג'ר הכחול המקורי. החזיק בתפקיד למשך התקופה הארוכה ביותר, ונחשב לחכם ולביישן שבחבורה. שחקן דיוויד יוסט (היחיד שנשאר בסדרה המקורית).
  • טריני קוואן (Trini Kwan) - הפאוור ריינג'ר הצהובה המקורית והיא כמעט היחידה שמבינה את בילי שהוא מדבר בשפה גבוהה. שחקנית טאי טראנג (עזבה באמצע העונה השנייה).
  • קימברלי הארט (Kimberly Hart) - הפאוור ריינג'ר הוורודה המקורית. היא חובבת קניות ואת טומי. שחקנית איימי ג'ו ג'ונסון (עזבה לקראת סוף העונה השלישית).
  • תומאס "טומי" אוליבר (Thomas "Tommy" Oliver) - הפאוור ריינג'ר הירוק והלבן המקוריים. בהתחלה ריטה השתלטה עליו והוא היה רע, אבל הריינג'רס הסירו את הכישוף והוא הפך לטוב. כוחו הירוק היה זמני, אבל לאחר זמן מה הוא קיבל כוחות חדשים של הריינג'ר הלבן. החזק שבחבורה. שחקן ג'ייסון דיוויד פרנק (הצטרף בעונה הראשונה מפרק 17 עד הסוף).
  • רוקי דיסאנטוס (Rocky DeSantos) - הריינג'ר האדום השני שמחליף את ג'ייסון. שחקן סטיב קרדנאס (הצטרף מאמצע העונה השנייה).
  • אדם פארק (Adam Park) - הריינג'ר השחור השני שמחליף את זאק. שחקן ג'וני יונג בואש (הצטרף מאמצע העונה השנייה).
  • עיישה קמבל (Aisha Campbell) - הריינג'ר הצהובה השנייה שמחליפה את טריני וחברה הכי טובה של קימברלי. שחקנית קרן אשלי(הצטרפה מאמצע העונה השנייה).
  • קאט הילארד (Katherine Hillard) - היא מהגרת חדשה מאוסטרליה שמנסה להתחבר לחבורה, והופכת לריינג'ר הורודה השנייה שמחליפה את קימברלי. ריטה וזד השתלטו עליה, וגרמו לה לקחת את הכוח הוורוד, אבל היא טובה בסוף והופכת לריינג'רית הורודה. שחקנית קאטרין סטרלנד (הצטרפה לקראת סוף העונה השלישית).

הטובים

  • זורדון (Zordon) - ישות תוכן בין מימדית מחלל החיצון שהיה לשעבר מכשף חזק נגד המכשפה הגלאקטית ריטה עד שהיא שמה עליו כישוף ללכוד אותו בכלא פיטול הזמן, הוא האנרגיה של כוחותם של הפאוור ריינג'רס ושל מרכז הבקרה. בפרק הפיילוט הוא ניקרא זולתר.
  • אלפא 5 (Alpha 5) - רובוט אלפא מדגם 5 ועוזרו הנאמן של זורדון, תמיד מרגיש בודד ומאוד סקרן איך בני אדם חיים.
  • בולק וסקאל (Bulk & Skull) - צמד בריונים לא-יוצלחים באנג'ל גרוב, שבעונה ראשונה הם מציקים לחבורה, בעונה השנייה הם רוצים לדעת לגבי זהותם של הפאוור ריינג'רס אך הם תמיד נכשלים, ובעונה השלישית הם נרשמים לאקדמיה לשוטרים ומסיימים אותו בהצטיינות. בפאוור ריינג'רס סמוראי מתגלה שהם אחים.
  • ארני (Ernie) - מנהל הקפיטריה באנג'ל גרוב.
  • אריק (Eric) - המחליף הזמני של ארני בתור המנהל של הקפיטריה, אשר מחבב את טריני.
  • נינג'ור (Ninjor) - לוחם נינג'ה שעוזר לריינג'רס נגד המפלצות של ריטה וזד.
  • פאוור ריינג'רס חייזרים (Alien Rangers) - חמישה ריינג'רס חייזרים שנשלחו לכדור הארץ כדי לעזור לזורדון ולפאוור ריינג'רס לאחר שהם נהפכו לילדים נגד מפלצות של ריטה וזד.

הרעים

  • ריטה ריפולסה (Rita Repulsa) - מכשפה נבזית אשר מצליחה לחמוק ממקום המכלוא בו היא הייתה כלואה במשך 10,000 שנה והיא מנסה לאורך העונות הראשונות של הסדרה להשתלט על כדור הארץ. זורדון כלא אותה לפני זמן רב. לאחר שהיא גורשה על ידי לורד זד למשך תקופה היא חזרה וגרמה לו להינשא לה בידי שיקוי אהבה. סובלת מכאבי ראש בכל תבוסה נגד הריינג'רס.
  • לורד זד (Lord Zedd) - אחד הדמויות הנבזיות ביותר בגלקסיה. מחזיק מטה ארוך שמסומן ב"Z". הוא נתן לריטה להחליף אותו בזמן שהוא מנסה להשתלט על הגלקסיה, אבל לאחר שריטה נכשלה הוא חזר למקומו. הוא יותר חזק ומתוחכם מריטה, הוא הדמות המקורית הראשונה שנוצרה בגרסה האמריקאית אשר לא התבססה על הסדרה היפנית המקורית. התאהב בריטה כשחזרה. זד נהג ליצור בעצמו את מפלצותיו על ידי כך שהוא היה לוקח חפצים מכל מיני מקומות.
  • גולדאר (Goldar) - אחד הרשעים הבולטים בסדרה, חצי אריה חצי מפלצת עם חליפה מוזהבת וחרב. היה העוזר של ריטה. לאחר שאיכזב את ריטה הוא איבד את כנפיו והיה צריך לשגר את עצמו ממקום למקום. לאחר בואו של לורד זד, הוא קיבל את כנפיו בחזרה ועבר לשרת אותו במקום את ריטה.
  • סקורפינה (Scorpina) - חצי אישה חצי עקרב, אחת העוזרות של ריטה שתמיד שיתפה פעולה עם גולדאר נגד הריינג'רס בעלת שני מצבים :מצב הלוחמת ומצב המפלצת בכל פעם שריטה הגדילה אותה.
  • פינסטר (Finster) - מדען אשר מכין במעבדה שלו מפלצות שונות או חימרים שישמשו את ריטה ולורד זד. נאמן לריטה עד מאוד.
  • סקוואד ובאבו (Squatt and Baboo) - חברים טובים, שני עוזריה הטיפשים של ריטה. סקוואד הוא יצור שמן דמוי גובלין עם תיק קטן המכיל מוצרים מסוכנים, באבו הוא יצור דמוי חצי עטלף חצי מפלצת שמתמחה בהכנת שיקוים רעילים או קסם שחור נגד הפאוור ריינג'רס.
  • ריטו רבולטו (Rito Revolto) - אחיה הטיפש של ריטה. הוא לפעמים קורא ללורד זד בשם "אד". הוא חזק מאוד, ודומה לעצמות.
  • לוחמי הרגל:
  • חמירים (Putty Patrollers) - הלוחמים של ריטה. יצורים אשר עשויים חימר. הם די טיפשים ובכל קרב נגד הריינג'רס הם תמיד נכשלים. מופיעים בדרך כלל עם מפלצת, או לפני שהיא מופיעה.
  • חמירים "זי" (Z-Putty Patrollers) - אותו סוג חמירים אבל של זד הם מתחוכמים וחזקים יותר מהקודמים, החולשה שלהם זה ה"זי" במרכז הבטן שלהן. מופיעים בדרך כלל עם מפלצת, או לפני שהיא מופיעה.
  • טאנגות (Tengu Warriors) - ציפורים גדולים של ריטו ששונים מהחמירים וחזקים יותר. נתנו לריטה וללורד זד לאחר שנישאו.

צוות המדבבים הפקת הדיבוב העברי

בגרסה העברית המקורית השתתפו בדיבוב הדמויות:

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ שמבוסס על הסדרה היפנית סופר סנטאי
  2. ^ כנראה שם הסדרה בא מהקריאה "It's Morphin' Time!" שפירושה "זה הזמן לשינוי צורה!"