ריימן (סדרת משחקים) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ניב127 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
ניב127 (שיחה | תרומות)
שורה 42: שורה 42:
* '''Rayman Raving Rabbids (ריימן והארנבים המטורפים)''' <br> ([[Playstation 2]], [[מחשב אישי|PC]], [[Xbox 360]], [[Wii]], [[Game Boy Advance|Gameboy Advance]], [[Nintendo DS]])
* '''Rayman Raving Rabbids (ריימן והארנבים המטורפים)''' <br> ([[Playstation 2]], [[מחשב אישי|PC]], [[Xbox 360]], [[Wii]], [[Game Boy Advance|Gameboy Advance]], [[Nintendo DS]])
* '''Rayman Raving Rabbids 2 (ריימן והארנבים המטורפים 2)''' <br> ([[Wii]], [[Nintendo DS]]), [[מחשב אישי|PC]]
* '''Rayman Raving Rabbids 2 (ריימן והארנבים המטורפים 2)''' <br> ([[Wii]], [[Nintendo DS]]), [[מחשב אישי|PC]]
* '''Rayman Raving Rabbids: TV Party (ריימן והארנבים המטורפים מסיבת טלוויזיה)''' (<br> ([[Wii]], [[Nintendo DS]]
* '''Rayman Raving Rabbids: TV Party (ריימן והארנבים המטורפים מסיבת טלוויזיה)''' <br> [[Wii]], [[Nintendo DS]]
* '''Rabbids Go Home (הארנבים הולכים הביתה)'''{{כ}} <br> ([[Wii]], [[Nintendo DS]])
* '''Rabbids Go Home (הארנבים הולכים הביתה)'''{{כ}} <br> ([[Wii]], [[Nintendo DS]])
* '''Raving Rabbids: Travel in Time (הארנבים המטורפים נוסעים בזמן)'''{{כ}} <br> ([[Wii]], [[Nintendo DS]])
* '''Raving Rabbids: Travel in Time (הארנבים המטורפים נוסעים בזמן)'''{{כ}} <br> ([[Wii]], [[Nintendo DS]])

גרסה מ־17:53, 7 בפברואר 2016

ריימן (בתרגום חופשי מאנגלית: Rayman - "איש הקרן") הוא שם לסדרת משחקי פלטפורמה שנוצרה על ידי מישל אנסל מחברת יוביסופט. המשחק הראשון זכה להצלחה רבה, ובעקבותיו הופיעו משחקים נוספים בסדרה, חלקם מעוצבים בסגנונו הייחודי של אנסל. המשחקים נקראים על שם היצור אשר מגלם את הדמות המרכזית בהם. גילו אינו ידוע, הוא חי בעולם אחר והוא חסר צוואר וגפיים. למרות זאת ראשו וכפות רגליו וידיו מחוברים לגוף באורח קסם. בכל משחקי ריימן יש מטרה ברורה אחת - להציל את העולם מיצורים בעלי כוחות חזקים, תוך כדי איסוף כוחות, הצלת חברים וקרבות שבהם אתה מעיף את יריביך. ריימן נוצר על ידי מישל אנסל, בעוד אחמד בוח'ליפה היה אחראי על הפרויקט.

קיימת גם סדרת טלוויזיה באותו השם שמתרחשת בעולמו של ריימן אך היא ירדה בפרק ה-4 בעקבות אחוזי צפייה נמוכים.

על משחקי הסדרה

ריימן, המשחק הראשון, היה אחד ממשחקי המחשב הנמכרים ביותר במשך שנתיים רצופות והפך לאחד המשחקים המפורסמים ביותר בעולם. גם משחק ההמשך - "ריימן 2: הבריחה הגדולה" זכה להצלחה רבה והוערך בין הגיימרים, כשאחת הסיבות לכך היא המעבר מגרפיקה דו ממדית לתלת ממדית.

ריימן M, נחשב בזמנו להומוריסטי מבין משחקי הסדרה, אך זכה להצלחה פחותה מזו של המשחקים הקודמים לו.

בשנת 2003 יצא המשחק "ריימן 3: מהפכת המגה לומים" לחנויות. המשחק זכה לביקורות טובות אך אף על פי כן נחשב לאכזבה בקרב מעריצי הסדרה אשר סברו כי הוא נופל ברמתו מהמשחקים הקודמים לו. יש שטענו שההומור בו היה מוגזם ותפס את מקומם של כל הדברים האחרים הנחוצים למשחק טוב. טענה נוספת הייתה שאחת הסיבות לכך היא שמישל אנסל (מיוצרי המשחקים הקודמים בסדרה) לא היה שותף בפרויקט, ועל כן היה חסר בו את ה"רגש" של הריימן המקורי והטוב.

בשנת 2005 יצאה לחנויות גרסת ה"ריימן - נקמת המגה לומים", אשר הותאמה לקונסולת ה-Game Boy Advance בלבד.

בסוף שנת 2006 יצא המשחק Rayman Raving Rabbids ("ריימן והארנבים המוטרפים"), שהותאם במיוחד לקונסולת המשחקים Nintendo Wii, אבל בהמשך הופץ גם לקונסולות משחקים אחרות. בסוף שנת 2007 יצא משחק ההמשך Rayman Raving Rabbids 2 ולא עבר זמן רב עד שהארנבים המככבים במשחקים אלו זכו לסדרת משחקים משלהם. משחקים אלו שונים משמעותית מהמשחקים הקודמים משום שהם מהווים אוספים של מיני-משחקים שונים המכוונים בעיקר למשחק מרובה משתתפים, זאת בשונה מהמשחקיות האופיינית לסדרת משחקי ריימן ומשחקי הפלטפורמה.

בשנת 2011 יצא לאור משחק המשך לסדרה בשם Rayman Origins (בעברית: ריימן מקורות ) - המשחק החזיר את הסדרה לשורשיה משום שנעשה בו שימוש בגרפיקה דו ממדית והוחזרה בו המשחקיות מהסדרה המקורית שקדמה ל-Raving Rabbids. המשחק נחשב מוצלח וקיבל ביקורות טובות, והוחלט לייצר המשך למשחק שהתפרסם בשנת 2013 בשם Rayman Legends (עברית: אגדות ריימן).

Rayman Raving Rabbids

משחק נוסף בסדרה, אם כי לא הקלאסי בניגוד למה שתוכנן; עוד כשהכריזה חברת יוביסופט כי היא עובדת על ריימן 3, התברר שהיא עובדת גם על ריימן 4 במקביל, כשמישל אנסל דואג להשתתף בפרויקט זה. על כן, יחד עם אכזבת ריימן 3, עדיין נותרו הציפיות והתקוות למשחקים נוספים שיחזירו לריימן את כבודו.

שמו הרשמי של המשחק נקבע ל- "Rayman- Raving Rabbids", ללא אזכור הספרה 4. פירוש השם בעברית אינו ברור לחלוטין: Rabbid מהווה שילוב של המילים ארנב (Rabbit) וחולה-כלבת (Rabid) באנגלית, (כנראה מכיוון שהארנבים המופיעים בו משוגעים כאילו חלו בכלבת), כך שהפירוש המלא, בתרגום חופשי, הוא: "ריימן - ארנבונים (אחוזי כלבת) הזויים" (ובגרסה העברית שיצאה "ריימן והארנבים המוטרפים"). מישל אנסל, טוען כי החליט להשתמש ברשעים תורנים שונים מהרגיל, לא עוד מפלצות מפחידות ומאיימות, כי אם ארנבונים מטורפים, שמתברר כי רצו להשתלט על העולם עוד מאז תקופת המשחק הראשון. ארנבונים אלה יופיעו במגוון צורות, ולריימן תהיה דרך חדשה להילחם בהם: ניתן יהיה להלבישו בחליפות שונות לפי סוגי מוזיקה תואמים, והדבר יעזור לו להילחם בארנבונים, הרגישים מאוד למוזיקה. יכולת ייחודית נוספת תהיה האפשרות לרכב על חיות כגון קרנפים, עכבישים, כרישים ועוד, וכך (לטענתו של אנסל) להסתובב בכל רחבי עולמו של ריימן ולהכירו מקרוב.

החברה הודיעה כי המשחק עומד להיות הומוריסטי, והדבר עורר חשש בגיימרים רבים שהתוצאה תהיה דומה לריימן 3. ברם, יוביסופט הוסיפה גם כי להומור יהיה מקום נפרד משלו במשחק, והוא רק יוסיף לו. בזאת מבקשת יוביסופט לומר שהתוצאה תהיה שונה מריימן 3.

יוצרו של ריימן, מישל אנסל, אמר כי הוא שמח לחזור ולעבוד שוב על ריימן כמו פעם, ומקווה כי המשחק הזה יחזיר לריימן את כבודו. חברת יוביסופט הבטיחה כי המשחק "יפיל את השחקנים מהרגליים". המשחק יצא בין ה-5 ל-8 בדצמבר (כל יום לקונסולה אחרת) בדצמבר 2006. גיימרים רבים קוויו שהמשחק יחזיר לגיבור חסר הגפיים את כבודו האבוד ויזכה להצלחה,לבסוף המשחק עורר תגובות חלוקות :שחקנים רבים התאכזבו מהעובדה שהמשחק הוא למעשה אוסף של עשרות משחקונים קטנים ולא משחק הרפתקאות עלילתי, אבל שחקנים אחרים טענו שמדובר במשחק חדשני וכיפי. בין היתר אתר המשחקים הישראלי Vgames העניק למשחק ציון של 68 מתוך 100 ותוכנית המשחקים הטלויזיונית X-Play העניקה למשחק ציון 4.5 מתוך עשר. לעומת זאת המשחק זכה בכ-4 פרסים בחודשים הראשונים ליציאתו ובציון של 84 מתוך 100 שהוענק על ידי מגזין הנינטנדו הרשמי.

משחקים בסדרה

  • Rayman Legends (אגדות ריימן)
    (Wii U ,PS Vita ,PS3 ,PC ,Xbox 360,PS4,XBOX ONE)

משחקי פלאפון

  • ריימן
  • ריימן 3
  • ריימן גולף
  • ריימן באולינג
  • ריימן מרוצים
  • ריימן והארנבים המטורפים
  • ריימן 2(לאייפון, לאייפד, ולאייפוד טאץ')
  • ריימן והארנבים המטורפים לטאצ
  • ריימן: בריחת הג'ונגל(לאייפון, לאייפד, לאייפוד טאץ' לאנדרואיד וגם יצא לחלונות 8)
  • ריימן: בריחת הפיאסטה(לאייפון, לאייפד, לאייפוד טאץ' לאנדרואיד וגם יצא לחלונות 8)
  • הרפתקאות ריימן(לאייפון, לאייפד, לאייפוד טאץ' לאפל טי וי ולאנדרואיד)

חבילות ההרחבה

  • ריימן זהב
  • ריימן לנצח
  • ריימן חוגג 10 אוסף של שלושה משחקים מהסדרה שהם ריימן 2 ריימן 3 וריימן M.(בגרסה למחשב בלבד יש גם משחק יצירה של ריימן 3)

משחקי חינוך

  • ריימן ג'וניור
  • לומדים עם ריימן
  • ריימן - משחק מוחות