ירמי קפלן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 60: שורה 60:


===חייו האישיים===
===חייו האישיים===
בין השנים [[2009]]-[[1997]] היה נשוי לרויטל. לזוג נולדו שני ילדים. קפלן מתגורר ב[[רמת השרון]]. בשנת [[2015]] נולד בנו השלישי של קפלן מיחסיו עם זוגתו יעל.
בין השנים [[2009]]-[[1997]] היה נשוי לרויטל. לזוג נולדו שני ילדים לני ודיבו.
בשנת [[2015]] נולד בנו השלישי של קפלן מקס מיחסיו עם בת זוגו יעל.

קפלן מתגורר ב[[רמת השרון]].


==אלבומים==
==אלבומים==

גרסה מ־23:29, 15 בפברואר 2016


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות, רקע ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

ירמי קפלן
ירמי קפלן בעצרת "הנגב דורש צדק חברתי" בבאר שבע, 2011
ירמי קפלן בעצרת "הנגב דורש צדק חברתי" בבאר שבע, 2011
לידה 3 בספטמבר 1961 (בן 62)
ארצות הבריתארצות הבריתשיקגו, ארצות הברית
שם לידה ג'רמי ירמיהו קפלן
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1977 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, פופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה תופים, גיטרה
חברת תקליטים NMC, אל. איי.4
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ירמי קפלן בפסטיבל אומנות תרבות רחוב בחיפה, 2011

ירמי קפלן (נולד ב-3 בספטמבר 1961 כג'רמי דוד קפלן - Jeremy David Kaplan), הוא זמר ומוזיקאי ישראלי.

ביוגרפיה

פרויקט "פנסים": ירמי קפלן ואלירן אביתר לוי

תחילת הדרך

קפלן נולד בשיקגו שבארצות הברית בשם ג'רמי דוד קפלן. הוא בנו של במאי הטלוויזיה אירווינג קפלן ואחיו של אהרן קפלן. קפלן עלה לישראל בשנת 1969 והשתתף במספר הפקות בילדותו - בתוכניות ללימוד האנגלית "Neighbours",[1] במערבון "פנטום קיד" ב-1975 ובתפקיד בסרט הישראלי "מבצע יונתן של מנחם גולן ב-1977.

בזמן לימודיו בתיכון אליאנס תל אביב, שימש קפלן כמתופף בלהקת "ליקוי חמה" של רמי קלינשטיין. כשהתגייס לצה"ל, בשנת 1979 לא התקבל ללהקה צבאית, אך המשיך לנגן בשעות הפנאי עם קלינשטיין ואחרים. בין היתר היה מועמד להצטרף ללהקת "תיסלם" במקומו של סמי אברדזל ששקל בשעתו לעזוב את הלהקה. לאחר שירותו הצבאי למד משפטים באוניברסיטת תל אביב, אך נטש את לימודיו לטובת טיול לחו"ל. קפלן שהה שם במשך שנתיים, ושם חיפש דרך מוזיקלית עצמאית. הוא השתתף גם בדיבוב תוכניות מצוירות לילדים, ביניהן ב"דנבר הדינוזאור האחרון" שם דיבב את דמותו של מאריו.

השתתפות בהרכבים וכזמר ליווי

רמי קלינשטיין כלל באלבומו הראשון "ביום של הפצצה" שיצא ב-1986, לחן משותף לו ולקפלן לשיר "במקום שאני עומד". בנוסף שר קפלן באלבום קולות רקע. קלינשטיין המליץ לרוני בראון להחתים את קפלן לחברת התקליטים "הליקון". קפלן כתב, הלחין והקליט שני שירים, "מחפשת" (לו בוים קליפ) ו"תפוס אותו", לאלבום מתוכנן, אך הוא לא הושלם. קפלן נסע לשהות של מספר חודשים בארצות הברית וחזר לישראל ב-1989. הוא ניגן בתופים בהקלטות האולפן של להקת "תופעת דופלר" לקראת יציאת אלבומם ב-1992. הוא גם השתתף בהלחנת שירם "קוטפת".

קפלן השתתף במספר הרכבים מוזיקליים בו זמנית: הוא תופף בלהקת "תערובת אסקוט" והיה סולן בלהקת "הפיצוץ", שהפכה בהמשך ל"ניצולי הפיצוץ". בשנת 1992 השתתף בפרויקט חידושי השירים של גלי צה"ל וביצע את "בשמלה אדומה".

קריירת הסולו

1995-1999

ב-1994 כשנה לאחר פירוק "ניצולי הפיצוץ" ב-1993, הקים את "להקת הפרחים", שחתמה בחברת התקליטים אן אם סי והוציאה את האלבום "ירמי קפלן והפרחים", בו כל השירים נכתבו והולחנו על ידי קפלן. רוב שיריו היו שירי כאב קשים לעיכול מבחינה מוזיקלית. בין השירים המצליחים של האלבום היו "מודדת" ו"מדוע לא באת". לאחר שיצא האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות, שבו הוכיח קפלן את כוחו על הבמה. בהופעות הרבה לשיר ולהיות בתנועה מתמדת לאחר שנים שבהן נחבא מאחורי התופים.

אלבומו השני "בוקר טוב" יצא בשנת 1995 והיה אלבום סולו ללא להקת ליווי. גם באלבום זה כל השירים נכתבו על ידו, ובהם "הדפוק הזה" וגרסאות חדשות נוספות לשיר "מחפשת". אלבום זה היה בסיס להופעות ולקליפים מצליחים.

בשנת 1996 כתב, הלחין והקליט את שיר הפתיחה לסדרה "הפוך" בשם "כבר עכשיו", שנחל הצלחה גדולה.

בשנת 1999 יצא אלבומו השלישי "לרע ולטוב". רוב שירי האלבום עוסקים בנושאי משפחה וזוגיות, מהם זכה להצלחה השיר "קולה וברה". בדומה לאלבומו הקודם, גם באלבום זה כתב קפלן את המילים והלחנים והיה המפיק המוזיקלי.

שנות האלפיים

קפלן התארח על התופים בהופעה בשיר "בשבילך" של "תופעת דופלר" בהופעתם בפסטיבל הזמר והפזמון המחודש ב-2001. שנתיים לאחר מכן הוציא את אלבומו הרביעי "הזמן האבוד" יצא בשנת 2003 שזכה לביקורות טובות. האלבום הופק על ידו ועל ידי אייל קצב וכלל מספר להיטים, ובהם "תתחיל מאפס" ו"אני אשתנה".

באפריל 2009 הוציא קפלן סינגל ראשון לקראת אלבומו החמישי, בשם "כל אחד יכול". האלבום המלא, "חשק", יצא לבסוף ב-27 ביולי 2010. זמן קצר לפניו יצא סינגל נוסף, "כמה את צודקת", שזכה להצלחה במצעדי הפזמונים. סינגל נוסף מהאלבום שזכה להצלחה היה "עוד יהיה לך" ("מעבר לגדר").

בשנת 2014 יצא השיר "היא האחת" בביצועו של קפלן, מתוך פרויקט "פנסים" של המוזיקאי אלירן אביתר לוי.[2]

בשנת 2015 הוציא יחד עם ספנסרוסו, מתן ספנסר ואורי רוסו, צמד מפיקים צעירים את האלבום "פטיש" המשלב בין רוק ומוזיקה אלקטרונית. האלבום מומן על ידי הקהל באמצעות פרויקט בהדסטארט.

קפלן השתתף בתפקידי אורח בסדרות "רמזור", "ראש גדול", "נשות הטייסים" ו"הפיג'מות".

חייו האישיים

בין השנים 2009-1997 היה נשוי לרויטל. לזוג נולדו שני ילדים לני ודיבו. בשנת 2015 נולד בנו השלישי של קפלן מקס מיחסיו עם בת זוגו יעל.

קפלן מתגורר ברמת השרון.

אלבומים

אלבומי סולו

שיתופי פעולה והרכבים

קישורים חיצוניים

ירמי קפלן בהופעה בינואר 2013
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ירמי קפלן בוויקישיתוף

הערות שוליים