פינגווין רצועת-הסנטר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הוספת האות ת למילה אותו בתיאור הפפינגווין
שורה 15: שורה 15:
}}
}}


'''פינגווין רצועת הסנטר''' ([[שם מדעי]]: ''Pygoscelis antarcticus'') הוא מין של [[פינגוויניים|פינגווין]], שמצוי ב[[איי ג'ורג'יה הדרומית ואיי סנדוויץ' הדרומיים]], ב[[אנטארקטיקה]], [[איי דרום אורקני]], [[איי דרום שטלאנד]], האי [[בובה (אי)|בובה]], באלאני ובאי [[פטר הראשון (אי)|פיטר]]. מקור שמו של המין הוא מה[[רצועה]] השחורה הצרה הנמצאת מתחת לראשו, ומבחינה אוו בקלות ממינים אחרים.
'''פינגווין רצועת הסנטר''' ([[שם מדעי]]: ''Pygoscelis antarcticus'') הוא מין של [[פינגוויניים|פינגווין]], שמצוי ב[[איי ג'ורג'יה הדרומית ואיי סנדוויץ' הדרומיים]], ב[[אנטארקטיקה]], [[איי דרום אורקני]], [[איי דרום שטלאנד]], האי [[בובה (אי)|בובה]], באלאני ובאי [[פטר הראשון (אי)|פיטר]]. מקור שמו של המין הוא מה[[רצועה]] השחורה הצרה הנמצאת מתחת לראשו, ומבחינה אותו בקלות ממינים אחרים.


אורכו כ-68 ס"מ ומשקלו נע בין 3 ל-6 ק"ג, כשהזכרים גדולים במקצת מהנקבות, אף כי המשקל עשוי להיות מושפע ממחזור הרבייה. כיום מוערכת אוכלוסייתם של הפינגווינים בכ-7,500,000 זוגות{{הערה|1=[http://library.thinkquest.org/26442/html/life/bird.html Weight of Chinstrap Penguin]}}. [[מזון|מזונם]] מורכב מיצורים שוליים, [[דגים]] וחסילונים.
אורכו כ-68 ס"מ ומשקלו נע בין 3 ל-6 ק"ג, כשהזכרים גדולים במקצת מהנקבות, אף כי המשקל עשוי להיות מושפע ממחזור הרבייה. כיום מוערכת אוכלוסייתם של הפינגווינים בכ-7,500,000 זוגות{{הערה|1=[http://library.thinkquest.org/26442/html/life/bird.html Weight of Chinstrap Penguin]}}. [[מזון|מזונם]] מורכב מיצורים שוליים, [[דגים]] וחסילונים.

גרסה מ־15:32, 22 בפברואר 2016


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון

פרמטרים [ תיאור תמונה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קריאת טבלת מיוןפינגווין רצועת הסנטר
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: פינגווינאים
משפחה: פינגוויניים
סוג: Pygoscelis
מין: פינגווין רצועת הסנטר
שם מדעי
Pygoscelis antarcticus
פורסטר, 1781
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פינגווין רצועת הסנטר (שם מדעי: Pygoscelis antarcticus) הוא מין של פינגווין, שמצוי באיי ג'ורג'יה הדרומית ואיי סנדוויץ' הדרומיים, באנטארקטיקה, איי דרום אורקני, איי דרום שטלאנד, האי בובה, באלאני ובאי פיטר. מקור שמו של המין הוא מהרצועה השחורה הצרה הנמצאת מתחת לראשו, ומבחינה אותו בקלות ממינים אחרים.

אורכו כ-68 ס"מ ומשקלו נע בין 3 ל-6 ק"ג, כשהזכרים גדולים במקצת מהנקבות, אף כי המשקל עשוי להיות מושפע ממחזור הרבייה. כיום מוערכת אוכלוסייתם של הפינגווינים בכ-7,500,000 זוגות[2]. מזונם מורכב מיצורים שוליים, דגים וחסילונים.

פינגווין רצועת הסנטר תואר לראשונה על ידי המדען הגרמני יוהאן פורסטר ב-1781.

התנהגות

הפינגווינים בונים קנים עגולים מסלעים. קיניהם רחוקים מעט אחד מהשני על מנת למנוע מריבות. הנקבה מטילה 2 ביצים, והיא והזכר דוגרים עליהן. הגוזלים בוקעים לאחר כ-35 ימים, גבם אפור, ובטנם לבנה. הם נשארים בקן כ-20–30 ימים. לאחר כ-50-60 ימים מתחלפת פלומתם לפלומה של בוגרים והולכים לים.

תזונה

תזונתו של פינגווין רצועת הסנטר מורכבת מבעלי חיים קטנים, קריל, דגים, דיונונים וסרטנים, והם עשויים לשחות למרחקים של כ-80 ק"מ בחיפושיהם אחר מזון. הפינגווין מסוגל לשחות במים קרים מאוד בגלל צפיפותן הגדולה של הנוצות שלו, שמשמשות כמעיל חסין-מים. שכבות שומן עבות מספקות גם הן בידוד, וכלי הדם על הסנפירים והרגליים התפתחו למבנים מורכבים על מנת לשמור חום.

תמונות

קישורים חיצוניים

הערות שוליים