ארל הולימן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 38: שורה 38:
* "[[מזרח סומטרה]]" ([[1953]])
* "[[מזרח סומטרה]]" ([[1953]])
* "[[מחנה טנסי]]" ([[1954]])
* "[[מחנה טנסי]]" ([[1954]])
* "[[הגשרים בטוקיו]]" ([[1954]])
* "[[גשרי טוקו רי]]" ([[1954]])
* "[[רמח שבור]]" ([[1954]])
* "[[רמח שבור]]" ([[1954]])
* "[[הקומבו הגדול]]" ([[1955]])
* "[[הקומבו הגדול]]" ([[1955]])

גרסה מ־18:04, 8 באפריל 2016

תבנית:שחקן

הנרי ארל הולימןאנגלית: Henry Earl Holliman; נולד ב-11 בספטמבר 1928) הוא שחקן אמריקאי זוכה פרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר לשנת 1956 על תפקידו בסרט "מוריד הגשמים".

ביוגרפיה

הולימן נולד בעיירה דלהי שבלואיזיאנה. אביו הביולוגי מת כשישה חודשים לפני שנולד ואמו הלא מתפקדת מסרה אותו לאימוץ. הוא אומץ על ידי הנרי הולימן, כורה פחם ואשתו. אביו המאמץ נפטר כאשר הולימן היה בן 13.

הולימן שיקר לגבי גילו והתגייס לצי ארצות הברית בתקופת מלחמת העולם השנייה, הצבא גילה זאת ושיחרר אותו מיידית. כשהתבגר הוא התגייס בשנית, הפעם באופן חוקי לחיל הים האמריקאי.

כשהשתחרר משירותו הצבאי למד משחק בתיאטרון "בית הבובות פסדינה" וסיים בהצטיינות את לימודיו באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס.

קריירת משחק

הולימן החל את הקריירה שלו כשחקן בתחילת שנות ה-50 של המאה ה-20, הוא התגלה בשנת 1954 במערבון של אדוארד דמיטריק "רמח שבור" בתפקיד דני אחיו של החוואי מאט דובואה (ספנסר טרייסי). באותה שנה שיחק גם בסרט גשרי טוקו רי בשנת 1956 הוכר הולימן ככוכב עולה בהוליווד לאחר שזכה פרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בתור ג'ים קורי אחיה של גיבורת הסרט ליזי קורי (קתרין הפבורן) בדרמה "מוריד הגשמים" ובזכות הופעותיו בסרטים " ענק" בתור בוב דייס ו"הכוכב האסור".

במהלך הקריירה שלו הופיע הולימן בקומדיות "אל תתקרבו למים" בתפקיד אדם גארט , "ביקור לכוכב הקטן" לצידו של ג'רי לואיס ובמערבונים "דו-קרב באוקיי קוראל" בתור השריף צ'ארלי באסט, "הבנים של קטי אלדר" בתור הסוחר הלא יוצלח מאט אלדר ו"רכבת אחרונה מגאן היל".

מחוץ לתחום הקולנוע בלט הולימן בסדרת הדרמה המשטרתית "אשת משטרה" בתפקיד שוטר משטרת לוס אנג'לס סמל ויליאם "ביל" קרוולי.

פילמוגרפיה

טלוויזיה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארל הולימן בוויקישיתוף