הקרב על סנטיאגו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ניקיון פייפ ראשון בתבניות#
שורה 1: שורה 1:
{{משחק|
{{משחק
|שם=הקרב על סנטיאגו
|שם=הקרב על סנטיאגו
|מסגרת=שלב הבתים [[מונדיאל 1962]]
|מסגרת=שלב הבתים [[מונדיאל 1962]]

גרסה מ־01:56, 11 באפריל 2016


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרים ריקים [ השחקן המצטיין, תוצאה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

פרמטרים [ קבוצה1, מסגרת, תוצאה2, קבוצה2, צופים, אצטדיון, תאריך, שופט, גודל תמונה, תוצאה1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הקרב על סנטיאגו
כללי
סוגה international association football match עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה מונדיאל 1962 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקרב על סנטיאגואיטלקית: Battaglia di Santiago, בספרדית: Batalla de Santiago) הוא השם שניתן למשחק כדורגל שהתקיים במהלך מונדיאל 1962 בין נבחרת צ'ילה בכדורגל לבין נבחרת איטליה בכדורגל. בעקבות המשחק הזה הומצאו הכרטיס הצהוב והכרטיס האדום.

רקע

המשחק בין איטליה לצ'ילה בבית ב' של מונדיאל 1962 היה מתוח עוד מלפני המשחק, לאחר שזוג עיתונאים איטלקיים כתבו דברי נאצה ועלבו בצ'יליאנים על תנאי המחיה בעריהם ועל תרבותם. העיתונים הצ'יליאנים גם כן תקפו את האיטלקים, וטענו שהם פשיסטים, מאפיונרים ומכורים לסמים[1]. העיתונאים גורשו בכוח מצ'ילה, אבל הרוחות התלהטו לאחר שארגנטינאי אושפז לאחר שהוכה בפאב כיוון שחזותו הייתה איטלקית.

עבודות ההכנה הצ'יליאניות הופרעו על ידי רעידת האדמה בשנת 1960. מספר עיתונים איטלקיים טענו שהחלטה שצ'ילה תארח את המונדיאל היא בגדר "שיגעון מוחלט", אמירה שבה השתמשו העיתונים בצ'ילה כדי להסעיר את הרוחות.

מהלך המשחק

המשחק נוהל על ידי השופט האנגלי קן אסטון, ועוזריו לאו גולדשטיין הישראלי ופרננדו אלקואס המקסיקני. העבירה הראשונה התרחשה כ-12 שניות לאחר שריקת הפתיחה. הכדורגלן האיטלקי ג'ורג'ו פריני היה הראשון שהורחק מהמגרש בדקה ה-12 לאחר שביצע עבירה על אונורינו לנדה הצ'יליאני, אך סירב לעזוב את המגרש ונגרר החוצה על ידי שוטרים. לנדה עצמו נקם באגרוף שנתן מספר דקות אחרי זה לאחד מהשחקנים האיטלקיים, אבל לא הורחק.

השופט התעלם מהתנצחות שהתרחשה בין לאונל סאנצ'ס למריו דויד במהלכה נתן סאנצ'ס אגרוף לדויד אחרי שביצע עליו עבירה. דויד הורחק מספר דקות אחר כך, כיוון שבעט לסאנצ'ס בראש.

בעוד האלימות מתמשכת, שבר סאנצ'ס את אפו של אומברטו מסקיו, אבל לא הורחק. המשחק המשיך בעוד השחקנים מרביצים ויורקים אחד על השני, והמשטרה התערבה בו עוד כ-3 פעמים.

המשחק נגמר בתוצאה 2-0 לטובת צ'ילה, ונבחרת איטליה לא עלתה לשמינית הגמר, בעוד שנבחרת צ'ילה סיימה במקום השלישי.

ראו גם

הערות שוליים

  1. ^ בעקבות שערורייה בה היו מעורבים מספר משחקניה של אינטר מילאן, שנתפסו משתמשים בסמים.