משתמש:Mateo – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Mateo (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Mateo (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
שלום ל[[ויקיפדיה:ויקיפד|ויקיפד\ית]] שהגיע\ה לדף הפרופיל שלי! ברכות חמות!
כול האמור להלן נכתב בלשון זכר, אך מיועד לכול מאן דבעי:

שמי מתיאו. אני מרותק למיזם הזה שנים רבות. אני מניח שמי שהגיע לעיין בדף של משתמש זוטר במיזם הזה, מבין בעצמו למה. באופן אישי אני קורא הרבה ערכים יחסית לכמות שאני כותב. ב2016 התחלתי לחקור את המיזם כ[[תנועה חברתית]]. השיטה בעיקרה [[|אינדוקציה|אינדוקטיבית]]. אם נשמה טובה רוצה להפנות אותי לכלים סטטיסטיים מתקדמים על המיזם (הראשי או העברי) אני אהיה מאושר. ממליץ לשיב לב שהדיונים פה בין חברי הקהילה מדהימים ממש, ולעיתים מאירים עיניים יותר מהערכים עצמם. זה תענוג צרוף לקרוא את דיונים מלומדים על [[שיחה:ישו|שמו האמיתי של נביא הנצרות]] או [[שיחה:פסאודו-מדע|הקריטריוניים המאפיינים מחקר מדעי]] הנערכים בין אנשים שלא מכירים זה את זה כלל!

יצרתי את הערכים הבאים:
יצרתי את הערכים הבאים:
*[[בעירה ספונטנית]], [[ישראלים]], [[זכות ההפגנה והמחאה]], [[הבעיה הסוקרטית]], [[כריסס]], [[היפרכוס (טיראן)]], [[מיקרוקסם]], [[דרן בראון]], [[חוויה חוץ-גופית]], [[מסע אסטראלי]], [[פרידריך שליירמאכר]], [[טרמפיסט]], [[Complete & Unbelievable: The Otis Redding Dictionary of Soul]], [[הארי אוסטרין וולפסון]], [[טל גלבוע]]
*[[בעירה ספונטנית]], [[ישראלים]], [[זכות ההפגנה והמחאה]], [[הבעיה הסוקרטית]], [[כריסס]], [[היפרכוס (טיראן)]], [[מיקרוקסם]], [[דרן בראון]], [[חוויה חוץ-גופית]], [[מסע אסטראלי]], [[פרידריך שליירמאכר]], [[טרמפיסט]], [[Complete & Unbelievable: The Otis Redding Dictionary of Soul]], [[הארי אוסטרין וולפסון]], [[טל גלבוע]]

גרסה מ־17:42, 18 באפריל 2016

שלום לויקיפד\ית שהגיע\ה לדף הפרופיל שלי! ברכות חמות! כול האמור להלן נכתב בלשון זכר, אך מיועד לכול מאן דבעי:

שמי מתיאו. אני מרותק למיזם הזה שנים רבות. אני מניח שמי שהגיע לעיין בדף של משתמש זוטר במיזם הזה, מבין בעצמו למה. באופן אישי אני קורא הרבה ערכים יחסית לכמות שאני כותב. ב2016 התחלתי לחקור את המיזם כתנועה חברתית. השיטה בעיקרה [[|אינדוקציה|אינדוקטיבית]]. אם נשמה טובה רוצה להפנות אותי לכלים סטטיסטיים מתקדמים על המיזם (הראשי או העברי) אני אהיה מאושר. ממליץ לשיב לב שהדיונים פה בין חברי הקהילה מדהימים ממש, ולעיתים מאירים עיניים יותר מהערכים עצמם. זה תענוג צרוף לקרוא את דיונים מלומדים על שמו האמיתי של נביא הנצרות או הקריטריוניים המאפיינים מחקר מדעי הנערכים בין אנשים שלא מכירים זה את זה כלל!

יצרתי את הערכים הבאים:

התורם המרכזי בערכים הבאים:

גם בויקיפדיה העברית יש מאבקי שליטה

בתאריך ה30.05.13 נערכה "מלחמת עריכה" ביני לבין משתמש ותיק במיזם. הוא פנה למערכת האתר באמצעים השמורים לו על מנת להכריע לטובתו את המאבק. ניהול האירוע לווה במשוא פנים חמור מצד מערכת ויקיפדיה העברית (הפרטים בדף השיחה שלי), אשר קיבלה את כול טענותיו של אותו משתמש, ללא בדיקה מזערית של העובדות, בניגוד לנהלי האתר ומבלי לנסות לגשר או להגיע להבנות.

עד לאותו האירוע ראיתי את ויקיפדיה העברית לפי ערכיה האידיאלים: מיזם שאמור לשרת את כלל הציבור ולהנגיש עבורו את מכלול הידע המבוסס דרך השיטה המדעית.

אולם באותו היום נחסמתי ל24 שעות והבנתי שאף על פי שויקיפדיה הוא אתר התנדבותי, אין זה אומר שאין בו אינטרסים אישיים. אינטרס לבדו אין בו רבב, גם לי יש אינטרס להרחיב ערכים מסוים. אולם אינטרס הופך פסול כאשר הוא מנוגד לחוקי ויקיפדיה, וכאשר הוא מתגבש לכדי מוקד כוח. בחסימתי הוכחה לפני הטענה כי ויקיפדיה העברית אינה פתוחה לכול אחד באופן שווה. יש כאן כותבים ותיקים המזוהים בשמם המלא והאמיתי, המתקשים לשים בצד את רצונם הפרטי. קשה לומר אם אנשים אלה מייצגים מישהו מלבד עצמם, אולם כיום עמדתם האישית התערבה בעמדת ויקיפדיה ומהלכת אימים על התפתחות המיזם העברי.

בעקבות האמת העגומה הזו מצאתי לנכון להפסיק את פעילותי באתר ואמנם עברתי לערוך את הגרסה באנגלית במשך שבעה חודשים. אולם מציאותה של אנציקלופדיה נקייה ממוקדי כוח חשובה במיוחד עבור הקורא העברי, הנתון מדי יום למניפולציות על בסיסים שונים. מקום זה אמור להיות מקדש לאמת מבוססת, ועל כן העבודה מרובה. מבט חטוף בערך אקראי יראה לכול חובב ידע את מצבו העגום של המיזם העברי. אמנם העמ' הראשי מתגאה במאות אלפי ערכים, אולם הגאווה הכמותית מביכה בראי איכות המאמרים. גם אני כתבתי קצרמר אחד או שניים וזו עוד סיבה מדוע אני משיב את פעילותי לאתר.

אני קורא למערכת לשאול את עצמה האם ותק לבדו יש בו כדי להטות ערך?

וכן אני קורא לכול מי שמוצא דמיון בין כתליה הרשמיים של ויקיפדיה העברית, לבין כתליה הרשמיים של מערכת פוליטית אריסטוקרטית, להמשיך להיאבק ולשתף פעולה עם אותם העורכים שעושים את עבודתם נאמנה, על מנת להביא לפירוק מוקדי כוח באתר המיועד לכלל הציבור המבוסס על ידע חופשי.

אני בהחלט אשתדל, Mateo - שיחה 17:56, 20 בדצמבר 2013 (IST)