בית סטארק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הרחבה
Halfon3100 (שיחה | תרומות)
שורה 12: שורה 12:


===הכיבוש של אאיגון===
===הכיבוש של אאיגון===
כאשר [[בית טארגאריין]] פלש לווסטרוז, המלך טורהן סטארק ישב על הכס בווינטרפל. הוא זימן את צבאותיו ויצא דרומה לקרוא תיגר על הכובשים, אך בראותו את חוסן צבאו של אאיגון ואת הדרקונים שלו, נמלך בדעתו וכרע ברך מול הכובש. מאז הוא נודע מאז בתור "המלך שכרע ברך". בתמורה לכניעותו, מינה אאיגון את טורהן סטארק ללורד של ווינטרפל וריבון הצפון. עד לפני אירועי הספר הראשון, שושלת סטארק הייתה לבית אצולה בלבד, שבדומה לשאר בתי האצולה בווסטרוז נשבע אמונים לכס הברזל.
כאשר [[בית טארגאריין]] פלש לווסטרוז, המלך טורהן סטארק ישב על הכס בווינטרפל. הוא זימן את צבאותיו ויצא דרומה לקרוא תיגר על הכובשים, אך בראותו את חוסן צבאו של אאיגון ואת הדרקונים שלו, נמלך בדעתו וכרע ברך מול הכובש. מאז הוא נודע בתור "המלך שכרע ברך". בתמורה לכניעותו, מינה אאיגון את טורהן סטארק ללורד של ווינטרפל וריבון הצפון. עד לפני אירועי הספר הראשון, שושלת סטארק הייתה לבית אצולה בלבד, שבדומה לשאר בתי האצולה בווסטרוז נשבע אמונים לכס הברזל.


===המרד של רוברט===
===המרד של רוברט===

גרסה מ־12:08, 24 במאי 2016

תבנית:שכתוב

סמל בית סטארק

בית סטארק הוא בית אצולה בדיוני המופיע בסדרת הספרים שיר של אש ושל קרח מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין. בני משפחת סטארק מוצגים לקורא כדמויות המרכזיות בסיפור, בעיקר בספר הראשון, אך גם בהמשכיו. מלבד שני האחים, רוב סטארק וריקון סטארק, שאר בני המשפחה שימשו גם כנקודת תצפית (היינו שהסיפור מסופר מנקודת מבטם) בפרקים המיוחסים להם.

סמלו של בית סטארק הוא זאב בלהות אפור על רקע לבן, והאימרה שלהם היא "החורף קרב ובא" ("Winter is Coming").

ההיסטוריה של בית סטארק

בספריו של מרטין מפורטים אירועים היסטוריים רק לעתים רחוקות. עם זאת, ניתן לדלות מספר פרטים שפזורים בספרים אודות שושלת סטארק.

העבר הרחוק

שושלת סטארק היא המזוהה ביותר עם גזע ראשוני האדם שהגיע ליבשת ווסטרוז בזמנים המכונים עידן השחר. מסופר כי ראשוני האדם פלשו ליבשת ולחמו בתושביה דאז, ילדי היער. עם תום המלחמה נכרת שלום בין הגזעים, וראשוני האדם אף אימצו את האלים של ילדי היער, המכונים כעת "האלים הישנים". אז התחיל עידן הגיבורים. האירוע הבולט ביותר בעבר, הוא המכונה "הלילה הארוך", בו הגיעו האחרים לראשונה. מסופר על בראנדון הבנאי אשר בעזרתם של ילדי היער והענקים, בנה את חומת הקרח המכושפת שהרחיקה את האחרים משאר היבשת. אז הוא גם ייסד את טירת ווינטרפל והקים את בית סטארק. צאצאיו של בראנדון הבנאי הכריזו על עצמם כמלכי הצפון ושלטו בווינטרפל עד לכיבושו של אאיגון מבית טאראגריין.

הכיבוש של אאיגון

כאשר בית טארגאריין פלש לווסטרוז, המלך טורהן סטארק ישב על הכס בווינטרפל. הוא זימן את צבאותיו ויצא דרומה לקרוא תיגר על הכובשים, אך בראותו את חוסן צבאו של אאיגון ואת הדרקונים שלו, נמלך בדעתו וכרע ברך מול הכובש. מאז הוא נודע בתור "המלך שכרע ברך". בתמורה לכניעותו, מינה אאיגון את טורהן סטארק ללורד של ווינטרפל וריבון הצפון. עד לפני אירועי הספר הראשון, שושלת סטארק הייתה לבית אצולה בלבד, שבדומה לשאר בתי האצולה בווסטרוז נשבע אמונים לכס הברזל.

המרד של רוברט

בית סטארק שיחק תפקיד מרכזי במרד של רוברט באראתיאון בבית המלוכה של טארגאריין. אדארד "נד" סטארק היה בנו הצעיר של הלורד ריקארד סטארק, אחיהם של הבכור בראנדון סטארק, ליאנה סטארק ובנג'ן סטארק. בצעירותו נשלח להתחנך תחת הלורד ג'ון ארין יחד עם רוברט באראתיאון בקן הנשרים, ומאז הפכו לחברי ילדות, במיוחד כאשר רוברט התאהב בליאנה סטארק והתארס איתה. חטיפתה של ליאנה סטארק על ידי יורש העצר ראיגאר טארגאריין פתחה את שרשרת המאורעות שהובילו למרד. בראנדון סטארק, היורש לווינטרפל, יצא דרומה למעלה מלך על מנת להתעמת עם המלך אאיריז טארגאריין ולדרוש שהנסיך ישחרר את אחותו. אאיריז סירב לבקשתו ובמקום זאת שם אותו תחת מעצר, תוך שהוא קורא ללורד ריקארד לבוא דרומה ולהתמקח על שחרורו של בנו. כאשר הגיע ריקארד סטארק למעלה מלך ותבע משפט בקרב, הכריז אאיריז כי האש תייצג אותו בקרב. לורד ריקארד נשרף בעודו חי, ואילו בראנדון סטארק נחנק למוות במכשיר עינויים. לאחר מכן, מחשש למרד, ציווה המלך שג'ון ארין יסגיר את חניכיו לידיו. תחת זאת, ג'ון ארין הניף את נס המרד, ובכך נפתחה המלחמה. אדארד סטארק, כעת הלורד של ווינטרפל בהתאם לחוקי הירושה, נשא לאישה את ארוסתו של אחיו המנוח, קייטלין טאלי, ובכך התאחדו בתים רבים במלחמה נגד בית המלוכה. צבאות המורדים הפילו את בית טארגאריין מהשלטון, ותחת זאת רוברט באראתיאון טען לכתר. כאשר חוזר אדארד מהמלחמה הוא חוזר עם ממזר בשם ג'ון שלג אשר סיפור מוצאו מסתורי ונשמר בסוד.

מרד בית גרייג'וי

כחמש שנים לאחר שרוברט חמס את הכתר, בית גרייג'וי מאיי הברזל קרא אף הוא למרד, ולורד באלון גרייג'וי טען למלוכה על איי הברזל. רוברט באראתיאון קרא לבתי האצולה ודיכא את המרד בקלות. אדארד סטארק לקח את תיאון גרייג'וי, יורשו של לורד באלון והיחיד מבניו ששרד את המרד, כבן חסות - ערובה לשמירה על שלום המלך.

זאבי הבלהות

בזמנו של המלך רוברט, באחת הסצנות הראשונות שנפגשים הקוראים במשפחת סטארק. נד סטארק חוזר לוינטרפל מהוצאה להורג של עריק ממשמר הלילה, בדרך הם מגלים משפחה של גורי זאב בלהות. ששה גורים בדיוק כמספר ששת ילדיו של נד. הם החליטו לגדל את הזאבים הללו ובין כל זאב לבעליו התפתח קשר מיוחד. גורלם של הזאבים ובעליהם מופיע רבות במהלך הסדרה. חלק מילדי סטארק הם "פושטי עורות" (או "זאבנים") - היינו שיכולים לראות דרך עיני חיה הקשורה אליהם.

זאבי הבלהות הם מיוחדים וקטלניים, גדולים ונבונים בהרבה מזאב רגיל. במרוצת השנים, הם נכחדו כמעט כליל מווסטרוז, ומצויים בארץ שמעבר לחומה. זאב הבלהות נבדל מזאב רגיל בגודל, בצורת הראש וברגליו שהן ארוכות יותר.

אנשים בבית סטארק

טוען את הלשוניות...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ריקארד
 
 
 
 
 
 
 
לייארה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בראנדון
 
קייטלין טאלי
 
אדארד סטארק
 
לא ידועה
 
 
 
 
 
ליאנה
 
בנג'ן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
רוב סטארק
 
ג'יין ווסטרלינג
 
סאנסה
 
טיריון לאניסטר
 
אריה
 
בראן
 
ריקון
 
ג'ון שלג
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ריקארד
 
 
 
 
 
 
 
לייארה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בראנדון
 
 
 
 
 
אדארד סטארק
 
קייטלין טאלי
 
 
 
 
 
ליאנה
 
ראיגר טארגאריין
 
 
 
 
 
בנג'ן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
רוב סטארק
 
טאליסה מייגיר
 
טיריון לאניסטר
 
סאנסה
 
רמזי בולטון
 
אריה
 
בראן
 
ריקון
 
ג'ון שלג
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


אדארד "נד" סטארק

דמות שמהווה נקודת תצפית בסיפור. לורד ווינטרפל ומנהיג הצפון, בן לשושלת סטארק העתיקה. הוא וחברו הטוב רוברט באראתיאון, המלך בעת תחילת הסיפור, היו חניכים של ג'ון ארין, לורד קן הנשרים, שגידל אותם והיה להם כאב. אדארד היה הראשון שהגיע לתפוס פיקוד לאחר שג'יימי לאניסטר, אביר ממשמר המלך, רצח את המלך אאריז טארגאריין המטורף, אך לבסוף נתן את המלוכה לחברו, רוברט באראתיאון. אירוע זה, עליו מסופר רבות, קרה 15 שנים לפני העלילה המתוארת ב"משחקי הכס". לו ולקייטלין טאלי, אשתו, שלושה בנים (רוב, בראן וריקון) ושתי בנות (סאנסה ואריה). בנוסף, הוא מתעקש על גידול הממזר שלו ג'ון שלג בטירתו, יחד עם ילדיו האחרים בתנאים שווים, למורת רוחה של קייטלין. בספר הראשון בסדרה, משחקי הכס, הוא נענה חרף רצונו לבקשתו של רוברט למנות אותו כימין המלך, וביחד עם אריה וסאנסה עובר להתגורר במעלה מלך, שם הוא עסוק בפיענוח תעלומת מותו של ג'ון ארין, הימין לפניו. פתרון התעלומה, שהיה כרוך בגילוי שכל ילדיה של המלכה סרסיי הם ממזרים שלה ושל אחיה, הביא עליו לבסוף את מותו. כאשר נד טוען בפומבי שג'ופרי ושאר ילדיה של סרסיי הם ממזריו של אחיה ג'יימי, ג'ופרי מאשים אותו בבגידה ואוסר אותו עד למשפט שבו יואשם בבגידה. סאנסה בתו של נד התחננה בפני ג'ופרי שיחוס על חייו של אביה במשפט שייערך. ג'ופרי נענה לבקשתה של סאנסה אך בתנאי שנד יתוודה שהוא בוגד ושיחזור בו מדבריו במשפט שייערך. למרות הבטחתו של ג'ופרי לסאנסה שיחוס על חיי אביה, הוא מצווה לערוף את ראשו ומיד אמו סרסיי ויועצו הלורד וואריז מנסים לעצור בעד ג'ופרי אך לשווא. ראשו של נד נערף לעיניי שתי בנותיו סאנסה ואריה.

קייטלין טאלי

דמות שמהווה נקודת תצפית בסיפור. הבת הבכורה של לורד הוסטר טאלי מנהרן בדרום, ואשתו של אדארד סטארק. כשאדארד עזב את ווינטרפל על מנת להפוך לימין המלך, היא נשארה בווינטרפל עם בנה החולה בראן. אך במהרה, כשמתרחש ניסיון התנקשות בבנה בראן, היא מגיעה למעלה מלך כדי להזהיר את בעלה ולגלות את זהותו של בעל הפגיון שכוון אל בנה. "אצבעון" (פטיר באליש), חבר ילדות מעברה בנהרן, מספר לה שהפיגיון היה שלו אך הוא הפסיד אותו לטיריון לאניסטר בהתערבות בטורניר, והיא אוסרת את טיריון. ביודעה שאנשי בית לאניסטר ירדפו אחריה לכיוון צפון, היא לוקחת את טיריון מזרחה לקן הנשרים, שם הוא דורש משפט בדו-קרב ומנצח בסיוע שכיר חרב בשם ברון הנלחם עבורו, וכך משתחרר.
בדרכה צפונה אל ווינטרפל, קייטלין פוגשת את בנה רוב, היוצא למלחמה כנגד בני לאניסטר לאחר מאסרו של אדארד בידי סרסיי, ומחליטה להישאר עמו. בדרכם דרומה, היא כורתת ברית עם בית פריי בנישואין המובטחים של רוב לבת פריי. קייטלין מנסה לכרות ברית דומה עם רנלי באראתיאון, אך הוא נרצח מול עיניה על ידי צל שזומן על ידי מליסנדרה, יועצת דתית לאחיו של רנלי ואויבו, סטאניס. קייטלין נמלטת מהאזור עם בריאן, שומרת ראשו של רנלי שהייתה גם כן עם רנלי באותה עת, ולאחר מכן הופכת לשומרת האישית של קייטלין.
מאוחר יותר קייטלין משחררת את ג'יים לאניסטר, תמורת הבטחה להחזיר לה את בנותיה, סאנסה ואריה. היא נרצחת על ידי בני פריי בחתונה האדומה, וגופתה מוקמת לתחייה על ידי לורד הברק (בריק דונדריון) היא הולכת בגרון חתוך, גלימה אפורה וברדס אפור, ומנהיגה כנופיה גדולה של פורקי עול, שרוצחים את בני פריי. היא נקראת ליידי לב - אבן.

רוב סטארק

בנם הבכור של אדארד וקייטלין סטארק ויורש ווינטרפל אינו משמש בתור נקודת מבט על הסיפור וניתן לשמוע עליו רק דרך דמויות אחרות. כאשר אביו נשלח למעלה מלך רוב נישאר בצפון כלורד ווינטרפל. כשאביו מת, אנשיו של רוב מכתירים אותו ל"מלך בצפון" בעודו רק בן 16. רוב נלחם לצד זאב הבלהות שלו, סער, ומנצח בכל קרבותיו אך לא במלחמה נגד הכתר. בעוד שרוב היה במלחמה, אביו מת, אימו בנהרן ואחיותיו במעלה מלך. תיאון גרייג'וי, בן חסותו של אביו וחבר ילדותו הקרוב של רוב- כבש את ווינטרפל. מכאן ואילך מצבו של רוב הולך ומתערער עד מפלתו הסופית ורציחתו "בחתונה האדומה".

סאנסה סטארק

סאנסה סטארק בת ה-13, בתם הבכורה של קייטלין ואדארד, אהבה תמיד את חיי האצולה. היא חלמה שתינשא לאביר מפואר, ואהבה שירה, נימוסים ולורדים חשובים. היא הייתה תמימה וצעירה. כאשר אביה נסע למעלה מלך היא התלוותה אליו כשכולה מלאה בחלומות מתוקים. בדרך למעלה מלך הרגו את זאבת הבלהות שלה, ליידי. היא יועדה להינשא לנסיך ג'ופרי שהיה יורש המלוכה כאשר תגיע לבגרות. אך כאשר ג'ופרי מחליט להוציא להורג את אביה, סאנסה משתנה מילדה תמימה וקטנה, לעצובה, בוגרת וחסרת חיים. סרסיי (המלכה) מחליטה להשאיר אותה במעלה מלך בתור בת ערובה. כל אותו הזמן שבית סטארק עובר תהפוכות קשות סאנסה כלואה בתוך חייה האומללים במעלה מלך. האירוסין בינה לבין המלך ג'ופרי מתבטלים ובמקומם מחתנים את סאנסה עם טיריון לאניסטר, דודו של ג'ופרי, שהיה גמד הקרוי בלעג "השימדון". טיריון מחליט לרחם על סאנסה ולא לממש את נשואיהם. כשג'ופרי מת בחתונתו, סאנסה וטיריון מואשמים ברצח המלך ופטיר באליש שהיה חבר ילדות של קייטלין, מבריח את סאנסה לקן הנשרים לביתה של דודתה ליסה, שם ליסה נישאה לפטיר באיליש, ונרצחה מידיו לאחר שדחף אותה מדלת הירח כי איימה על סאנסה שהיא תהרוג אותה. סאנסה קרויה בפי כולם "אלאין". היא נחשבת כבתו הטבעית (ממזרה) של לורד בייליש, שמייעד אותה להארולד (הארי היורש) הרדינג, קרוב משפחתו של רוברט (רובין בסדרה) ארין, לורד קן הנשרים. בייליש מתכנן לגלות את זהותה לאחר החתונה ולגייס את כל אנשי הבקעה לכבוש מחדש את ווינטרפל עבורה.

אריה סטארק

בתם הצעירה של אדארד וקייטלין סטארק נסעה יחד עם אביה ואחותה למעלה מלך. בדרך למעלה מלך אריה הבריחה את זאבת הבלהות שלה, ניימריה, כדי שלא יהרגו אותה היות שתקפה את הנסיך ג'ופרי.

אריה היא ילדה בת 10 שובבה, נראת כמו נער וכלל לא נוהגת כמו ליידי. כאשר אביה נרצח היא ברחה מהארמון אל תוך מעלה מלך. אח שחור בשם יורן נשבע שיקח אותה יחד עם עוד חבורה של אנשים לחומה כדי שיגנו עליה. אך הדרך לא פשוטה והחבורה נלקחת לעבוד בטירת הארנהול. אריה מצליחה לברוח משם יחד עם שני חבריה במטרה להגיע לנהרן, אל אמה. בדרך הם פוגשים את "האחווה ללא דגלים" שנשבעת שתיקח את אריה חזרה לאמה. התוכניות מתקלקלות מכיוון שלוחמו ומגינו של המלך ג'ופרי שמכונה "כלב השמירה" חוטף אותה במטרה להביא אותה בעצמו לאמה ולקבל עליה את הכופר. אריה נשארת איתו ללא ברירה זמן רב, עד שהוא נפצע קשה ואריה משאירה אותו למות מפצעיו. ואז היא נוסעת לעיר החופשית בראאבוס, שם היא מתלמדת בבית השחור והלבן, מקדשו של האל חסר הפנים.

בראנדון "בראן" סטארק

בנם של קייטלין ואדארד סטארק הוא נער בן 10. שמו המלא הוא בראנדון וזאב הבלהות שלו הוא קיץ.

מגיל קטן מאוד בראן אהב לטפס על חומות ווינטרפל. כשהמלך רוברט בא לבקר בווינטרפל, בראן ראה בטעות את סרסיי המלכה בוגדת בבעלה רוברט יחד עם אחיה ג'יים לאניסטר דרך החלון, כשטיפס על חומות ווינטרפל. ג'יים פחד שבראן ילשין על מעשיהם ולכן זרק אותו מהחלון. בראן לא מת אולם הפך משותק ברגליו. כשרוב יצא למלחמה בראן נשאר להיות הלורד של ווינטרפל. כאשר תיאון גריג'ורי כבש את ווינטרפל ברח בראן מהטירה יחד עם אחיו ריקון, עם אשת הפרא אושה, נער החווה גדול הממדים ורפה השכל הודור ושני חבריו מירה וג'וג'ון ריד. השישה התחבאו זמן רב במערות הקבורה של ווינטרפל עד שהסכנה חלפה. כאשר יצאו החוצה התפצלו אושה וריקון משאר החבורה. בראן חולם חלומות זאבים, חלומות שבהם הוא פושט את עורו שלו ולובש את עורו של זאב הבלהות שלו, קיץ. עם הזמן בראן הופך להיות מומחה בעניין, ומגלה שהוא מסוגל ללבוש עורו של כל אדם ולאו דווקא של זאב בלהות.

ריקון סטארק

בנם הצעיר של אדארד וקייטלין סטארק. ריקון הוא ילד קטן בן 6 שאינו משמש בתור נקודת תצפית על הסיפור ולכן המידע עליו אינו רב. לזאב הבלהות שלו קוראים שעירון וכמו ריקון הוא פרוע ושובב. כאשר אדארד נוסע למעלה מלך לשמש כימין המלך, ריקון נישאר בווינטרפל יחד עם אימו קייטלין עקב גילו הצעיר. אחרי שרוב יוצא דרומה בראש צבא הצפון נשאר ריקון יחד עם אחיו בראן. אחרי כיבוש וינטרפל בידי בני גרייג'וי, ריקון ואושה אשת הפרא מתפצלים מחבורתם של בראן, בני ריד והודור, ולא ידוע מה עלה בגורלם אחר כך, פרט לכך שהם הלכו לסקאגוס, אי המיושב בידי קניבלים.

ג'ון שלג

בנו הממזר של אדארד סטארק משמש נקודת תצפית בסיפור. כאשר אדארד נשלח למעלה מלך, ג'ון אינו יכול להתלוות אליו בשל היותו ממזר, אולם קייטלין אינה מסכימה שישאר בווינטרפל תחת חסותה. לכן ברירתו המכובדת ביותר של ג'ון היא להצטרף יחד עם זאב הבלהות שלו אוב אל משמר הלילה. במשמר הלילה ג'ון מפגין יכולות טובות והוא נבחר להיות משמשו ונושא כליו של מפקד המשמר. בהמשך הצטרף ג'ון לחדירה עמוקה לארץ שמעבר לחומה יחד עם מספר סיירים מובחרים, אותם הוביל הסייר הראשי של המשמר, קהורין חצי יד. במהלך הסיור מבצע ג'ון פשיטה עם סייר נוסף על עמדת תצפית של אנשי הפרא, הורג אחד מהם וחס על אחרת, אשת פרא אדומת שיער בשם ייגריט. כאשר הסיור מתגלה ואנשיו נרדפים בידי אנשי הפרא, פוקד החצי יד על ג'ון לרגל אחרי אנשי הפרא ולעשות כל דבר שיבקשו ממנו. כשג'ון מבקש מאנשי הפרא להצטרף אליהם הם פוקדים עליו להרוג את קהורין חצי יד כדי להוכיח את נאמנותו. קהורין דורש מג'ון בחשאי לעשות כפקודתם כדי להוכיח את נאמנותו. לאחר מכן ג'ון נלווה אליהם בתור לוחם, אנשי הפרא פוקדים עליו לעזור לכבוש את החומה, וכשג'ון מוצא את ההזדמנות לכך הוא בורח מאנשי הפרא והולך אל החומה. הוא מגלה שדברים רבים השתנו, שמפקד משמר הלילה נהרג וכמוהו רבים אחרים. כך מוצא עצמו ג'ון מופקד על הגנת החומה מפני מתקפת אנשי הפרא, ומתגלה כמנהיג וכמפקד צבאי מוכשר. על אף הישגיו בהגנת החומה, אנשי הפרא מארגנים מתקפה שהחומה לא תוכל להדוף. למזלם של אנשי משמר הלילה המלך סטאניס בא לעצור את אנשי הפרא עם צבאו. סטאניס, שסבור כמו רבים אחרים שכל בני סטארק מתו, זקוק לעזרתו של ג'ון בהיותו בנו של אדארד סטארק. הוא מבקש ממנו שיתן לו להפוך אותו משלג לסטארק, ושיהפוך להיות מושל ווינטרפל בתמורה לכך שיעזור למלך סטאניס ויאמץ אליו את דתו. בעוד שג'ון מתלבט האם לקבל את הצעה מתקיימות הבחירות לתפקיד הלורד המפקד החדש. חברו של ג'ון, סאם טארלי, משקיע את כל מאמציו בכך שג'ון יבחר והדבר אכן מצליח. ג'ון הופך להיות הלורד המפקד ה-998 של משמר הלילה. ג'ון מקבל החלטות מהפכניות בהיותו הלורד המפקד. בגלל הפחד מה"אחרים" - האנשים המתים המהלכים בחורף - החליט ג'ון להכניס את כל שאריות צבא הפראים לחומה ולשכן אותם במוצבים הריקים שלאורך ה"חומה" ולהילחם יחד ב"אחרים". חלק מאנשי "משמר הלילה", שהמלחמה בפראיים הייתה טבועה בהם, התקשו לקבל את החלטותיו. בסופו של דבר ג'ון נדקר בידי כמה מאנשיו. בשל היותו "פושט עורות" הוא ממשיך לחיות בתוך הזאב שלו. וטרם ברור מה עולה בגורלו.

שיר של אש ושל קרח מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין
משחקי הכס עימות המלכים סופת החרבות משתה לעורבים ריקוד עם דרקונים רוחות החורף
(טרם יצא לאור)
חלום של אביב
(טרם יצא לאור)