הסיטי של לונדון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תיקנתי שגיאה שהייתה שם
תגיות: חשד למילים בעייתיות אות סופית באמצע מילה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
הוספתי תוכן שהיה חסר שם
תגיות: חשד למילים בעייתיות אות סופית באמצע מילה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 5: שורה 5:
שירז טבגה הקופהה
שירז טבגה הקופהה
תחפשו קוף בויקיפדיה תמצאו שירז טבגה
תחפשו קוף בויקיפדיה תמצאו שירז טבגה
אשר דרור הכוסוןן


==שלטון מקומי==
==שלטון מקומי==

גרסה מ־21:39, 29 במאי 2016

תכלת שמעוני המלכה אנדיש האדיש המלךך יובל ברונשט הנסיכהה שגיא ולרו הנסיךך שירז טבגה הקופהה תחפשו קוף בויקיפדיה תמצאו שירז טבגה אשר דרור הכוסוןן

שלטון מקומי

הסיטי מנוהלת על ידי האיגוד של לונדון. בראש האיגוד עומד הלורד ראש העיר של לונדון, שיש להבדיל בינו לבין ראש העיר של לונדון העומד בראש לונדון רבתי. שיטת הבחירה של הלורד ראש העיר אינה דמוקרטית, ומרשה לאנשי עסקים שעובדים בסיטי אך אינם מתגוררים בה להשתתף בבחירתו.

משטרה

לסיטי יש כוח שיטור מיוחד, הנפרד ממשטרת לונדון רבתי.

שטח הסיטי

שטח הסיטי נקבע לפי חומת לונדון שהקיפה אותו בעבר. החומה נבנתה על ידי הרומאים כדי להגן על לונדיניום. כיום שטח הסיטי גדול מהשטח שהיה מוקף חומה, והוא מכיל גם את לשכות עורכי הדין של הסיטי, ה"בארס".

הסיטי גובלת במערבה בסיטי של וסטמינסטר. הגבול בין המחוזות חוצה את רציף ויקטוריה, עובר מערבה למידל טמפל, לאורך רחוב סטרנד, רחוב פליט וצ'נסרי ליין, שם גובלת הסיטי ברובע קמדן. הגבול בין רובע קמדן והסיטי עובר לאורך רחוב הולבורן וממשיך מזרחה לאורך רחוב צ'רטרהאוס וחוצה את דרך פרינגטון, שם גובלת הסיטי עם רובע איזלינגטון. הגבול בין הסיטי לאיזלינגטון עובר דרך אלדרסגייט ודרך גוסוול, ומזרחה למורגייט, שם גובלת הסיטי ברובע האקני ומשם דרומה עד לגבול הסיטי עם רובע טאוור המלטס. הגבול בין הסיטי לטאוור המלטס עובר מערבית למצודת לונדון, הנמצאת מחוץ לסיטי.

כל שטחו של גשר לונדון מצוי בשטח הסיטי, אף שרק מחצית מנהר התמזה בין רובע סאת'ק לסיטי מצוי בשטח הסיטי (המחצית השנייה בשטחה של סאת'ק).

היסטוריה

ערך מורחב – היסטוריה של לונדון

אתרים חשובים בסיטי

רחובות ראשיים בסיטי

תחבורה

גשרים

תחנות רכבת עיקריות

ראו גם

קישורים חיצוניים