דליק ווליניץ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Zaci34 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Zaci34 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:
|קישור=0901684
|קישור=0901684
}}
}}
'''דליק (גדליהו) ווליניץ'''{{הערה|1=לפי דבריו בתוכנית "יוצאים לאור", [[גל"צ]], [[28 ביולי]] [[2008]].}} (נולד ב-[[10 באוגוסט]] [[1951]]) הוא [[שחקן]], [[במאי]], [[דוגמן]] ומנחה [[טלוויזיה]] ו[[רדיו]] [[ישראל]]י.
'''דליק (גדליהו) ווליניץ'''{{הערה|1=לפי דבריו בתוכנית "יוצאים לאור", [[גל"צ]], [[28 ביולי]] [[2008]].}} (נולד ב-[[10 באוגוסט]] [[1951]]) הוא [[שחקן]], [[במאי]] [[תיאטרון]] ומנחה [[טלוויזיה]] ו[[רדיו]] [[ישראל]]י.
[[קובץ:Dalik vulinish 2.jpg|ממוזער|שמאל|250px|דליק ווליניץ מנחה בערוץ הילדים]]
[[קובץ:Dalik vulinish 2.jpg|ממוזער|שמאל|250px|דליק ווליניץ מנחה בערוץ הילדים]]



גרסה מ־15:46, 1 ביוני 2016

תבנית:שחקן דליק (גדליהו) ווליניץ[1] (נולד ב-10 באוגוסט 1951) הוא שחקן, במאי תיאטרון ומנחה טלוויזיה ורדיו ישראלי.

דליק ווליניץ מנחה בערוץ הילדים

ביוגרפיה

ווליניץ נולד ברחובות. עם גיוסו לצה"ל, התנדב לחטיבת הצנחנים ושובץ בסיירת מטכ"ל, שם עבר מסלול הכשרה כלוחם וקורס מ"כים חי"ר ולחם במלחמת ההתשה[2]. כצנחן במילואים, בחטיבה 226, השתתף במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת לבנון הראשונה. עם שחרורו משירות צבאי למד תיאטרון באוניברסיטת תל אביב. הוא השתתף בקבוצת פרויקט התיאטרון החברתי של נולה צ'לטון בקריית שמונה במסגרת תיאטרון חיפה. החל מתחילת שנות ה-80, החל לפתח קריירה כשחקן תיאטרון ובמקביל כמנחה תוכניות טלוויזיה, בעיקר לילדים ולנוער.

בטלוויזיה נטל חלק באחד הפרקים בסדרת הנוער "גם אנו שופטים" וכן השתתף כמנחה בעונה הראשונה של התוכנית "זהו זה!", והנחה את תוכנית הנוער "שמיניות באוויר" ששודרה בערוץ הראשון. תוכנית זו רצה במשך מספר שנים במהלך שנות ה-80, ובה אירח בני נוער במגוון תחומים כשהוא מדבר עמם "בגובה העיניים" ולידו רבץ כל הזמן כלבו טוליפ (ומאז הם זכורים כצמד "דליק וטוליפ").

במהלך שנות ה-90 הנחה תוכניות טלוויזיה נוספות לילדים ונוער, כמו "חיות וחיוכים" בערוץ הראשון, בה נולדה דמותו של "שוש", אשר הפך לחטיף בוטנים המתחרה ב"במבה", וכן "בוקר של כיף" בערוץ 2 ו"גדולים מהחיים" בערוץ הילדים, בה אירח ילדים שהתמודדו עם קשיים שונים. דליק ווליניץ שיחק את אלון בעונה הרביעית של "ראש גדול". הוא הופיע בכל ארבע ההפקות בסדרת "דיג דיג דוג".

ווליניץ ומוני מושונוב בשנים הראשונות של זהו זה! שנים 1980-1978

ווליניץ השתתף בהצגות בתיאטרון חיפה בנושאים חברתיים, כגון "השתיקה", "סורגים" ו"נעים" ובהצגות נוספות, כגון "תיירות פנים" ו"מחכים לגודו". כמו כן כיכב ב-1989 בהפקה הפרטית של "אפרים חוזר לצבא", מחזהו הפוליטי של יצחק לאור. הוא גם השתתף בהצגות בתיאטרון בית ליסין ובהן "קשר אייר", "טנזי", "נטושים", "שחק אותה סם", "ערפל" ו"כולם היו בניי". שיחק גם בסרטי קולנוע כמו "חמש חמש" ו"מסע אלונקות", בדרמת הטלוויזיה "חרבת חזעה", בשנים 20042007. ווליניץ גילם את אודי שניר (מנהל ערוץ 2) בסדרות "השיר שלנו" ואת נחמיה שניר, ואודי שניר (מנהל ערוץ 2 בסדרה "דני הוליווד". בשנים 2010, 2012 הופיע בסדרה "חטופים", בה גילם את הפסיכולוג ד"ר שמואל אוסטרובסקי.

בגלי צה"ל הנחה במשך שנים ווליניץ את התוכניות "יש עם מי לדבר", "יוצאים לאור" ותוכנית ראיונות עם לוחמים בצה"ל - "ביטחון אישי". ווליניץ כתב גם מחזות וספרי ילדים. הוא מנחה את התוכנית "המועדון" של הטלוויזיה החינוכית לצדה של חני נחמיאס, תוכנית לבני החמישים פלוס העוסקת במגוון נושאים, כמו: קריירה, משפחה, תרבות, בריאות, ופנאי.

ווליניץ מזוהה עם נושא איכות הסביבה ופועל בהתנדבות לקידום המודעות הסביבתית דרך אמצעי התקשורת מזה כשני עשורים: מרצה בהתנדבות לאורך השנים בעשרות בתי ספר וכן בפני מטפלים, חקלאים ועוד. בין שנת 2006 ועד לשנת 2012 - ייחד מדי יום זמן לנושאי סביבה בתוכנית הבוקר היומית "יוצאים לאור" בגלי צה"ל. בתוכניות לגיל הרך בערוץ הופ בעבר וברדיו ״קול הילדים״ ייחד זמן לנושאי סביבה. בנוסף לאלה, הגיש פינה קבועה על איכות סביבה וצרכנות אורגנית ברשת, והיום מופיע מפעם לפעם בתוכנית הבוקר בערוץ 10. ב-2010 החל להגיש לצד מיכל דליות את התוכנית "איך להיות הורים טובים יותר".

בשנת 2011 ביים הצגת תיאטרון בנושא גלגול נשמות בבית הספר לאמנויות הבמה סמינר הקיבוצים תל אביב, אותו מנהל איציק ויינגרטן, ידידו. בעבר ויינגרטן ביים מחזה מאת דליק: "מחלקה שלוש כיתה אחת". בשנת 2013 מביים עוד הצגה באותה מסגרת.

מאז שנת 2013 מגיש ווליניץ תוכנית בוקר יומית ברדיו תל אביב, רדיו דרום, רדיו חיפה וברדיו גלי ישראל.

נשוי ליעל ולהם בן ובת, מתגורר בהוד השרון.

פילמוגרפיה נבחרת

דליק ווליניץ וזאב דרורי בכנס "הולך ונעלם: תקוות וקשיים בשיקום נהר הירדן" שאורגן ביוזמת ידידי כדור הארץ המזרח התיכון והמכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דליק ווליניץ בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ לפי דבריו בתוכנית "יוצאים לאור", גל"צ, 28 ביולי 2008.
  2. ^ אביחי בקר, שלום לידיד, הארץ, ‏ 05.09.1997, כפי שהועלה באתר פרש.