מיכאל פייגה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 29: שורה 29:
==ספרים==
==ספרים==
* "שתי מפות לגדה: גוש אמונים, שלום עכשיו ועיצוב המרחב בישראל", ירושלים: [[הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס|הוצאת ספרים על-שם י"ל מאגנס]], 2002.
* "שתי מפות לגדה: גוש אמונים, שלום עכשיו ועיצוב המרחב בישראל", ירושלים: [[הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס|הוצאת ספרים על-שם י"ל מאגנס]], 2002.
* "קרדום לחפור בו: ארכאולוגיה ולאומיות בארץ ישראל", עריכה משותפת עם [[צבי שילוני]], (עורכת מרכזת - סמדר רוטמן), אוניברסיטת בן גוריון בנגב, מכון בן-גוריון לחקר ישראל הציונות ומורשת בן גוריון, 2008.
* "קרדום לחפור בו: ארכאולוגיה ולאומיות בארץ ישראל", עריכה משותפת עם [[צבי שילוני]], (עורכת מרכזת - סמדר רוטמן), אוניברסיטת בן גוריון בנגב, מכון בן-גוריון לחקר ישראל הציונות ומורשת בן גוריון, 2008.{{הערה| "בחוכמת ישראל הכוללת תתפוש את מקומה הראוי הארכאולוגיה היהודית, שכל כיבושיה מעכשווים את עברנו וממשים את רציפותנו ההיסטורית בארץ", כך אמר [[דוד בן-גוריון]] בשנת 1950. מעמדה המיוחס של הארכאולוגיה ככלי לחשיפת עברה המפואר של הארץ, בא לידי ביטוי במטבעות ושטרי כסף, בכנסים, באלבומי תמונות, ביצירות אמנות וכרזות תעמולה, בדמויות מנהיגות ובחובבים נלהבים. עם השנים הלך מעמד זה והשתנה. מאבקים מרים מול החרדים, גילויים מעוררי מחלוקת שנתגלו בחפירות ובעיקר השינוי באתוס הלאומי הביאו לצד פריחת הארכאולוגיה בתחום האקדמי גם נטייה להסתגר בתחום האקדמיה.

'''קובץ מאמרים זה מלווה את הדרמה של הארכאולוגיה בארץ-ישראל''' מאז ראשית המאה העשרים ועד ימינו דרך החבור שלה אל הדת, זיקתה לרגעי הגדולה הלאומית והשפעתה המכרעת על עיצוב הקשר הציוני המיוחד אל הזמן והמקום. ( מתוך אתר סימניה)}}.


==עבודות מחקר==
==עבודות מחקר==

גרסה מ־13:28, 9 ביוני 2016


שגיאות פרמטריות בתבנית:מדען

פרמטרים [ פרסים והנצחה, ארצות מגורים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מיכאל פייגה
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 5 ביולי 1957
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 ביוני 2016 (בגיל 58)
שרונה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי סוציולוגיה, אנתרופולוגיה
מקום קבורה רחובות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיכאל פייגהאנגלית: Michael Feige; ‏5 ביולי 19578 ביוני 2016) היה מרצה בכיר לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

ביוגרפיה

ד"ר פייגה היה עמית מחקר בכיר ומרצה במכון בן-גוריון לחקר ישראל שבאוניברסיטת בן-גוריון בנגב וראש המסלול ללימודי מדינת ישראל. הוא עסק בחברה הישראלית, בזיכרון קולקטיבי ובמיתוסים פוליטיים (Political myth).

פייגה ערך יחד עם פרופסור פנינה מוצפי-האלר את כתב העת "הגר" (Hagar), היוצא לאור בשפה האנגלית בישראל ועניינו לימודי חברה.

הוא נרצח ב-8 ביוני 2016 בפיגוע הירי במתחם שרונה. בן 58 במותו.[1]

משפחתו

פייגה היה נשוי לנורית, ולהם שלוש בנות. התגורר עם משפחתו ביישוב הקהילתי מדרשת בן-גוריון ואחר כך ברמת גן. אחיו, אוריאל פייגה, הוא מדען מחשב במכון ויצמן למדע.

פרסים

בשנת 2010 זכה פייגה בפרס שפירא לספר הטוב ביותר בלימודי ישראל שיוצא לאור מדי שנה, על ספרו "שתי מפות לגדה: גוש אמונים, שלום עכשיו ועיצוב המרחב בישראל" שבחן את תופעת ההתיישבות האידיאולוגית דרך בחינת התנועה הלאומית דתית גוש אמונים.

ספרים

  • "שתי מפות לגדה: גוש אמונים, שלום עכשיו ועיצוב המרחב בישראל", ירושלים: הוצאת ספרים על-שם י"ל מאגנס, 2002.
  • "קרדום לחפור בו: ארכאולוגיה ולאומיות בארץ ישראל", עריכה משותפת עם צבי שילוני, (עורכת מרכזת - סמדר רוטמן), אוניברסיטת בן גוריון בנגב, מכון בן-גוריון לחקר ישראל הציונות ומורשת בן גוריון, 2008.[2].

עבודות מחקר

[3].

  • "תנועות חברתיות, הגמוניה ומיתוס פוליטי : בחינה משווה של האידולוגיות של גוש אמונים ושלום עכשיו", מוגש על ידי מיכאל פייגה, (מו"ל לא ידוע, ירושלים, 1995), דיסטרציה : האוניברסיטה העברית, ירושלים, 1995.
  • "נוער הגבעות : בין מרד נעורים להתנחלות בספר", מאת : שימי פרידמן, בהדרכת מיכאל פייגה ואנדרה לוי, (מו"ל לא ידוע, באר-שבע, 2013), דיסטרציה : אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הפקולטה למדעי הרוח והחברה, המחלקה לסוציולוגיה, ואנתרופולוגיה, 2013.

קישורים חיצוניים

מכּתביו

עם מותו

הערות שוליים

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    דנה ירקצי, אור רביד ויניר יגנה‏, פורסמו שמותיהם של ארבעת הנרצחים בפיגוע במתחם שרונה בת"א, באתר וואלה!‏, 9 ביוני 2016.
  2. ^ "בחוכמת ישראל הכוללת תתפוש את מקומה הראוי הארכאולוגיה היהודית, שכל כיבושיה מעכשווים את עברנו וממשים את רציפותנו ההיסטורית בארץ", כך אמר דוד בן-גוריון בשנת 1950. מעמדה המיוחס של הארכאולוגיה ככלי לחשיפת עברה המפואר של הארץ, בא לידי ביטוי במטבעות ושטרי כסף, בכנסים, באלבומי תמונות, ביצירות אמנות וכרזות תעמולה, בדמויות מנהיגות ובחובבים נלהבים. עם השנים הלך מעמד זה והשתנה. מאבקים מרים מול החרדים, גילויים מעוררי מחלוקת שנתגלו בחפירות ובעיקר השינוי באתוס הלאומי הביאו לצד פריחת הארכאולוגיה בתחום האקדמי גם נטייה להסתגר בתחום האקדמיה. קובץ מאמרים זה מלווה את הדרמה של הארכאולוגיה בארץ-ישראל מאז ראשית המאה העשרים ועד ימינו דרך החבור שלה אל הדת, זיקתה לרגעי הגדולה הלאומית והשפעתה המכרעת על עיצוב הקשר הציוני המיוחד אל הזמן והמקום. ( מתוך אתר סימניה)
  3. ^ אתר הספרייה הלאומית, ערך : מיכאל פייגה